Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Каноны Пресвятой Богородице пред иконой «Млекопитательница» (Каноны ко Пресвятой Богородице)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Водою молитв Твоих, Дево, ороси нас к плодоносию духовному и воспламени хладное наше сердце Божественною любовию, да Тебе, Млекопитательнице Питателя нашего, пение хвалебное воспоим достойно, Чистая.

Воды страстных помышлений обуревают нас, Госпоже Всеблагая, но инаго пристанища ко спасению не имамы, токмо Тебе, Всенепорочная, млекопитавшая Спаса душ наших и от иконы Твоея святыя всем дарующая утешение.

Воду непостоянную житейских треволнений прейти безбедно помози нам, Чистая, и от лютых недугов исцеление нам подаждь, Млекопитательнице Святая, и покажи причастники нас быти наследия Небеснаго, Богоневестная.

Воды целебныя источает нам икона Твоя всечестная, Богородице Дево, и страсти многоразличныя исцеляет и помощь в бедах верным от Тебе подает, да славим чудеса Твоя и поем Тя, благих виновную, воплотившую и доившую Богомладенца Иисуса.

Ин.

Чистая – Отроча раждаеши, Дева – млеком доиши! Како в сию двою девствуеши, рождши? Бог есть содеявый, не взыскуй от Мене, еже како.

Недоумением покрывается рождество Твое, странно бо, Дево, доиши Питателя, и млеком питаеши Невещественнаго, и на руку держиши Зиждителя.

Носящи Еммануила на руку Твоею, Чистая, якоже Младенца, Богорадованная, вопияла еси: Чадо Мое сладчайшее, како подам Тебе сосец, питающему всяческая? Како повию Тебе пеленами, мглою повивающаго море?

Безотча родила еси, безматерня прежде Тебе, и яко Младенца доила еси питающаго вся, Егоже моли спастися верно поющим Тя господьственно, Богородицу Чистую.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

Небесных радование и земных упование еси, Богородице Дево, светлая палато Царя царей, млекопитавшая Его от сосцу Твоею. Того убо моли прилежно с великим Предтечею Иоанном и чудотворцем Николаем спасти и просветити души наша, Едина Всеблагословенная.

Небес превышшая, и землю рождеством Твоим освятившая, и млекопитавшая Зиждителя Твоего, Богоневесто Марие, иконою сладкаго подобия Твоего нас утешаеши и недужным исцеление подаеши, Едина Пречистая.

Небесная Царице, Всемилостивая Владычице, нетленно родившая и доившая святых Святейшее Слово, кую достойную похвалу принесем Ти, недостойнии, аще не Сама Ты научиши нас неосужденно славити Тя и пети Твоя чудеса, Едина Всеблаженная.

Небесное ангельское славословие слышиши, Госпоже, в Сионе Горнем, отонудуже нас, дольних, матерним Твоим оком назираеши и выну молиши за нас Сына Твоего и Бога, да вечнаго избегнем осуждения, Едина Пренепорочная.

Ин.

Яко Деву и Едину в женах Тя, без семене рождшую Бога, плотию, вси ублажаем, роди человечестии, Огнь бо вселися в Тя Божества и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа.

Украсившися, Чистая, наитием Пресвятаго Духа, Бога сосцами доиши и Сего держиши объятии, всю тварь дланию содержащаго.

Некрадомое богатство девства Твоего, Мати плотию явилася еси Вседержителя, Невесто Неискусомужная, Дево Богородице, воспитавши яко Младенца, питающаго яко Зиждителя весь мир и освящающа.

Отыми поношение человеческое и клеветы наветник от мене, Богородице, молю Тя, да усердно славлю Господа, Егоже питала еси.

