Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон усекновению главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (первый) (Каноны ко Господу и праздникам)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

От утробы неплодныя явльшася пророка, в ложеснах Девических, во чреве Носимому неизреченно, священнаго воспоем Предтечу.

Пределы естества превозшед, правды соблюл еси законы, беззаконное смешение обличая, не убоявся царева суровства.

Законным млеком воспитався, законоположение совокупления законнаго, яко закона печать запечатствуя, сопротивился еси мерзкому прелюбодеянию.

Богородичен: Чини Тя ангел и человек, Безневестная Мати, восхваляют непрестанно: Зиждителя бо сих яко Младенца на объятиих Твоих носила еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Древних яко ходатай и новых, Предтече, евангельских проповеданий, ты представ, смешение беззаконное мучительское обличил еси, славную смерть, радуяся, приял еси.

От матере беззаконныя преднаучена отроковица, объюродевшу пиянством Иродови рече: даждь на блюде главу Иоаннову, матери да подам дар возжеленен.

Обличения не терпя безстудный мучитель богоноснаго твоего языка, славне Предтече, отроковице предает, женским плясанием, честную твою страдальную главу, преславне.

Богородичен: Вселився в Деву телесне, Господи, явился еси человеком, якоже подобаше видети Тя, Юже и показал еси яко истинную Богородицу и верным помощь, Едине Человеколюбче.

Седален, глас 8.

От неплодове просияв судом Божиим и узы разрешив языка отча, показал еси солнце, денницу озаряющее, и людем в пустыни Зиждителя проповедал еси, Агнца, вземлющаго мира грехи. Темже ревностию царя обличил еси, в преславную главу твою усечен быв, приснопамятне, Иоанне всехвальне, молися Христу Богу согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое рождество Твое, и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Не могий терпети обличения дерзости, иже закона томлением повинный, ни дерзость благочестия, иже скверными сластьми растленный, связав, блюдяше невещественно горним прежде конца ликом совокупляемаго.

Душевредным пиянством и разжжением блудным поболев, отдан окаянный, отроковицы плясанием ножным связан, убийца пророка бывает. Зачат бо пиянство — блуда матерь и лютое беззаконие породи.

Воистинну в тебе не солга Божественный глас: ты бо во пророцех больший еси, яко пророчеству сподобился от самыя утробы в несовершенне телеси, и прореченнаго тобою Бога Слова, и видев, и крестив в телеси.

Богородичен: Ты верных похвала еси, Безневестная, Ты предстательница, Ты и прибежище христиан, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему мольбы носиши, Всенепорочная, и спасаеши от бед верою и любовию Богородицу чистую Тебе знающия.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Матерними наважденьми цену плясания злодемонскаго суровыя львицы суровейшее исчадие испроси, юже и зверие сами в пустыни почитаху, главу Предтечи и проповедника.

О, твоих неизреченных и непостижных судеб, Человеколюбче! Яко во утробе еще суща матерни, Духа Святаго приятелище бывша и возрастша целомудрием и чистотою, сквернавая испляса отроковица.

Любезно и искренно изволи беззаконное сопряжение любящему к рождественным его питиям и пророче присовокупити убийство, и чашу, исполнену святых и пророческих кровей, сластолюбием растворити.

Богородичен: Матерне дерзновение, еже к Сыну Твоему имущи, Пречистая, сроднаго промышления, еже о нас, не презри, молимся: яко Тебе и едину, христиане, ко Владыце, очищение милостивно предлагаем.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

О заповедех закона бедствуяй, блаженне, обличеньми наказуеши беззаконновавшаго: не был бо еси трость, вражиих ветров колеблема дуновеньми.

Кровию заклания глава каплющи твоя, принесеся блудным подвигом вместо мзды, Ирода обличающи и по кончине, яко естество смесивша.

В пустынях ходя, власы велбужи покрываемь, во овех убо яко светосиянно жил еси царски, во овех же, яко царску обнося красоту, над страстьми воцарился еси.

