Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Прохору Печерскому, Лебеднику (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Препояши нас, Владыко Христе, оружием духовным на невидимыя враги и научи, како подвизатися и одолети силу их, да торжественную Тебе, Богу нашему, песнь в памяти угодника Твоего любовию возсылаем.

Бодростию препоясана чресла имуще, иночествующих лицы тебе, отче, поминают, и летнюю память твою в похвалу тебе совершают, песнь Богови возсылающе.

Блаженство вечное воспомянув, блаженне, тленная мира сего оставил еси и Ангелом совсельник да будеши, во ангельский образ облеклся еси. Тем постническое житие твое чтем, песнь Богови возсылающе.

Благое воздержания иго возложив на ся, жестокое житие постнических деяний стяжал еси, Богомудре, в немже сплетшися с невидимым врагом, победил еси того. Тем славим тя, песнь Богови возсылающе.

Богородичен: Пространным путем нас ходящих и во адову пропасть сластию текущих, на тесный путь, к блаженному животу ведущий, настави, Богородице: се бо, собраннии раби Твои, в днешний день припадаем к Тебе, молебная возсылающе.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть Свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Утвердив, отче, нозе твои на камени заповедей Христовых, непоколебимь пребыл еси от бесовских наветов, выну хваление поя Богу: несть Свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Страстей плотских разжжения тучею воздержания угасил еси, ни хлеба бо, но зелие лободное ядый, пребыл еси, пищу имеяй паче слово Божие, и сие укрепляше тя, преподобне.

Глад ни во что же вменил еси, блаженне, на Питающаго птицы взирая, и Той даде тебе хлеб не от сеяннаго зелия ясти, иже бе сладок тебе, паче меда и сота.

Чудному твоему смирению удивляемся, святе, яко и за лободный хлеб себе осуждал еси, недостойна творяй и сицевой пищи о нейже легко прошел еси постнический путь прискорбный.

Богородичен: Возносящияся гордынею выя наша во смирение преклони, Чистая Дево, Ты бо едина рекла еси: се раба Господня, – и царствуеши во веки над всеми, блажащими Тя роды.

Седален, глас 4:

Великим отцем ревнуя, крайнее возлюбил еси постничество, единым бо зелием и водою питаяся, не изнемогл еси от поста, но пребыл еси крепок, паче адаманта. И ныне воздержания своего приемь плоды: мздовоздаяние от Бога. Молися о нас, преподобне, да приимем и мы мзду тобою, яко любовию блажащии память твою, досточудне.

Богородичен: Блажим Тя, ублажившую род человеческий, и славим превозшедшую всякое творение, песньми чтуще безсеменное зачатие и несказанное Рождество Твое, Марие, Мати Дево Чистая.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Ты, отче, имеяй от Бога благодать чудотворения, многия напитал еси хлебом лободным во время глада и, соль от пепела творя, туне подавал еси приходящим. О, слава давшему тя нам заступника Человеколюбцу.

Ты, преподобне, молитвою своею подавал еси лободному хлебу сладость, бысть бо сладок в снедь, светел и чист, аки пшеничный, со благословением приемлющим. От онаго твоего благословения подаждь и нам, отче священнейший, яко имамы тя ходатая ко Христу Человеколюбцу.

Твой, отче преблаженне, лободный хлеб бысть сладок и светел со благословением приемлющим, вземлющим же отай черн, аки персть, показовашеся и горек. Благословением твоим благослови нас и подаждь от сладости твоея, яко седяй на трапезе Небесней, Прохоре славне.

Не отай, но лик благохвалений ведуще, душевным гладом изнемогающии, приходим к тебе, отче, в днешний день памяти твоея и молимся: подаждь нам от благодати твоея, да прославим о тебе Христа Человеколюбца.

Богородичен: Кто, притекаяй к Тебе, посрамлен от Тебе исходит, Чистая Дево, или кто просяй не приемлет от благости Твоея, Госпоже? Еже и мы, верующе и исповедающе, мольбу приносим Тебе, Царице: даруй нам щедроты Твоя, яко Благая, Благаго сущи Родительница.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от Лица Твоего, Свете Незаходимый? и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго. Но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Прохоре славне, не укосни прийти и благословения твоего сподоби нас, якоже иногда всем подавал еси невозбранно, изряднее же любовию славящих тя пути к заповедей Господним направи, молимтися.

Смущаяй землю и потрясаяй люди, брань наведе на ны враг сопротивный, и отсюду приспе к нам глад душевный, но ты, преблаженне, предвари скоро и молитвою твоею напитай нас мысленныя пищи, и направи пути наша, молимтися.

Благоутробие твое, святе, видяще, мнози к тебе во время глада прихождаху, имже хлеб от былий и соль от пепела, творимый рукама твоима, неоскудно подавал еси. Призри убо и ныне на ны и молитвою твоею даруй обители нашей изобилие всяко, молимтися, отче преподобне.

Мнози, ненавидящии нас, восташа на ны врази, иже тщатся лишити нас душевныя и телесныя пищи, но ты прииди к нам и запрети тем, молитвою же твоею даруй обители нашей вся, яже на пользу, молимтися, Прохоре преподобне.

Богородичен: Враг сопротивный, завидя стаду Твоему, брань движет на ны выну, но Ты, Пречистая, яко сильнаго Царя Мати, сего воспяти, наша же пути к заповедем Господним направи, молимтися.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся. К Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Очисти кал души моея молитвою твоею, Прохоре славне, и согнившия струпы сердца моего пластырем благодати твоея исцели, к тебе бо в днешний день взываю, яко к молитвеннику спасения моего.