Седален, глас 8:

Величия Твоя кто исповесть, Богородице? прославлением бо чудотворный иконы Твоей Млекопитательницы возвеселила еси души православных, многия недуги тою врачующи и от всяких бед избавляющи, иже по Бозе упование на Тя возлагающих, о Владычице Всемилостивая, и нас Твоего заступления не лиши, обитель же нашу от всякаго зла сохрани, да, Тобою хвалящеся, не постыдимся во веки.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Услыши гласы наша хвалебныя, Богородице Преблагая, и наше поклонение приими, пред святою иконою Твоею днесь приносимое: видим бо Тя на иконе, Спаса Христа млекопитающую, и радуемся, грешнии, рождшагося от Тебе Бога славяще.

Услышала еси, Пречистая Владычице, благовещение Архангелово: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, и зачала еси во утробе Твоей предвечнаго Бога, Егоже нетленно рождши, млеком Твоим яко Младенца питала еси во спасение наше.

Услыша первосвятитель Сербский Савва завет великаго во отцех Саввы Освященнаго о святей иконе Твоей Млекопитательнице, Богородице Дево, и прият ю со благоговением, яко залог Твоего благоволения, Преблагая.

Услышаша иноцы Святыя Горы Афонския, яко святая икона Твоя Млекопитательница от Иерусалима к ним приносится, о Мати Слова и Дево, и, радостию славяще и поюще многопетое Твое имя, потекоша во сретение ей.

Ин.

Утроба Твоя препетая и сосца блаженна, Дево, тех бо ради жизнь вси обретохом.

В рождестве Твоем зачатие безсеменно, во успении Твоем мертвость нетленная, чудо в чудеси сугубо стечеся, Богородице: како бо, Неискусомужная, Младопитательница чиста сущи? Како же Мати Богу мертвоносна мироухающи?

Млеком питала еси, Дево, плотоносца Твоего Бога рожденнаго, яко да болезнь Адамову, сущую во аде, облегчит, от древа снедша знания и заповедь преслушавша.

Кто виде отроча, егоже не всея отец, млеком питаемое? Или где видена бысть дева мати? Истинно паче ума обоя, Богородительнице Чистая.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Просвети нас, грехами потемненных, Владычице, сиянием Божией благодати и сподоби чисто зрети святую Твою икону и на ней чудо чудес благоговейно созерцати, сие есть Творца вселенныя яко Младенца, от сосцу Твоею питаемаго.

Просвещение и спасение на Тя надеющихся, Богородице Дево, облагодати наш помысл достойно славити Тя и пети Твоя чудеса, яже от иконы Твоея, Млекопитательница именуемыя, явила еси и присно являеши во утешение и спасение наше.

Просветивый небо солнцем и земли основание утвердивый Словом Своим, Зиждитель всяческих во утробе Твоей, Пречистая, не тесновместися и от сосцу Твоею яко Младенец питашеся, нам же святую икону Твою источник чудес дарова, Преблагая.

Просветися Божественною благодатию обитель великаго пророка и Боговидца Илии, икону Твою, Богомати Владычице, в наследие себе приемши, сию убо и мы достодолжным поклонением почитаем и Тя, Предстательницу нашу, в песнех немолчно ублажаем.

Ин.

Из недр Отеческих низшел еси и несказанным истощанием юже по нам нищету восприял еси паче естества, Человеколюбче, в вертеп вселитися благоволил еси, Господи, и яко Младенец сосцы питаешися, Зиждитель и Господь.

Веков Зиждитель пеленами повивается, яко Человек, и млеком питается, Иже вся безмерною крепостию яко Бог содержав и мановением возводяй.

Едина Чистая пребыла еси и по Рождестве, Едина токмо явилася еси безмужная, млеком питающая Слово Отчее Истинное, Духом Святым приимшее рабий зрак по нам, Дево Богородице, Егоже, Божественное чтуще зрака подобие, почитаем.

Яко носиши на руку, Марие, и от сосцу питаеши питающаго всякое дыхание, Егоже, Богородице, чтуще, проповедуем, молися Ему, Чистая, о всех нас.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Молитвы множайшия здесь, пред иконою Владычицы, возносятся, егда сия в православную Россию от Святыя Горы иноками обители Ильинския принесеся, верным во утешение и в радость нескончаемую.

