Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Достойно есть» (Каноны ко Пресвятой Богородице)

Песнь 1.
Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Афон, иже наречеся Святая Гора, Всенепорочная, Чистая, якоже прорекла еси, ныне светло празднует Тебе, Святей воистинну Горе сущей, и Божественное совершает днесь Тебе торжество.

Божественным присно Гавриил тайнам Твоим изрядным служит чудно, о Всенепорочная, темже и ныне, Дево, Твоея песни, радуяся, поет предначатие.

Не престаеши, Всенепорочная, совершати присно рабом Твоим преславная чудеса, Мати Чистая, и во вся времена изливати благодеяния, Пресвятая, яко Благодетельница наша.

Како изреку величайшее, совершенное тобою, Архангеле, близ скита Карейскаго чудо, егда научил ны еси твоим явлением песни достойней Богоматере?

Песнь 3.
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Приспе время собратися всем отцем в храме Протатстем, всенощную совершити хвалу, тогда Божественную песнь Твою, Чистая, воспевает Архангел.

Прииде со иными и старец онаго послушника инока, и сему единому оставшуся Гавриил Архангел явися в подобием образе, предначиная песнь Твою.

Приложение творяше к песни Твоей, яко предначатие, Чистая, тоя, юже прежде воспе Косма, Божественный Твой служитель, глаголя, яко тако обычай есть им начинати песнь Твою.

О, чудес Твоих страшных, Архангеле Божественный Гаврииле! Како во иночестем образе песнь воспел еси Богоматери днесь и, яко подобаше, возвеличил еси?

Ин кондак, глас 8:

Архангельский глас вопием Ти, Всецарице: достойно есть, яко воистинну, блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего.

Седален, глас 4.

Удивися инок Ангела песни, странно поющаго тую пред Твоею песнию, о Чистая, явльшуся сему во образе подобнем, а понеже инок написатися желаше оней, на дщице каменней рукою чудно начерта, и невидим бысть. Оттоле проповедася всем песнь сия, еже Богородицу Тя славити, Всенепорочная.

Песнь 4.
Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Достойно, предначинаше, яко воистинну есть блажити Тя, Пречистая, Богородицу, Присноблаженную и воистинну Пренепорочную и Бога Матерь Всенескверную.

Предначинательную сию песнь Божественному Гавриилу странно поющу, удивляшеся слушаяй инок, а понеже вопрошаше, тако пети, рече, обыкохом.

Глаголати и ему тако повелеваше Гавриил сие предначатие, таже пети песнь Космы Божественную и всех научити сему, Божественный рече Архангел.

Занеже проси инок, Гаврииле Божественне, написати песнь, юже услыша, ты начертал еси абие на дске каменней, Архангеле. Слава неизреченней силе твоей.

Песнь 5.
Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Ужасеся человек дивным чудесем, егда чудо узре, яко дска каменная начертася и внезапу собеседующий ему невидим бысть, Гавриил, славный и честный Архистратиг.

Старец, егда во утрие в келлию свою возвратися и егда странная сия услыша, дску же каменну узре, рукою начертанну, взем же абие с учеником сию, принесоша Горы начальствующим.

Знаемы и всем известны быша сия чудеса, Дево, понеже дску каменную абие в царствующий град торжественно отслаша Горы начальствующии, во еже славити Тя всем.

Стекошася вси во убогое обиталище, в немже странное чудо содеяся, и Твоей иконе, пред неюже воспета бысть песнь. Всечистая, благоговейне покланяющеся, единогласно уставиша в Протате той хранитися.

Песнь 6.
Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

С неизреченною вси стекошася радостию и веселием, еже взяти честную икону Твою, иереи, и монашествующии, и все Горы множество, Пречистая.

Божественную Твою икону сию со всяким благоговением держаще отцы вси, плещуще, с песньми и пеньми внесоша в Божественный храм Твой, Пречистая.