Побежден князь помыслом лихоимания повеле всю соль, молитвою твоею от пепела творимую, разграбити, яже обращением в пепел паки горька обретеся во устех его. От таковыя злобы и страсти избави мя, отче, яко помощник спасения моего.

Покры срамота лице отъемлющих пищу алчущим, ибо видяще претворение соли твоея, отче, в пепел, со студом вон изсыпаша, но ты повелел еси поверженный пепел взимати, и бысть соль чиста паки молитвою твоею, яко и прежде. Даруй и мне ныне молитву твою, молютися, помощниче спасения моего.

Скрыти мняще студ свой, повелеша соль, претворившуюся в пепел, изсыпати в нощи вон, но нощь вопияше, свидетельствуя чудеса твоя, паки бо преложися пепел в соль, и повелением твоим собираху требующии, блажаще тя, преподобне, заступника своего.

Богородичен: Нощь мя обдержит лености, и, во тьме отчаяния ходяй, к мысленному бодрости не приближаются свету. Мати Божия, просвети ми разум, к славословию наставляя, да пою Ти выну: радуйся, Свеще, Божественным пламенем возжженная.

Кондак, глас 2:

Велиим воздержанием удручая плоть свою, святе, лишився пищи человеческия, зелием и травою вместо хлеба, пепелом же, аки солию, питался еси, чудодейственне Прохоре. Еже видя, Господь преложи зелие во хлеб и пепел в соль, имиже ты множество гладных препитал еси, тем тя чтем и ублажаем.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко в цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Божие схождение и страшный Суд воспомянув, князь убояся, яко озлоби тя, Прохоре преподобне, не ведый свыше в тебе действуемыя благодати, но, пришед в себе, воззва: благословен Бог отец наших.

Божия раба познав тя, отче, владычествуяй ублажаше последи чудодействия твоя, и, прием теплейшую любовь к обители многочудесней, каяшеся лихоимания своего, и, просящи о содеянном зле прощения, пояще: благословен Бог отец наших.

Яко истинный служитель и раб незлобиваго Агнца, Сына Божия, незлобие свое показуя, озлобившему тя прощение дал еси, блаженне, и утвердил с ним слово: да един другаго вложит во гроб, внегда изыти от тела единому от вас повелит Бог отец наших.

В преподобии пожив и свято жизнь свою управив, к блаженной кончине достигл еси, святе, тем, радостен, к Ангельским ликостоянием взирая, воззвал еси: благословен Бог отец наших.

Богородичен: В преподобии пожившим не поревновах, но в лености жизнь мою проводих, к кончине приближающися, к кому воззриши, душе моя? Едину точию имущи надежду, Богоматерь, воззови: Владычице, помози и избави мя вечнаго осуждения.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены, сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Седмоглавнаго змия заклав копием постнических деяний и к приятию венца готовяся, с радостию взывал еси, Прохоре: людие, Творца и Избавителя Господа пойте и превозносите во веки.

Блаженную кончину твою, преподобне, от послания твоего услышав, князь остави воев и спешно притекл к тебе, да благословения твоего сподобится, и не лишися, егоже желаше, прием твое благословение, воспет: людие, превозносите Христа во веки.

Яко прежде в молитвах простирал еси, преподобне, свои руце, тако при кончине, всем дав целование, горе сотворив воздеяние руку своею, испустил еси дух свой, и вси воспеша: людие, славите заступника своего во веки.

Веселое отшествие твое к сожитию Небесным, веселаго исполни всех плача, вси бо рыдаху: нищии – питателя, сироты – отца, мы же в днешний день, успение твое славяще, отче, зовем: людие, превозносите Христа во веки.

Богородичен: Веселия нашего Вину и Радость всех преподобных Рождшая, радости вечныя Твоим ходатайством сподоби мя, Мати Божия, и сподоби славити Твое благоутробие во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски и чрево Твое бысть пространнейшее Небес Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Удивися всяк, поминаяй житие твое, отче, яко в теле живый, Ангелом постническими деянии уподобился еси, темже тя вси, Прохоре, величают.

Нища духом тя суща, преподобне, не устыдеся носяй диадиму рукама своима во гроб положити, и мы, ныне поминающе успение твое, ублажаем тя, егоже и Ангельстии лицы в Горних селениих ублажают.

Тя, в жизни сей крест на раму носящаго, князь на плещу в пещеру понести не устыдеся, иже теплыми слезами облияше гроб твой, каяся, яко озлоби тя прежде, но обое исправи твоим благословением, егоже и нас сподоби, яко от любве песньми тя величаем.

Слава Тебе, Троице Пресвятая, Отче, и Сыне, и Душе, Единый Боже, Ты бо благостию Своею даеши славу вечную любящим Тя от сердца, еяже и нас сподоби мольбами преподобнаго Прохора и причастия святых, идеже лики их выну Тя величают.

Богородичен: Слава Тебе, Мати Божия, верных рабов едино прибежище, едино упование, едина надежда и спасение рода христианскаго, тем по долгу Тя вси величаем.

Светилен:

Мира тленная оставль, к премирным тесным путем достигл еси и, с лики преподобных Безначальному Свету предстоя, моли, яко имеяй дерзновение в нуждах пособствовати, о умирении мира и о людех православных, память твою славящих.

Богородичен: Предстательнице Святей Троице, волнующимся в пучине житейских страстей в помощь скоро предстани и тихими благосердия Твоего волнами, доведи в блаженное пристанище, яко скорая Помощница всем, имя Твое славящим.