Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Канон святому преподобномученику Евфросину Синозерскому Новгородскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Страдальче преподобне Евфросине, молитвами твоими умири наша души и сподоби воспети постнический подвиги твоя, страдания и чудеса, имиже Господь наш славно прославися.

Изшед в сане иночестем от Тихвинския обители, преподобне отче наш, ты, яко птица, прелетел еси в гнездо свое, во излюбленное тобою место пустынное, и зде, на острове, во блатех непроходимых, при многих езерех вселился еси, направляемь рукою Живоначальнаго.

Водрузив на месте твоего вселения Животворящий Крест и ископав себе малую пещеру, вручил еси себе Божию промышлению, страдальче преподобне, пребывая же тамо в подвизех, былием травным питался еси, дондеже обретоша тя велением Божии ищущии спасения.

Глаголов и законов Божиих исполнитель быв, исполнился еси в пустыни многих дарований Духа, о нихже рече Божественный Павел Апостол во своих писаниих.

Крепостию Христа, Егоже возлюбил еси издетства всею крепостию сердца твоего, возмогл еси низложити силу вражию, сего ради дарова ти Бог дар прозорливства и силу творити чудеса.

Богородичен: Страсти плоти моея и непостояние ума моего отжени от мене, Пречистая Дево, и настави мя на стезю спасения.

Песнь 3.
Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Благими нравы украсився, плотския страсти умертвил еси велиим воздержанием и к вечней жизни мученически преставился еси, прехвальне отче наш.

Весь прилежа Вседержителю, премудре отче Евфросине, велиими подвиги отгнал еси от себе диавола, смирив гордыню его твоим преподобническим смирением.

Ангельски пожив на земли, возвысился еси, отче, к лицезрению красоты Небесныя, имже ныне наслаждаяся, молишися о спасении нашем.

Имея споспешествующую тебе Божию силу, преподобномучениче, по смерти твоей обильно источаеши чудеса прибегающим к тебе с верою.

Скоро пришел еси на помощь, яко бывый сам чтец, ко чтецу пустынныя церкве Иоанну, тяжко страдавшему от нападения лютаго зверя леснаго, и, прикоснувся болезненней его главе, явил еси на нем дела Божия. Моли, чудотворче, Христа Бога нашего, да исцелит от мрака греховнаго духовная наша очеса.

Богородичен: Твердое упование на Тя возлагающе, Богородительнице, Тебе усердно молимся: сохрани весь сию и вся веси и грады страны Российския от всяких бед, находящих человеком согрешающим.

Седален, глас 4:

Покорил еси духови, преславне отче наш, вся плотская мудрования, велиим же воздержанием и теплыми ко Христу молитвами возсиял еси в пустыни, яко луча солнечная. Сего ради воспеваем хвалу тебе, по достоянию тя ублажающе.

Богородичен: Стена необоримая христианом еси, Богородице Дево, к Тебе бо прибегающе, невредими пребываем и, согрешающе, имамы тя молитвенницу. Темже благодарственно вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Песнь 4.
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

Процвела есть, яко крин, пустыня Синеезерская, егда преподобнии руце твои и притекающих к тебе братии сотвористе в ней храм Божий, тобою же, отче, основана бысть тамо и обитель иноческая, в нейже ищущия спасения на путь правый наставлял еси.

Вельми мудрый путевождь к Царствию Божию, отче, был еси, не токмо бо иноцы, но и вси, приходившии к тебе, аки от источника, почерпаху от тебе святое учение: велик бо разум имел еси, сведущ в Божественных догматех, зане издетства к научению в Божественных Писаниих попремногу прилежал еси.

Обитель твоя, отче, в годину смуты в Российстей земли явися убежище мнозем православным христианом: тогда бо Российстии людие мечем зловерных ляхов; аки класы серпом, пожинахуся, сего ради укрывахуся во твоей обители, обретающе тамо душ и телес спасение.

Содеяв душу твою храм Святаго Духа, преславне отче наш, наследник Горняго Царствия и сожитель Вышних сил явился еси и приял еси от Бога дар содевати знамения и чудеса.

Якоже Господь наш прикоснуся руце тещи Петровы, огнем жегомыя, и абие исцели ю, тако и ты, угодниче Христов, предстательством твоим пред Господем укротил еси огневицу отроковицы Марии, на одре смерти лежавшия, внегда призва тя на помощь иерей Прокопий в молитве своей.

Богородичен: Дева пребыла еси по рождестве, якоже и прежде рождества была еси, зане Бога Слова родила еси, избавльшаго нас от тления крестною смертию Своею, Дево Пренепорочная.