Богородичен: Да избавимся от лют прегрешений, молитвами Твоими, Богородительнице Чистая, и да улучим, Пресвятая, Божественное сияние из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.

Кондак, глас 5:

Предтечево славное усекновение смотрение бысть некое Божественное, да и сущим во аде Спасово проповесть пришествие. Да рыдает убо Иродия, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный.

Икос:

Рождение Иродово всем явися непреподобно, егда посреди питающихся глава постящагося предложися, якоже снедь: радости совокупися печаль, и смеху растворися горькое рыдание, яко главу Крестителеву на блюде нося, пред всеми вниде, якоже рече, отроковица. И клятвы ради рыдание нападе на вся возлежащия тогда с царем: не бо обвесели онех, ниже Ирода самого. Рече бо: оскорбеша печалию не истинною, но притворною, привременною.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Блудным желанием, лютым же пиянством вооружен, приразився, разседеся, к воздержания столпу непреклонному и целомудрия ко граду неразрушимому, Христову Крестителю, Ирод беззаконный.

Не ужасеся, Предтече, не устыдеся, не ослабе наученая диаволом, твою приносящи честную главу безстыдно на блюде, наваждением матерним прельстивши ум.

Яко светильник, просиял еси, предпослався же, яко ангел; яко пророк, проповедуеши Агнца Божия, явльшагося Христа; яко мученик, мечем во главу усеклся еси, предвозвещая Того и сущим во аде мертвым.

Богородичен: Избавльшеся рождеством Твоим осуждения древняго падения, явленную вину свобождения, Тя, Мати Дево, с Сыном Твоим, давшим избаву о нас Себе, присно славим.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Предтекий рождество Твое и Божественное страдание, в преисподних мечем бывает пророк и вестник тамошняго пришествия Твоего, яко глас Слова Иоанн взывая: мертвии, — Животодавца, слепии, — Светодавца, плененнии, — Избавителя Христа превозносите во вся веки.

Девическаго рождества предтек от неплодове, ныне вольнаго вся Создавшаго бысть распятия предшественник, усекновением главным сущим во аде зовый: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Главе твоей от телесе отъяте бывши, Предтече, твоею плотию душа владящая от сея разделися, но Божество от плоти Еммануила не разлучися отсюду, и кость не сокрушися Бога и Владыки. Темже превозносим Его во веки вся.

Богородичен: Господородительнице Пречистая, души моея язвы и гноения милостивною мольбою Твоею, Дево, очисти и падша возстави. Спаси мя, Всенепорочная, блуднаго, спаси: Ты бо ми еси Предстательница и заступление, едина Чистая и Благословенная во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Устрашися полк лукавый и сего предстатель диавол богословнаго твоего, пророче, языка, Христа проповедавшаго, и отроковицею скверною Ирода повину главу усещи твою, но мы тя, Крестителя, величаем.

Удоль убо естества смирена возвысися, и холм смирися смертныя гордыни, глас бо вопиющаго воззва в пустынях света, во адовых жилищах: врата возмитеся, Царь бо всех внидет.

Трепещут страсти человеческия и страхом отбегают демони, осенением от Бога тебе данныя благодати. Но от обоих искушений стадо твое избави, Господень Предтече, верою тя присно величающее.

Богородичен: Напрязи, и успевай, и царствуй, Сыне Богоматере, исмаильтеския люди покаряя, борющия нас, Православному воинству победы даруя на варвары враги, мольбами рождшия Тя, Слове Божий.

Светилен.

Во пророцех больша познана и апостол предъизбранна бывша, песньми похвальными венчаем Предтечу благодати: во главу бо усечен бысть закона ради Господня.

Слава: Скверный Ирод чистоты садителю, тебе, Крестителю Спасов, главу усече льстивне, обличений же твоего языка посещи никакоже возможе.

И ныне: Яже клятву мирскую божественным рождеством Твоим, Чистая, потребльши, стадо, Тебе молящееся верно, от всяких бед избави молитвами Твоими, Отроковице.