Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Антонию Римлянину, Новгородскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Агнче незлобивый, отверзи ми устне недостойнии, язык мой уясни, и сердце мое просвети, и ум мой озари светом Твоего богоразумия, да возмогу воспевати память преподобнаго Антония, егоже на земли удивил еси.

Многим милосердием и щедротами, Содетелю твари и веков Творче, молебное пение приими, и прощение наших согрешений даруй Твоего угодника преподобнаго Антония молением, и тишину сердцу моему.

Светлое и богоугодное житие твое, яко свет, воистинну на земли показася, Божественную видети светлость, Антоние, сподобился еси. Темже и, видимая вся оставив, Непостижимаго зрети сподобился еси.

Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицу расторгни, Твоего Сына и Господа молящи, и томящий мя грех, Приснодево, низложи, яко да воспеваю Тя всегда, Всенепорочная, Тобою спасаемь.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Жезлом добродетелей страстное море пресек и гордаго врага, якоже другаго фараона, молитвою твоею погрузив, избранное твое стадо новаго Израиля невредно соблюди, Антоние преподобне.

Возлюбил еси, блаженне, всенощное бдение, и молитву непрестанну, и любовь нелицемерну, сими очищая ум твой, душу же просвещая, тело твое смирял еси и ко дневным трудом благопокорно устроял еси.

Храм тя, вси вернии, Духа Пресвятаго вемы, храм боголепен Божии Матери воздвигл еси, и ограду велию устроил еси, и монахов множества совокупил еси, в немже ныне всяк недуг молитвами твоими отгоняется.

Богородичен: Во иных женах мати, дондеже дева, не познася, ни мати по рождестве девствовати сподобися, на Тебе же, Девомати, обоя устроишася. Тем веселием духа воспеваю: несть непорочны, паче Тебе, Владычице.

Седален, глас 8.

Ангельски на земли пожив, богомудре Антоние, ликом постническим счислился еси: крест бо на рамена твоя взем, последовал еси Владыце Христу, и страсти душетленныя воздержанием, преподобне, увядил еси, и был еси духовно приятелище и сосуд чист Господеви. Темже вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию пречестную и святую память твою.

Богородичен: Яко Всенепорочная Невеста Творцу, яко Неискусобрачная Мати Избавителя, приятелище яко сущи Утешителя, Препетая, беззаконию мя суща скверное обителище и бесом игралище в разуме бывша, потщися от тех злодейства мя избавити и светлое жилище добродетелей соверши, Светоносная Нетленная, отжени облак страстей и вышняго причастия сподоби и света невечерняго молитвами Твоими.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но Сам Господи воплощся, и спасл еси всего мя человека; тем зову ти: слава силе Твоей, Господи.

Умертвив себе мирови, жизнь равноангельну на земли пожил еси, преславне, и, яко дар освящен, Владыце, Антоние, твою душу чисту представил еси, и Божественнаго Царствия достойно, отче, получил еси.

Ветрилом, отче, воздержания окриляемь, страстныя тмы отбежав и к безстрастия путем наставляемь, к Свету невечернему востекл еси и, от Сего озарився, нетления богатство наследовал еси, Антоние преподобне.

Великий Новград ныне веселием, отче, красуется, имея мощи твоя в себе, преподобне Антоние, ученицы же твои, твоему житию ревнующе, о твоей памяти радующеся, Господеви поют: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Истинную Тя сень свидетельствоваша многоразличными образы, яве показующе воплощеннаго из Тебе Единаго от Троицы, Пречистая, неизменно, Богомати Чистая, и мир обновльша.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Возшед на высоту добродетелей, долу влекущия страсти оплевал еси, сладость показуя спасения, отче преподобне Антоние, стаду твоему проси грехов прощения.

Место прошения, отче, со тщанием исполняя, храм боголепен Божия Матере воздвигл еси, в немже ныне праздничною радостию монахов множества веселятся, память твою прославляюще.

Не забуди стада твоего, еже, мудре, собрал еси и в жизни сей упасл еси благочестно, и ныне потщися, отче наш Антоние, да привлечеши во ограду небесную.

Богородичен: Управи ум мой, Владычице, труждающийся в пучине скорбей и потопляемый нашествием тлетворных страстей. Спаси к Тебе прибегающаго, иныя бо помощи, Чистая, разве Тебе, не знаем.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

От земных к небесным обителем преславно возшел еси, богомудре Антоние, и тамо зрети неизреченных сподобился еси, ихже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеку не взыде, яже уготова Бог любящим Его.

Дремания очима твоима отнюд не дал еси, к Богу все твое желание вперив и Тому невозвратно от души последовав, нощи жития непреткновенно преминул еси, видении Божественными окормляемь, блаженне Антоние, в Божественную жизнь вселился еси.

