Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Канон предпразднству Просвещения (Богоявления Господня) (Каноны ко Господу и праздникам)

Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Да радуется тварь, отечествия языков да поют: Иисус, Царь всея земли, предгрядет струями Иорданскими наше сотворити очищение.

В царскую багряницу из девственных кровей, Господи, одеявся плотию, к речным течением наг приходиши, мою одевая наготу.

Сын Отца Пребезначальнаго Ты сый, к сыну, Благоутробне, Захариину смиренно приходиши, крещения прося, яко да благодатию сыны Божия сотвориши ны.

Песнь 3.
Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Владычествуяй всеми яко Бог, раба носиши образ и к рабу, Щедре, приходиши плотски, крещением богодельным от работы вражия изымая ны.

Пришел еси на струи, чесо ради? Кое очищение хотя? Кую скверну отмыти, Преблагий, ищай? Пою Твое, еже паче ума, за милосердие, Слове, снизхождение.

Ища овча, Христе, еже дивий волк расторгне лестию, на Иорданских струях стоиши, взывая Предтечи: гряди, крести Мя ты.

Кондак предпразднства, глас 4.

Во струях днесь Иорданских быв, Господь Иоанну вопиет: не убойся крестити Мя, спасти бо приидох Адама первозданнаго.

Икос:

Не истязую тя, Крестителю, пределы преходити, не глаголю тебе: рцы Ми, яже глаголеши беззаконным и учиши грешники. Точию крести Мя молча и чая, яже от крещения: приимеши бо сего ради достоинство, еже не бысть ангелом, ибо всех пророков больша тя сотворю. От оных убо ни един яве Мя виде, но во образех, и сенех, и гаданиих, ты же пред тобою стояща видел еси, спасти бо приидох Адама первозданнаго.

Песнь 4.
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Егда виде Тя, струя, Господи, Иорданская возвратися; многими же страстьми низложенное естество наше к небесем обратися, поклонився Тебе.

Ужасается солнце, зря Тебе, Солнца, плотски обнажшася и таинственно все озаряюща, обнажшееся мрачным преступлением естество, Владыко.

Се Очищение, се Избавление и Обновление всех, Просвещение прииде во Своя, да присвоимся убо Ему жития чистотою.

Песнь 5.
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Плодопринесем Христу житие чистое: грядет бо Очищаяй водами грехов скверну благодатию, Един Благодетель и Безгрешный.

Людие, во тме скорбей древле седящии, Свет явися вам незаходящий, видите, и Божественными зарями просветитеся, и Явльшагося благодать воспойте.

Велие таинство совершая, к великому Предтечи Твоему, о Великодаровите Господи, грядеши, умалившееся человечество неизглаголанно величая крещением.

Песнь 6.
Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Вод сый исполнен тайных, яко река мира, Едине Господи, к реце пришел еси, от малыя капли прося креститися, Едине Безгрешне.

Дивится свыше ангельский лик, смотряя обнажена облаки покрывающаго небо, и взывает: что сие Твое многое к человеком снизшествие?

Полный истощися, Невидимый се, воплощся, явися. Иордане реко, возвеселися, струи твоя исполни, яко да омыеши всех Возрождение.

Песнь 7.
Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Како Тя струи подымут речныя, сладости суща потока, Христе? Како Предтеча прострет руку на Тя, рукою создавшаго его и от руки льстиваго избавльшаго ны?

Струя, Господи сый, благости, ко струям Иорданским како приходиши, нетления водами ища напоити вкушением лукавым низложенныя во тлю завистию змия?

Да каплют горы радование, и холми да взыграют, веселящеся, реки да восплещут рукою: явися, грядет Христос в реце человеческая погрузити прегрешения.

Песнь 8.
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Речныя струи милотию разсекаше Елиссей, благодать крещения предсеннопиша, юже Христос соделает, на сия восходя, Един Благодетель.

Назнаменоваше иногда пророк славный крещения благодать, солию воды безплодныя первее соделав многоплодны, явльшагося Бога нашего силою.

Дебрь всяка Божественных даров исполнится, и холм противный смирится, и стропотная в правая обратятся воплощеннаго Бога явлением.

Песнь 9.
Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.

Руками создавый, Христе, человека, под руку Предтечеву подклоняешися, яко Человек смиряяся, яко да возвысиши мя, древле смирившася и погибша. Слава славному и страшному строению Твоему.

Душ очищение готовится, просвещение, решение лютых прииде. Иордане реко, возвеселися, возликуй, вся тварь, земля же и море, восплещи, славящи Христа Преблагаго.

Яко Сый всех добрых исполнение, грядеши, вопия, исполненному святыни рабу Твоему, удивльшуся Твоему снизхождению: приближися, крести Мя, хощу бо исполнити естество земных освящения и очищения.

Светилен.

Готовися, Завулоне, Неффалиме, украсися, подыми, Иордане, Зиждителя всех и Бога, плотию к тебе грядуща, наша грехи измыти хотящаго.