Молитву всяк приносяй Тебе с верою и любовию пред пречистым образом Твоим, Богородице Преблагая, не неуслышан от Тебе отыдет, всем бо вся благая даруеши, яко Бога и Питательнице Питателя вселенныя.

Молитвенно Тя славим, Пречистая Млекопитательнице, и, с любовию припадающе к многоцелебному Твоему образу, сердцем и усты сей целуем, видяще в нем залог благодатный Твоего к нам матерняго благоволения.

Молитися всегда усердно желание подаждь нам, Преблагая Владычице, вся бо можеши яко Мати и Млекопитательница воплотившагося Бога, Егоже милостива нам сотвори всесильным предстательством Твоим и не попусти до конца погибнути рабом Твоим.

Ин.

Полный истощавается нас ради, и приемлет Безначальный от Тебе начало, Дево Пренепорочная, и видится Невидимый, и Питаяй всяческая млеком питается, обновити человека промышляя.

Иже, всея земли горстию содержай концы, како матерними недрами объемлется, млеком же питается от сосец, насыщая всяко животно благоволения, и богатый излияние обнищавает, воплощаемь.

Егоже тьмы ангельския и серафимская множества ужасаются и разумная тварь трепещет, Того яко Младенца, Дево, питаеши, Егоже образно на руку Твоею видяще, всегда поклоняемся.

Адамов Содетель от кровей Твоих чистых зиждется и млеком питается, питаяй всякое дыхание, Дево Богородице, темже яко Божию Тя славим Матерь.

Кондак, глас 5:

Душ наших чувствия очистивше, узрим на иконе таинство преславное, Творца Вселенныя и Господа вышних сил, во объятиих держима и от сосцу Твоею яко Младенца питаема, и, со страхом и радостию покланяющеся Тебе и рождшемуся от Тебе Спасу нашему, воззовем: радуйся, Владычице, жизни нашея Питательнице.

Икос:

Архангельское целование услышала еси, Приснодево, и в чистоте девственней Бога зачала и Христа безболезненно родила еси, Егоже яко Младенца от сосцу Твоею млеком питала еси, Ангелы и человеки величием Твоих добродетелей удивила еси. Темже ублажаем Тя, истинную Богородицу, возвеличившую наше естество и милосердием неизреченным на род христианский призирающую. Темже умиленно зовем Ти: радуйся, Владычице, Питательнице жизни нашея.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

От святаго чудотворнаго образа Твоего, Богородице Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, струи исцелений истекают и воня животная благоухает, еюже мертвость греховная душ наших потребляется и плодоносие духовное подается зовущим: отцев Боже, благословен еси.

От Иерусалима на Святую Гору Афонскую икона Твоя благодатная, именуемая Млекопитательница, Богомати Владычице, принесеся во изъявление благоволения Твоего к избранному Тобою жребию на земли, егоже насельницы гласы немолчными воспевают Сыну Твоему: отцев Боже, благословен еси.

От глубины зол многих к Тебе припадаем, о Мати, Млекопитательнице Слова и Дево, и молимся прилежно, Твою благодатную помощь нам подаждь и не попусти погибнути нам до конца, но спаси нас десницею Твоею и воздвигни пети всех Творцу: отцев Боже, благословен еси.

Ин.

Неизглаголанно, Чистая, Избавителя рождши, несказанно доила еси, Дева пребывши, Егоже убо моли о поющих Тя и славословящих во вся веки.

Святая святых сущи, Чистая, во храм святый возлюбила еси вселитися и со Ангелы, Дево, беседующи, пребываеши преславне, с Небесе хлеб приемлющи, Питательнице жизни.

Како доиши млеком Сына, Чистая, без отца питающаго всякое дыхание, Мати Пречистая? Како на руку носиши вся Содержащего? Паче ума чудо Твое, тем поем величия Твоя.

О чудо преславно! Како раждаеши искуса мужеска не познавши? Како же питаеши, Дево Мати, Подателя воистинну млека и Питателя всея твари.

Песнь 8.