Великаго святителя Никиты, блаженне Антоние, благословения сподобився, духовнаго наказания поучение от него восприял еси, бурею бо греха не погрузился еси, и в тихо пристанище достигл еси небеснаго Царствия, и тамо ясне наслаждаешися Божественнаго видения.

Богородичен: Обетшавшия ны горьким древа прежде вкушением и падшияся поползением, Пречистая, обновила еси, Зиждителя рождши, Слово Ипостасное, Дево Мати Владычице.

Кондак, глас 8.

Римское воспитание, Великому же Новуграду благодатное процветение, многими бо труды и подвиги в нем Богу угодил еси. Сего ради чудес дарований от Него сподобился еси, и тело твое многими леты соблюде нетленно. Мы же, сие лобызающе, радостно от души вопием ти: радуйся, отче Антоние.

Икос:

Како возмогу исчести премногая твоя чудеса? Или како изрещи жестокое твое житие? Не имам бо сердца чиста, яко сие срамными деяньми оскверних и душу мою лукавыми помыслы осмрадих. Но обаче дерзаю воспевати, аще ты ми подаси слово, недостойному твоему рабу, ты бо земный ангел и небесный человек во плоти обрелся еси, преподобне. На земли бо о тленных небрегл еси и Христу от души последовал еси болезньми, и труды, и зельным воздержанием, и злостраданием, и на земли леганием. Постом, и бдением, и молитвами образ был еси твоим учеником и сего ради сосуд чист и обитель Духа Пресвятаго явился еси. Тем тя чтим, радуйся, отче Антоние.

Песнь 7.

Ирмос:

Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

От града и отечества твоего пресельник был еси, к Богу руце простирая, спасение обрет; водам же послужившим тебе Божиим мановением, великаго Новаграда достигл еси, идеже бяше угодно Владыце. Емуже ныне радостно поеши: благословен Бог отец наших.

Великаго Новаграда архиерея, и христолюбивых людей, и монахов множества радости исполнил еси и духовнаго веселия твоим дивным и чрезъестественным прехождением: на камени бо, яко на корабли, пришел еси, Спутника, отче, Христа обрет. К Немуже ныне радостно зовеши: благословен Бог отец наших.

Ликуют собрания монашествующих и веселятся народов множества великаго Новаграда в честнем преставлении Антония преблаженнаго, молебный совершающе праздник, радостно от души вопиют: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Пещь прообразоваше Твое рождество, Всенепорочная: отроки бо не опали, якоже ложесна Твоя, огнь непостоянный. Темже молим Тя: огня вечнаго избави рабы Твоя.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

Авраамский стяжав нрав, премудре, от страны Римския пресельник быв великаго Новаграда и тамо Бога узрел еси, обещавающа тебе воздаяние богатно. Тем, веселяся, усердно Христу вопиеши: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.

На земли пожив, яко ангел, с плотию, яко безплотен, безплотныя враги под ноги покорил еси, чистоту стяжал еси постом, и бдением, и молитвами. Темже со ангелы на небесех светло ликуя, Христу вопиеши: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.

Рим отечество твое проповедует, преподобне, великий же Новград хвалится тобою, приемь от Господа сокровище некрадомое: помощника бо великаго, блаженне Антоние, тя восприем, с лики монашескими ныне веселится. Тем, память твою празднующе, радостно вопием: благословите, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.

Богородичен: Великому таинству рождества Твоего кто не удивится, Богородице? Или кий язык земный или ум безплотных изрещи возможет? Паче бо естества и смысла, Богородице, Зиждителя родила еси.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Всегда к раце мощей твоих приступающе, любезно целуем и от души вопием: отче преподобне Антоние, молися прилежно Христу Богу за град и люди, скорбь нашу на радость пременити и грехов прощение испросити, да тя непрестанно величаем.

Великому Антонию тезоименит был еси, блаженне Антоние, и того житию подражал еси, равноангельно во обители Пресвятыя Богородицы пожил еси, темже и равну почесть от Бога сподобился еси прияти, с нимже ныне на небесех веселишися. И нас поминай, празднующих память твою, да тя непрестанно величаем.

Ныне на тебе чудо велие видится и ужаса исполнено: како погребено воистинну много лет соблюдеся невредимо, преподобне Антоние, твое многотрудное тело, во гробе лежащее Божиим мановением? Якоже Сам весть, славящия Его прославляет.

Богородичен: Исцелила еси сокрушение, Всенепорочная, и ветхое страдание земных, Бога рождши, Царя Христа, понесшаго плотию недуги наша. Темже Тя, вси роди, Дево Владычице, ублажающе, Богоневесто, величаем.

Светилен.

Христову ныне престолу предстоя, преподобне, с Богоматерию, Пречистою Девою, моляся не престай победы на варвары христолюбивому воинству нашему даровати, и душевное спасение, и миру смирение, Антоние богомудре.