Песнь 5.
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Умныма очима, яко прозорливец, предзрел еси кончину твою от иноплеменных и истребление ими твоея обители, темже умолял еси, отче, укрывавшияся в ней пришельцы и самыя иноки ради сохранения жизни изыти из обители. Сам же ты, силою Святаго Духа оградився, яко началовождь, в сретение супостатом изшел еси, и безтрепетно стал еси у креста, водруженнаго тобою при основании обители, и тако привел еси сам себе, якоже овча, на заклание.

Беснии ляхове, видевше тя, отче, безтрепетно стояща у креста и разумевше, яко ты еси начальник обители, реша ти дерзостно: даждь нам имение монастыря твоего. Ты же со смирением иноческим ответствовал еси, указуя на созданный тобою храм: все имение мое обретается в сем храме Пречистыя Богородицы.

Услышавше безбоязненный ответ твой о имении, дерзостнии ляхове разъяришася, и се един от воин выю твою пресече мечем до полу, другий же раздроби честную главу твою, и тако предал еси чистую душу твою в руце Господеви.

На убийцы укрепивый тя, отче, Подвигоположник Христос, приим твой дух в Небесная селения по скончании твоем, сотвори тя источник чудес с любовию и верою к тебе прибегающим.

От нанесения главотяжей и убрусцев апостола Павла верующий исцеляхуся, якоже Богоглаголивый Лука повествует. Не просты же силы творит Господь прикосновением и твоих вещей: наглавник бо твой, отче, и персть от гроба твоего, и елей от лампады у раки мощей твоих источают, твоими молитвами о нас, исцеления болящим.

Богородичен: Исцели, Пречистая, недугующаго ума моего помрачение, Врача рождшая, Христа, Всенепорочная Дево.

Песнь 6.
Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Приим мученическую телесную кончину, отче, вознеслся еси духом твоим в Горняя селения молитися о нас Вседержителю, мощами же твоими с нами пребываеши, являя теми многая знамения и чудеса.

Глаголом Божиим свидетельствована бысть сила чудес твоих, отче Евфросине: одержима бо сущи велиим бесовским плачем, раба Божия Агафия, егда бысть в разуме, слыша глас свыше: гряди в пустыню Синеезерскую, помолися чудотворцу Евфросину и исцелееши. Таяже прииде, и помолися, и исцеле.

Елицы притекаху с верою к мощем твоим, скорый помощниче и молитвенниче, вси исцеляхуся, молим тя убо: помощию твоею посети и ны, телом и душею немощствующих.

Умиленно призывающе святое и прославленное имя твое, отче, крепость и исцеление приимаху от тебе немощствующии плотию и духом, скорбнии же и удрученнии печальми житейскими обретаху от тебе скорую помощь и утешение.

Невозможно есть исчислити многое множество чудес твоих, целителю душ и телес наших, отче Евфросине, сего ради творяще память твою, благодарственно благословляем прославльшаго тя, отцев Бога благословеннаго.

Богородичен: Отцу Собезначальнаго Сына плотию родила еси, Пренепорочная Дево, Егоже моли со преподобномучеником Евфросином, да сотворит ны сыны Своего Царствия и наследники обетования вечнаго.

Кондак, глас 8:

Подражая житию древних отцев, Богомудре отче Евфросине, красоту мира сего возненавидел еси, и, в пустыню вселився, веру Христову, якоже щит, в сердце твое приял еси, с неюже изшел еси, яко добр воин Царя Небеснаго, не на брань противу плоти и крове, но на брань противу козней невидимаго врага, и сего вознесенную гордыню, по данней тебе от Духа Святаго благодати, глубоким смирением твоим низложил еси, и от Небеснаго Мздовоздателя неувядаемым венцем победы венчался еси. Сего ради, сошедшеся любовию, вопием ти: радуйся, отче Евфросине, пустынное украшение.

Икос:

Ангельски пожив на земли, достигл еси, отче, лицезрения красоты Божия, имже наслаждаяся на Небеси, молишися о спасении нашем. Сего ради мы, земнии, днесь память твою празднующе, любовию вопием ти: радуйся, благочестиваго корене православных родителей пречестная отрасле; радуйся, от младенства Христа возлюбивый. Радуйся, в детстве и юности иноческим подвигом научивыйся; радуйся, древним пустынником подражателю. Радуйся, Новгородстей Церкви в чине чтеца церковнаго послуживый; радуйся, крине, посреде блат пустынных процветый. Радуйся, мудрый наставниче ищущим душевнаго спасения; радуйся, целителю душ и телес просящим твоего пред Богом заступления. Радуйся, похвало монашествующих; радуйся, дар прозорливства и силу чудес от Бога приемый. Радуйся, отче Евфросине, пустынное украшение.

