Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Филиппу II (Колычеву), митрополиту Московскому и всея Руси (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Посеченный несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде; лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль; песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.

Агнче Божий и Слове, светозарением Святаго Твоего Духа мрачному уму моему светоносную лучу низпосли и слово ми вдохни восхвалити, егоже Сам избрал и приял еси, верх страдальца священнаго Филиппа.

Благодать, святе, Божественную рабу твоему у Бога испроси и разумения мою исполни душу восхвалити житие твое, Филиппе святителю, имже вся удивил еси, подвизався, Господу поя: славно бо прославися.

Великих добродетелей светозарением сияюща твоя детели, преподобне: удивишася бо царие крепкому твоему мужеству, яко в наказании к ним язык твой не ослабе, и Господу пояше: славно бо прославися.

Богородичен: Глаголы богоглаголивых проповедников, о Тебе, Богомати, исполнишася: се бо родила еси, Дево, младо Отроча, Адама древняго старейшо и сопрестольна Родителю, мира всего на спасение и тления изменение.

Песнь 3.

Ирмос:

Утвердися сердце мое во Господе, вознесеся рог мой в Бозе моем, разширишася на враги моя уста моя, возвеселихся о спасении Твоем.

Добродетелей на гору востекл еси и во мрак видения вшел еси, святителю Филиппе, и познал еси, елико вместно, Непостижимаго естеством, просвещения исполнен быв, отче, приял еси Божественную благодать.

Единаго Бога добротою ища и едину Его получити славу желая, блаженне, славу и честь земнаго пребывания яко преходящую оставил еси и яко угодник просиял еси всех Владыки Христа.

Желанием Духа плоти желание увядил еси и себе, блаженне, обручил еси сожительницу — чистоту, от неяже чада тебе родишася — вся добродетели, приснославне, чадо тя содевающия невещественнаго Света.

Богородичен: Змия мысленнаго умертвила еси, умертвившаго Адама в раи и Еве праматери соделавшаго печаль, Жизнь прозябши, Дево Чистая, от тления нас свободи: Бог бо из Твоих ложесн прошед неизреченно.

Седален, глас 8.

Яко апостола избраннаго тезоименит, отче, и подражатель, беды претерпел еси и гонения, ревность воображая пророка Илии и Крестителя, мужески обличил еси беззаконнующия и престол, вверенный тебе, добре управил еси, равное оных течение скончав. Яко милоть, тело твое на земли оставил еси, испущаеши, яко миро, благоухания аромат и, яко дождь, изливаеши благодать духовну, напояя тайно бразды сердец наших. Филиппе святителю, моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Песнь 4.

Ирмос:

Пророк Аввакум умныма очима провиде, Господи, пришествие Твое, тем и вопияше: от юга приидет Бог. Слава силе Твоей, слава снизхождению Твоему.

Злобою движимии на тя, незлобиваго агнца, яко дивии зверие, восташа: словесы твоими, яко остном, сречеми, не терпяще, яростию поощряхуся, святителю богомудре.

Имать тя заступника мир весь и помощника в напастех, яко бо поборник верен и скорый предстатель к твоей пастве пририщущия напастей и бед изымаеши, священными твоими молитвами.

Исполнив добрыя подвиги, тезоимените, желаннаго, богомудре, сподобился еси безсмертия, идеже, радуяся, венец победы взял еси и вопиеши: слава силе Твоей, слава, Христе, пришествию Твоему.

Богородичен: Крепость всех врагов низложи, Мати Божия, оскорбляющих воспевающия Тя, яко рождшая Господа славы, невредимо Твое стадо спасай от злых приражений, яко да по долгу Тя ублажаем.

Песнь 5.

Ирмос:

Мрак души моея разжени, Светодавче Христе Боже, началородную тму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих, Слове, да утренюя, славлю Тя.

Яко луча правды Солнца, явися миру светлостьми добродетелей, предстательство твое, святителю Филиппе, разоряющее облак нашедших бед; тя и ныне поющия в мире сохрани, и прослави я красотою, и просвети.

Мечь обоюдоостр язык твой показася, в Христов страх вооружився, блаженне, разумно изобличив начальствующия, во свидетельство Христа Всецаря, виновна на среду приводя, и божественныя Его ученики.

Нов явился еси ревностию, якоже вторый Моисей, не знамении страшными удивляя, но Божественных словес учении наставляя к тихому пристанищу новаго Израиля, от страстей Египта изводя.

Богородичен: Облак разумный Тя именуем, из Тебе бо Христос возсия, Всенепорочная, и пространнейшу Тя небес показа, Того бо неискусомужно родила еси, Чистая, воплощенна за милосердие неисповедимое.

Песнь 6.

Ирмос:

Иону в ките, Господи, единаго вселил еси, мене же связаннаго мрежами вражиими, яко от тли онаго, спаси.

Промышление общее творя о пасомых тобою, еже быти им душею и сердцем единословне, во Христове единей вере пребывающим, языческия же отревал еси обычаи и разделения бежати, мудре, научил еси.

Ревностию Христовою поострився, ярость самодержавнаго на кротость преложити тщался еси, и к прещением царевым непреклонен отнюд был еси, яко Христовых заповедей делатель, и показался еси яко крепок храбрник, за паству твою пострадав даже до смерти, радуяся.

