Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Михаилу Клопскому Новгородскому Христа ради юродивому (первый) (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

От юности, преподобне, сосуд избранный был еси Пресвятыя Троицы, чистоты ради жития твоего благородие оставив, монашеский чин восприял еси, и, крест твой взем, Христу последовал еси, и Того ради во юродство преложился еси, и венцем от Него венчался еси, Богоносе отче.

Вся умудряющему Богу молися, преподобне, о рабе твоем, да отверзет моя устна недостойная и да подвигнет мой язык косный, тесноту же и худогласие, отче, да разверзет действом Святаго Духа к пению чудес твоих.

Богоглаголивым пророком точен и боговидцем апостолом нравом уподобився, иже до третияго небесе возшедшаго услышав, глаголюща: мы юроди Христа ради. И ты, преподобне, сия услышав, юрод на земли был еси Христа ради, безчестие и укоризны претерпев, чести в Царствии небеснем сподобился еси.

Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицу расторгни, Твоего Сына и Бога молящи, и томящий мя грех, Приснодево, низложи, яко да воспеваю Тя всегда, Всенепорочная, Тобою спасаемь.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Каменю веры, Петру апостолу уподобився, распялся еси мирови во всей жизни твоей, преподобне Михаиле, и, ноги твоя невозвратно к небесному шествию управив, горняго Иерусалима достигл еси. Со святыми предстоя Святей Троице, моли о нас Единаго Человеколюбца.

Илиину ревность восприем, преподобне, не возмогоша бо ни прещения, ни моления согрешающих тебе увещати, еже тех, непреподобне содеянных, не обличати, не престал еси убо, сие творя, дондеже конечне оныя исправил еси.

Хранитель буди великия России христолюбивых людей, богоносне отче Михаиле, избавляя врагов нашествия, глада же и пагубы, да твоими молитвами ко Христу Богу избавльшеся, тебе вси яко заступника почитаем.

Богородичен: Во иных женах мати, дондеже дева, не познася, ни мати по рождестве девствовати сподобися, на Тебе же, Дево, обоя устроишася. Тем веселием духа воспеваю: несть непорочны, паче Тебе, Владычице.

Седален, глас 8.

От земных на небесная помыслив и делом совершив ко Христу любовь, и, подобно молнии, от востока до запада восходящей скоростию, яко иный Аввакум, отче, несенный ангелом с пищею в Вавилон прекормити Даниила пророка, в рове затворена, достигл еси, преподобне, обители Святыя Троицы, и промышлял еси в жизни сей о полезных множественных, и, алчущия души накормив монахов пищею негиблющею, в Царствие небесное руководствовал еси, идеже праведно пресветлым венцем венчался еси, блаженне. И ныне, отче Михаиле, моли Христа Бога согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне: Иордан струями служит, и Иоанн простирает руку тленную, явльшуся Тебе, Невидиме, плотию ко крещению. Но ов убо возвращашеся вспять страхом, ов же абие держаше с трепетом Тя, Нетленнаго. Воистинну Агнец Божий, Источник присноживотный, источники же, и моря, и человеки освятив: Троица бо просия, свыше Сына Тя именует Родитель, и Святый Дух снизходит.

Песнь 4.

Ирмос:

Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.

Песнь воспел еси Богу безпрестани и слух твой к Нему приклонил еси. Яко имея дерзновение много, и молитвами твоими, отче, советующих на Православие мысли и советы разори, и воинство наше вооружи на варвары победою, и междоусобныя брани умири.

Яко солнце, от востока возсияв во обители Святыя Троицы среди множества монахов, просветил еси сущия во тме неведения и юрод был еси Христа ради, хотя утаитися. Не бо укрыется, рече, град, верху горы стоя, ни вжигают светильника и под спудом полагают.

Яко пресветлое светило, возсиял еси, и, яко финикс, в дому Святыя Троицы пророчески процвел еси, богоносне Михаиле, и, яко денница, пред Солнцем правды, Христом, просиял еси, и живу жертву сам себе Владыце принесл еси, отче преблаженне.

Богородичен: Добрых всех обнажихся и лежу в злобе: но, Рождшая Облекшаго в нетление вся, древле во тлю падшия, и мене ныне прежними украси и вторых избави, Богоневесто.

Песнь 5.

Ирмос:

Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо Владыко, к светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.

Ходатай непрестанен, отче, буди о нас ко Пресвятей Троице с лики святых, ихже ты жительству поревновал еси. Молися, молим тя, о мире и о устроении всего мира, да тихо и безмолвно житие поживем в веце сем и в будущем жизнь вечную получим.

Преподобне отче Михаиле, в постницех велик быв во обители, идеже монашеское житие проходил еси, единощи в седмице вкушая хлеба и воды с воздержанием, и всю жизнь твою тако скончал еси.

Волею, преподобне, преложився во юродство Христа ради, скорби и беды претерпел еси, поругания, и укоризны, и досады. Мученицы бо в мале времени Христа ради пострадаша, ты же, отче, всю жизнь твою мученически скончав, и того ради сугубу мзду на небесех восприял еси.