Песнь 7.
Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Распалив сердце твое любовию крепкою ко Христу, отче, пламень похоти плотския и огнь ярости ея претворил еси в росу и всю силу их угасил еси, поя Богу в безмолвии пустыннем: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Плоти твоей не послужил еси, но, апостольски распиная ю со страстьми и похотьми, покорил еси духу и честен храм Духу Святому себе сотворил еси, взывая: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Просветив твое сердце смиренномудрием, верен был еси начальник собора иноков, наставляя, и уча, и вся приводя к Божией воли, поющия: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Велиим благоразумием, отче наш Евфросине, покорил еси духови гордость ума житейскаго, со смирением поя: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Прекрасный цвет, отче, в дому Божии произрасл еси, многими добродетельми красуяйся и ароматы чудес благоухаяй.

Богородичен: Ум наш плени в послушание веры, дух и душу всесовершенны сотвори и тело в пришествие Господа нашего Иисуса Христа соблюди непорочно молитвами Твоими, Всенепорочная Богородительнице.

Песнь 8.
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Широкий путь, вводящий в пагубу, презрел еси, страдальче преподобне, и тесными враты вшел еси в Небесное Царствие. Темже молим тя: укрепи нас молитвами твоими понести благое и легкое иго креста, да и мы во время благопотребное внидем в покой Бога благословеннаго.

Бодренным ума трезвением и теплым ко Христу молением диавола посрамил еси, прехвальне страстотерпче, страстныя же того прилоги отгнал еси, крепкою верою во Христа вооружився, и тако вшел еси в покой Бога благословеннаго.

Ангельски, отче, на земли пожил еси, темже ныне со Ангелы ликует на Небеси дух твой, моли убо о нас, чтущих память твою, Небесный жителю, да вселит Христос и нас в покой Бога благословеннаго.

Во вся дни жития твоего неуклонно шествовал еси, премудре отче наш, стезями Божественными к Небеси, идеже ныне пребывая, с лики Ангельскими радостно воспеваеши отцев Бога благословеннаго.

Предстоиши ныне Престолу Вседержителя, преблаженне отче Евфросине, нам же, на земли сущим, являешися воистинну Ангел хранитель, утверждая ны в вере ученьми твоими и знаменьми чудесными и соблюдая ны в чистем исповедании отцев Бога благословеннаго.

Богородичен: Богоугодне пожившему и страдальчески житие скончавшему преподобномученику Евфросину последовати настави нас, Всенепорочная, потребляющи от душ наших прилоги лукавых демонов и возводящи присно умы наша к зрению и исполнению заповедей Сына Твоего, Бога нашего.

Песнь 9.
Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати, Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с Небесными вои Тя ублажаем.

Избавився от сетей ловящих тя, почил еси во благоухании святыни и Господеви ныне предстоиши, поя со Безплотными: Свят, Свят, Свят еси, Боже, Троице Вседетельная.

Яко победитель мысленных врагов, прехвальне отче, венцем победы неувядаемым увенчался еси от Царя всех. Сего ради молим тя усердно: моли благость Вседержителя даровати православным людем на супостаты победу.

Яко предстателю нашему и скорому помощнику, сущему в Небесных обителех, молимся тебе: Владыку всех моли сохранит от глада, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплеменников и междоусобныя брани весь сию и вся веси, грады и страны христианския и вся ны спасти, благочестно тя почитающия.

Честная рака святых мощей твоих, отче пречудне, богатно источает исцеления приходящим к тебе с верою и воздвизает верныя славити велия твоя подвиги и чудеса.

Приими, преблаженне отче наш Евфросине, хвалебная наша песнопения, любовию тебе возносимая, осеняй нас твоими молитвами и ускори на помощь благодатным заступлением твоим во время благопотребное.

Богородичен: Камень краеугольный – Христос – верным есть основание, неверным же камень претыкания и соблазна; на вернем камени, Владычице, утверди мое помышление и спаси мя Матерним Твоим дерзновением к Сыну Твоему, Богу нашему.

Светилен:

Света Податель, Господь, постави тя светильника светла Церкви Своей, отче преславне Евфросине, озари убо светом твоим и вся ны, почитающия святую память твою.

Богородичен: Свеще таинственная, Богоневесто, возсияй свет разума сущим во тьме неразумия и спаси вся ны, благочестно поющия Тя и яко Матерь Божию величающия.