Светоносную лучу, сияющу во мраце жития сущим, святителю Филиппе, видим тя, и яко свещу неугасимую, невещественному приобщившагося Свету и вся освещающа концы, тму неразумия отъемлюща.

Богородичен: Тя иногда написа скрижаль богообразне во пророцех Моисей, свещник же Света, и сень, и жезл процветший, Всенепорочная, и стамну, манну носящую, и лествицу, еюже возведохомся от земли к высоте.

Кондак, глас 3.

Православия наставника и истины провозвестника, Златоустаго ревнителя, Российскаго светильника, Филиппа премудраго восхвалим, пищею словес своих разумно чада своя питающа: той бо языком хваления пояше, устнама же пение вещаше, яко таинник Божия благодати.

Икос:

Приидите, любострадальцы, пением и песньми духовными память священномученика совершающе, божественне возвеселимся: время нашего веселия и натрижнения наста, в неже приемлем страстей разрешения дар. Яко бо столп, огнен явися попаляющ беззаконнующих главы, верных же просвещающ души ученьми богоразумия и в божественный град Горний Иерусалим, яко другаго Израиля, вводящ, яко ученик Божия благодати.

Песнь 7.

Ирмос:

На поле Деире иногда мучитель пещь постави на мучение богоносных, в нейже три отроки песнословяху Единаго Бога, троично воспеваху, глаголюще: отец Боже, благословен еси.

Украшен благолепно Господу предстал еси добродетельными подвиги, венец же нося страдания, испещрен кровными каплями, святителю Филиппе. Темже совершающия светоносную память твою присно поминай и поющия: отец наших Боже, благословен еси.

Фараонит мысленных врагов ополчения, блаженне, избег, легко прешел еси к горним, тамо водворяяся, идеже почесть славы получив терпением, во свете праведных, в радовании святых, воспевая: отец наших Боже, благословен еси.

Хвалят тя, блажаще любовию, притичущии к раце твоей, блаженне, в ней бо, мощи твоя целующе, обильно благодать приемлют: прикосновением бо вред очес исцелил еси и болезнь зубов облегчил еси поющих: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: От любве душевныя вопию Ти, Владычице: пресветлаго Солнца облаче, спасительная двере, небесная врата, лествице мысленная, всех христиан мольбу приими, Тя блажащих, надежду душ наших, и Сыну Твоему зовущих: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Покрываяй водами превыспренняя своя, полагаяй морю предел песок и содержай вся, Тя поет солнце, Тя славит луна, Тебе приносит песнь вся тварь, яко Содетелю всех во веки.

Целиши независтно верно призывающия тя: яко представ, абие разслаблена возставил еси и страждущему ятро прикосновением ручным уврачил еси, унынием скорбяща явлением твоим в радость претворил еси, присно действуя вся, блаженне, всем во веки.

Честь многоценную твоему верху, страдания венец, яко победоносцу, живоносною десницею Зиждитель возложи, всеблаженне, тело же твое соблюде невредимо от боков земленых, испущающее благоухания аромат. Сице тя прослави Подвигоположник во вся веки.

Шатания и брани междоусобныя укроти, и сверепеющия волки на стадо твое, блаженне, яко истинный пастырь, молитв твоих палицею далече отжени, и Отечество наше державно устрой, и востания языков покори, да яко предстателя тя воспеваем во веки.

Богородичен: Щитом веры храм Твой святый, Богородице Дево, сохрани, и в нем славословящия Тя купно славы Твоея сподоби, и нахождения варварскаго и томления их избави ны, ума нашего волны сверепыя укроти молитвою Твоею, Всепетая.

Песнь 9.

Ирмос:

Благословен Господь Бог Израилев, воздвигнувый рог спасения нам в дому Давидове, Отрока Своего, в нихже посети нас Восток с высоты и направил ны есть на путь мира.

Едино естество Троицы богословил еси, суетным же поучающияся смело, всемудре, обличив и божественными наказании твоими верныя увещав, мудре, укрепил еси, ангелов сожителю, святителю Филиппе, память твою празднующия в мире соблюди.

Юношам немование сродно присвоение бывает, но отцем любезно воистинну; ты же, отче, приими наше сие благодарение, не яко достойно истинно твоея хвалы, но яко от усердия тебе приносимо, не бо можем лепотно хвалити тя и величати.

Яко апостолов сопрестолен и мучеников сликовен, святителем равночестен, страстотерпче Филиппе, предстательством твоим поющия тя в мире сохрани и Отечества нашего рог возвыси, варварская же сверепства низложи, да, радующеся, поем тя, величающе.

Богородичен: О, Света приятелище, Богорадованная Владычице, святителем воистинну утверждение и преподобным всем похвало! Спаси ны от бед и обстояний и языков нашествия, воспевающия, Тя, Многопетую.

Светилен.

Ревнителю целомудрия, от юнаго воспитания, святителю Филиппе, потщался еси, за истину укоряемь и изгнан быти и тоя ради смерть горькую подъял еси; и ныне, на небесех предстоя престолу Святыя Троицы, присно о нас молися, верою и любовию совершающих память твою.

Богородичен: Щедроты Твоя, Боже, на люди Твоя низпосли молитвами Пречистыя Твоея Матере и всех святых и ради святителя Твоего Филиппа даруй нам велию милость.