Ирмос:

Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Царя Небесе и земли воплотила еси, Богородице, от девственных кровей Твоих багряницу плоти Ему исткавши и яко Младенца от сосцу Твоею Того млекопитавши, истиннаго Бога и Человека, хвалимаго и превозносимаго во вся веки.

Царице наша Преблагая и Заступнице, Пресвятая Мати Господа Вышних сил, с ними моли Его прилежно мир мирови даровати, плодоносие земли и всем нам здравие и спасение, да хвалим и превозносим Его во вся веки.

Царство и Господство дарова Тебе, Богородице Марие, Сын Твой и Бог, царствуеши бо с Ним вечно и покрываеши люди, честною Его кровию искупленный, иже славят многопетое имя Твое и с верою поклоняются чудотворному Твоему образу, Млекопитательнице, хваляще и превозносяще прославльшаго Тя Господа во веки.

Царя Небеснаго безплотныя слуги ужасает, Богородице, тайны Твоея глубина, бесы же смущает Твоя икона, именуемая Млекопитательница, ейже мы кланяемся, чтуще Тя, Божию Матерь.

Ин.

Едина нетленно рождаеши, Едина доиши Младенца без брака, Едина Создателя Твоего рождаеши и Владыку, аще и Мать, и Раба, Тя, Мати Дево, поем во веки.

Бога како на руку носиши, рцы, и како доиши всяческая рукою Содержащего, о Дево Всеблаженная? Аз, – рече, – чиста пребываю и по рождестве, Христа Бога рождши, адамов долг и праматерний отъемши.

Ложесны Слово прияла еси, вся носящаго носила еси, манием питающаго Вселенную всю, Чистая, Емуже поем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Солнце победися Твоею светлостию, Марие, Ты бо светилы Небо украсившего рукама объяла еси и от Твоею сосцу питала еси.

Песнь 9.

Ирмос:

Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с Безплотными лики Тя величающе.

Воистинну никтоже, притекаяй к Тебе молитвенно, тощ от Тебе исходит, Пречистая Богородице Дево, всех бо Ты милуеши и ущедряеши, яко любоблагоутробная Мати, Млекопитательнице Спаса нашего, темже, вси роди земнии, благодарно Тя величаем.

Воистинну залог благодатный явися святая Твоя и чудотворная икона, Богородице, Млекопитательнице Преблагая, на нюже взирающе, сияние Божией благодати в души наша невидимо приемлем и по долгу песньми хвалебными Тя величаем.

Воистинну щит и покров обители нашей святая икона Твоя дадеся, Преблагая Дево, Млекопитательнице, сию убо с любовию объемлюще, сердцем и усты целуем и Тя, Благодетельницу нашу, непрестанно величаем.

Воистинну всех святых вышше еси, Богородице Дево, рождшая Святейшее Слово и млекопитавшая яко Младенца воплощеннаго Бога, нас ради Человека бывша, да избавит падший род человеческий от погибели вечныя. Темже Тя, яко Виновницу спасения нашего, немолчно величаем.

Ин.

Давид, праотец Твой, воспе Тя древле, Дево Богоневесто, Дщерь глаголя Тя Царя Христа, Егоже и родивши, матерски Младенца питала еси.

О Чадо сладчайшее! Како питаю Тя, питающаго? Како держу Тя, держащаго вся манием? Како же пеленами повию, повивающаго всю землю мглою? - вопияше Всечистая Владычица, Юже непрестанно величаем.

Носиши вся Носящаго и млеком питаеши всем пищу Дающаго, велие и страшное, еже паче ума, Твое таинство, ковчеже честнаго священства, Дево Богородице, темже Тя вси ублажаем.

Возвыси рог благочестивых и низложи варваров шатания, Богородительнице, необоримо спасающи сие стадо Твое, в немже великое Твое имя и многославное верно величается.

Светилен, глас 4:

Пречистаго образа Твоего явление, Мати Божия, празднуем светло, ибо в нем познаваем знамение Твоего к нам благоволения, Преблагая, покрываеши и спасаеши на Тя уповающия, Богородице Всепетая и Неискусобрачная.