Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому благоверному князю Глебу Владимирскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися.

Высоко житие имеяй и Божественными восхождении весь светел быв, просвещение ми испроси, восхваляющему честныя твоя подвиги, имиже добре пожив, получил еси, княже Глебе, ихже надеялся еси.

Божественная любя учения и во чтении священных Писаний упражняяся, сластей уклонился еси, блаженне, смрадных и безчестных, и украсился еси благодатными даровании.

Дремание очию от души, блаженне, отгнал еси, во бдениях пребывая и всенощными стоянии Богу приобщаяся, темже ко дню невечернему достигл еси.

Богородичен: Яко чертог одушевлен Божий и кадильницу мысленнаго и светоноснаго угля, Присноблагодатную Богородицу ублажаем, зовуще: радуйся, Ходатаице спасения нашего.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Глаголом жизни внимая, испил еси воду спасения, возгнушався горькаго греха, и, поя, глаголал еси Богу, блаженне Глебе: несть свят, паче Тебе, Господи.

Милосердием подражал еси Христу, раздал еси богатство требующим, Небесное же богатство получил еси, славне Глебе, вопия: несть свят, паче Тебе, Господи.

Прилепився Зиждителю любовию Божественною, приял еси Небесное наследие и древа животворнаго причастник быти сподобился еси, блаженне, поя: несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Ангелов Честнейшая, Зиждителя Ангелов во утробе носила еси и родила еси неизреченно на избавление человеком, поющим: несть, Пречистая, разве Тебе, Владычице.

Седален, глас 4:

Богат сын, благими деянии искусился еси, яко злато в пещи, многотрудными подвиги, славне Глебе, темже и по смерти источаеши богатно чудеса, яко воды, и недуги исцеляеши, о нас присно моляся, да согрешений прощение приимем.

Богородичен: Чистая, Всенепорочная и Неискусомужная, яже Едина Безлетнаго Сына и Слова Божия в лето рождши, Сего моли со святыми апостолы и блаженным князем Глебом даровати нам очищение и велию милость.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека, тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Учения отеческая храня невредимо, православно мудрование ты от младенства имел еси и житие чистое и милосерд был еси, досточудне.

Ни молва мирская, ни слава княжеская, ни богатство временное, твоего к Богу устремления угаси, княже Глебе, но возлюбил еси крепко богоугодныя подвиги.

Возвышаемь всегда Божественными поучении, врага смирил еси и исцелений благодать приял еси от Господа, блаженне Глебе.

Богородичен: Всепетая, воинствы Горними певаемаго Бога родила еси, Человека воистинну бывша, Егоже о рабех Твоих молящи не престай, Приснодево.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

Рака мощей твоих, искапающи сладость богатных исцелений, от верою чтущих тя, блаженне Глебе, страсти отгоняет и попаляет бесов вся полки.

Ныне на тебе чудо велие зрится и ужаса исполнено: како по погребении тело твое, блаженне, много лет во гробе лежащее, нетленно соблюдеся промышлением Божественным.

Слава твоему к Богу дерзновению, слава устремлению, еже в сердцы твоем к Нему имел еси: благо пожив, блаженне Глебе, просиял еси преславно Божественными светлостьми и возвеселил еси верных соборы.

Богородичен: Нас ради из Тебе Воплощшагося, Дево Мати, всегда моли, благочестно Тя блажащим избавитися бед, и душетленных страстей, и печалей, и вечнаго пламени мучения.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Подвиги твоя, блаженне, источают чтущим тя утешение, и радование, и исцеления во хвалу Христа Бога нашего.

В дому Божии процвел еси и, яко виноград многоплоден, добродетелей гроздие Домовладыце принесл еси.

Царства Божия возжелел еси и, над страстьми воцарився, славне Глебе, радость праведных получил еси.

Богородичен: Избранна Богу бывши, яко прекрасна, село пространное Сему, Дево, была еси, и чертог, и свещник, и трапеза.

Кондак, глас 8:

Взбранному и крепкому в праведницех, православною мудростию сияющему великому чудотворцу, благодарственная восписуем ти, благоверный княже Глебе: яко имея дерзновение у Престола Христова, верою чтущих тя, град и люди сохраняй молитвами твоими: ты бо еси земли Российския похвала и утверждение.

Икос:

Всечестную память почтим угодника Христова, благовернаго князя Глеба, отеческою диадимою от юности украшена, и радостныя глаголы от сердца воззовем к нему, сице вопиюще: радуйся, от юности Бога возлюбивый; радуйся, благочестия столпе, вражиими прилоги непоколебимый. Радуйся, заповедей Господних исполнителю усердный; радуйся, преданий отеческих хранителю неослабный. Радуйся, сугубую славу Небесную от Бога получивый: радуйся, благодать исцелений от Него приявый. Радуйся, нищих и сирых питателю; радуйся, люте болящих целителю. Радуйся, воинству православному споборниче; радуйся, православных людей защитниче. Радуйся, Церкве Божия славо; радуйся, града Владимира красото. Радуйся, земли Российския похвало и утверждение.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть. Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сын благословен и препрославлен.

Силою Божиею укреплен, плоти удержал еси стремления и ум направил еси к Небесным, поя в крепости: благословен еси, Боже отец наших.

Богоугодны нравы стяжал еси, княже Глебе, в поучении Богодухновенных писаний упражняляя, единаго Господа всею душею твоею возлюбил еси, блаженне.

Горняго Царства, Вышняго града, Божия рая, праведных наслаждения, пищи нетленныя, богатства некрадомаго, Света невечерняго сподобился еси, блаженне Глебе.

Богородичен: Егоже родила еси, Владычице, присно моли от работы страстем избавити мя, и от осуждения, и от стужающаго ми лютаго окаменения, Чистая Богорадованная.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Памятуя присно Суд страшный, во умилении сердца изливал еси потоки слез, погашая теми пламень страстей, Глебе Богомудре.

Душею твоею возлюбил еси Господа, мудре Глебе, и Тому прилепился еси, вопия: Христе мой, Ты мя избави от смертоносных страстей во веки.

Разум имея, Богом просвещаемый, исполнитель Владычных словес явился еси, десныя возлюбив стези, шуиих же уклоняяся, яко мудр, темже тя почитаем, Богомудре, во веки.

Богородичен: Всех Содетель от кровей Твоих чистых зиждется и млеком питается, питаяй всякое дыхание, Дево Богородице, темже яко Божию Матерь Тя величаем.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Видети вожделев славу Бога нашего, добродетельми себе украсил еси и, в Небесный чертог вшед, со Ангелы живеши и яснее наслаждаешися Боговидения.

Мудростию и разумом просвещаемь, смирением сердца украшен и высотою жития сияя, к Небесным пришел еси обителем, идеже нас помяни, почитающих тя, княже Глебе.

Память празднственную и благ всех ходатайственную совершаем честнаго Твоего от земли преставления: ты бо угодник Господень и заповедей Того делатель явился еси непостыден, досточудне Глебе.

Богородичен: Мати света явилася еси, Владычице, темже молю Тя, Богоневесто: душу мою светом Сына Твоего озари мольбами Глеба Богомудраго.

Светилен:

Божественною благодатию просветився, и по смерти показал еси светлость жития твоего, источаеши бо всем благодать, притекающим к тебе, всеблаженне Глебе, и молиши спастися чтущим тя.

Богородичен: В Тя вселися, Приснодево Богородице, Содетель и Господь всех и Единому Триипостасному Божеству покланятися благочестивыми князьми в Российстей земли люди научи и просвети.