Дево! Стояние всенощное совершиша, любовию Тебе чтуще и Архангела, песнь Твою возвестивша, и ныне мы такожде вас вкупе почитаем.

Отцы Божественнии, с песньми, по тайнодействии, вземше Божественную Твою икону, внутрь храма, в невходимая, со многим благоговением поставиша.

Кондак, глас 4.

Празднует днесь весь Афон, яко песнь прият от Ангела чудно Тебе, Чистей Богоматери, Юже вся тварь чтит, славящи.

Икос:

Ныне да веселится множество отцев Афона: се бо Деве прежния песни, юже чудно воспе Ей Косма, Божественный песнопевец, Гавриил ныне поет предначатие, иже: Достойно есть яко воистинну, – глаголаше иноку, – блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего; сему повелеваше, да тако вси предначинают Твою песнь. И, сию начертав рукою на дске каменней, внезапу бысть невидим. Инок же, дивяся, воспевше, якоже научися, чистую Богоматерь, Юже вся тварь чтит, славящи.

Песнь 7.
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Преизрядную честь воздаяху вси отцы, и прежнии и нынешнии, сей иконе Твоей Божественней, Пренепорочная, праведнейше: чести бо премногия удостоися преславно.

Велия благодати удостоися Божественная икона Твоя, Пренепорочная, ясно бо пред нею Твоея песни предначатие первее возгласися благоволением Твоим. Темже по долгу ныне сей с любовию покланяемся.

Не боготворим икону Твою, Пречистая, на ны клевещут, но относительне чтим, Пренепорочная, сию, радующеся, лобызаем чествовательно, раби Твои, ныне же и во веки.

С Тобою, Пресвятая, не престаем чтити и славнаго Гавриила, нас ныне песни Твоей научившаго, иже и прежде, Тебе возглашая, взываше: радуйся, Благодатная.

Песнь 8.
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Отроком благочестивым подражающе, Богородице, о чудесех Твоих, яже творит Господь во славу Твою, Пречистая, воспевающе, поем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Воистинну благословен, иже сподобися услышати Божественныя хвалы Твоя от Ангела, Пресвятая Дево Пренепорочная, якоже Сын Твой благоволи, имже всех научи пети Тя достойно и превозносити Тя во вся веки.

«Пение» – по достоянию уставися именовати место оно, идеже совершися сие чудо, якоже нарицание удержася до нас и навсегда, на память, Пречистая, чудесе, яко да воспеваем Тя и превозносим во вся веки.

«Достойно есть» – даже до ныне нарицается ясно и келлия та, в нейже и Божественная Твоя икона, пред неюже первее воспето бысть песни Твоея, Дево Чистая, предначатие, яко да поют Тя вси достойно и превозносят Тя во вся веки.

Песнь 9.
Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, духом просвещаем, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Вси раби Твои, стекаемся во храм Твой Божественный и празднуем, светло совершающе ныне торжество, в летную днесь память чудесе Твоея песни восполнения, Богородице, Чистая Приснодево.

Достойно есть, – не престаем, радующеся, глаголати, – блажити Тя, Присноблаженную же яко воистинну и Пренепорочную и Матерь Бога нашего, – от Ангела сим ныне научившеся, Богородице, Чистая Приснодево!

Вкупе славнаго и Божественнаго Архангела Гавриила днесь, радующеся, прославляем, благодарственная пения приносяще, дивным чудом всех научившаго Божественней песни Чистыя Богоматере, радуйся, таинниче неизреченных, взывающе.

Радуйся, храм Протата преславный, хвалящийся сокровищем всечестныя, Божественныя и благодать точащия иконы единыя Богоматере и Предстательницы Афона: Гора бо сия избранный жребий Ея соделася.

Светилен.

Соберитеся, взыграйте, светло торжествуйте, Гавриил бо Божественный монашествующему ныне предста в иночестем образе, песнь Богоматерню первый провещав в Горе Афонстей, стяжавшей Ю Предстательницу.