Богородичен: Управи ум мой, Владычице, труждающийся в пучине скорбей и потопляемый нашествием тлетворных страстей. Спаси, Богородице, к Тебе прибегающаго: иныя бо помощи, Чистая, разве Тебе, не знаем.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Ныне честныя мощи твоя, лежаще во обители Святыя Троицы, в нейже еще в жизни сей много потрудился еси, врачевания многая источают с верою приходящим. Темже молим тя, отче: и душевныя страсти, и недуги исцели тебе славящих.

Бездна, грехов исполнена, аз, и твоя молитва, яко кадило благовонно, исправися пред Богом. Ныне молю тя, преподобне отче: бездну грехов моих истреби, и буяющее море злаго пиянства изсуши, и напоение гневное отжени, целомудренный ум, богоносный Михаиле.

Даждь ми, Христе, разум терпения, еже не осуждати согрешающих кичением фарисейским, но, яко мытарево, мое покаяние приими и, яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоея достойна мя яви молитвами преподобнаго Михаила.

Богородичен: Обветшавшия ны горьким древа прежде вкушением и падшия поползением, Пречистая, обновила еси, Зиждителя рождши, Слово Ипостасное, Дево Мати Владычице.

Кондак, глас 8.

Духа Святаго силою уподобился еси богоглаголивым древним пророком, сказав безвестная и тайная, и еже годе судьбам Божиим в сбытие, и ина многа чудеса о Христе сотворив, и люди удивив, торжествовати устроил еси вопиющия: слава Богу, прославляющему святыя Своя.

Икос:

Уподобился еси пророку Аввакуму, отче, восхищен силою Божиею, яко на облаце, от далече страны, и обрелся еси во обители Святыя Троицы. Он бо от Иерусалима ангелом несен бысть с пищею в Вавилон и тамо прекорми Даниила пророка и вселенную удиви, ты же люди твоя возвеселил еси чудес действом, и множество монахов твоему житию удивишася, и последствующих тебе прекормил еси ядию негиблющею, но пребывающею в жизни вечней, вопиющия Богу: слава Прославляющему святыя Своя.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Богопротивнии людие еретическая мудрствующии, злобою содержимии, распыхахуся сердцы своими, видяще нас, почитающих честныя мощи твоя и благодарственно Христу взывающих: Сый благословен и препрославлен.

Свет трисиянен Пребожественныя Троицы в сердцы твоем жилище Себе содела. Оттуду наполнився Духа Святаго, богоносне отче, еретическое ополчение омрачил еси, просветил же еси собор православных, верою Христу Богу поющих: Сый благословен и препрославлен.

Сокруши, преподобне Михаиле, мышцы врагов мысленных, востающих на мя, и луки их сломи, и стрелы притупи молитвами твоими, яко дерзновение велие имея к Богу, да возмогу пети: Сый благословен и препрославлен.

Богородичен: Пещь прообразоваше Твое Рождество, Всенепорочная, отроков бо не опали, якоже бо ни ложесн Твоих огнь Божественный. Темже молим Тя: огня вечнаго избави нас, Дево Богомати Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Приносимаго тебе моления, преподобне отче Михаиле, от множества твоему житию последствующих не презри, но, со усердием приим, вся ны спаси, Христу вопиющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Имея Духа Святаго в сердцы твоем, яко един богоглаголивых древних пророк, будущая явленно человеком сказал еси, и в настоящее сие время даруй воинству нашему на варвары победу, Богоносе отче.

От земных к небесным обителем преславно возшел еси, Богоносе отче Михаиле, и тамо, преподобных чести сподобився, предстоиши Святей Троице и зриши Неизреченная, ихже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеку не взыде, яже уготова Бог любящим Его.

Богородичен: Великому таинству рождества Твоего кто не удивится, Богородице, или кий язык земных, или ум безплотных изрещи возможет? Паче бо естества и смысла, Богородице, Зиждителя всех родила еси.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Пахомия Великаго чину ангельскому и житию подражав, равноангельно во обители Святыя Троицы пожил еси, темже и равноангельну почесть от Бога сподобился еси прияти. Мы же вси благочестно тя ублажаем, богоносне отче Михаиле.

Путем ходя, ведущим в Царство небесное, преподобно на земли житие пожил еси и, в буйство Христа ради волею преложився, мразом и зноем и на земли леганием, алканием и жаждею тело твое удручил еси, дух же возвеселил еси. Темже тя вси благочестно ублажаем.

Молений и пений гласы услыши, богоносне отче Михаиле: к вере же и любви вонми христолюбивых людей и, яко отечестволюбец, побори враги, отче, воюющия на ны, свыше благодатию покрывая хвалящия тя.

Богородичен: Исцелила еси сокрушение, Всенепорочная, и древния страсти земных, Бога порождши, Царя Христа, понесшаго плотию недуги наша, темже Тя вси роди, Дево Владычице, ублажающе, Богоневесто, величаем.

Светилен.

Пресветлый светильник неугасимый, от востока мысленнаго Солнца, Христа, яко светозарная луча, возсияв, мрачную страну на западе и севере просветил еси светлостию словес и добродетели деянием, Емуже не престай моляся, еже в мире сохранити, Михаиле преподобне, память твою почитающия.

Богородичен: Премудрость Ипостасную, и Пресущное Слово, и Врача всех рождшая, Всечистая Богородице, гноения и язвы исцели душ наших и сохраняй невредны всякаго врагов находа всегда Тя молящия, Заступнице мира Благая.