Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Каноны святому преподобному Александру Куштскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.
Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде, яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко Благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися.

Лютыя работы вражия от младенчества возненавидев, устремился еси всем желанием к Единому Благодетелю, преподобне премудре Александре.

Лютыя вражия помыслы нивочтоже вменив, в богоугодие единое ум свой отлучил еси, в немже без вращения крепце пребыл еси, Богоугодне Александре.

Лютых зверей зияния крепостию сердца не устрашися, сего ради, Божественною помощию вооружен, в пустыни тех, яко овцы, укротил еси, муже мудре Александре.

Богородичен: Лютых мук избави нас, Богоневесто, Твоими бо пречистыми молитвами вся спасаеши, яко Мати Божия сущи.

Ин. глас 8.
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Озарением Святаго Духа озари нас, благочестно любовию песньми восхваляющия тя, постником похвало, инокующим славо, пустыни украсителя и благочестия учителя похваляем тя, Александре.

От юности желание к Богу возложив, к Нему, радуяся, возшел еси, имея к Нему все свое помышление, взыграние плоти и страстей нахождение воздержанием умертвил еси, Александре прехвальне.

Поправ змия и того сети легко прешел еси, крылы благочестно вперився, живот бо, радуяся, обрел еси от сада крестнаго, блаженне Александре преподобне.

Богородичен: Устави помышление и смущение сердца моего, Пречистая Дево Мати Божия, к Сыну направляющи движения.

Песнь 3.
Ирмос: Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла: Той есть Камень, на немже утверди Церковь Христос, юже от язык искупи.

Камень – Христос – утверди сердце твое ко страху Своему, темже доблестию жития твоего получил еси от Него нескончаемое блаженство.

Камень веры явися, отче, и, видев тя, всяческая Сведый сподобляет чудесных даров, якоже Сам рече: прославляющия Мя прославлю.

Каменну плоть свою показал еси, отче, о нейже нерадив был еси, но яко в чуждем составе нося душу, волею язвы терпя, мняше малы труды своя, страдание, бдение же и молитвы, сего ради радуешися во святых покоих.

Богородичен: Камень Божественный девства, каменно сердце мое в нерадении мя имуща умягчи манием Твоим Божественным, Богородице, едина бо еси помощию Твоею Божественною вся мрачная просвещаеши.

Ин.
Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Во свете невещественне, от печалей вещественных востече к Небесным и невещественным чином, преподобне, молитвами твоими нас просвети.

Воздержания сладость искапав, отринув горесть страстей, темже паче меда и сота насладил еси, отче, чувствия наша.

Возшед на высоту добродетелей, долу влекущая мудрования оплевал еси сласти, сладость показася спасения, отче преподобне, стаду твоему проси грехов оставление.

Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно родила еси, души моея лютую язву и сердечную болезнь утоли, Пречистая.

Ин кондак, глас 6:

Пустынный жителю, опустевшая ны от благотворных помышлений вражиими прилогми, презельным твоим к Богу молением сердца наша очисти, яко да благодарственно вопием ти: радуйся, яко земным пустынножительствием, Александре, дошед Небеснаго Царствия.

Ин икос:

Храм Богу яко воистинну себе соделав, отче, и Вышняго Иерусалима явися гражданин, Божественными добродетельми твоими Безплотных чести сподобился, темже и чудеса твоя, похвалению достойна, удивляют нас и научают тебе звати таковая: радуйся, благочестиваго отца отрасль; радуйся, матере благоговейны ветвь. Радуйся, целомудрия столпе, имже бесовская шатания искоренишася; радуйся, светильниче многосветлый. Радуйся, яко увядил еси плотская мудрования; радуйся, пустыни доброе прозябение. Радуйся, праведным Божественное наслаждение; радуйся, яко презрел еси текущих и тленных. Радуйся, яко на Небеси со Ангелы живеши; радуйся, яко инокующим исправления правило. Радуйся, источниче чудесем боготочный; радуйся, честный сосуде. Радуйся, наставниче нашего спасения. Радуйся, Александре преподобне, пустынный жителю.

Седален, глас 8:

Столп целомудрия высок явися, Александре, в Небесная главою честных твоих уставлений досязаше, и внутренними твоими твердостьми бесы устрашаеши, внешними красотами надеющихся на тя удивляеши, молитвы принося Христу Богу.

Ин седален, глас 8:

Красоты мирския от младых ногтей, преподобне, возненавидев, единаго Христа от сердца возлюбил еси и, Тому всею душею прилепився, яко безплотен, на земли поживе с плотию, славу же и богатство мимотекущее нивочтоже вменив, Небесное богатство восприял еси и славу вечную. Темже ублажаем святое твое успение и, в нем торжествующе, вопием ти: Богоблаженне отче наш Александре, моли Христа Бога согрешением оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Всенепорочная Невеста Творца, яко Неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко суща Утешителя, Всепетая, беззаконию мя суща скверно жилище и демонов игралище в разуме бывша, потщися от сих злодействия мя избавити, светло жилище добродетельми соделавши, Светодательная, Нетленная, разжени облак страстей и Вышняго причастия сподоби и Света Невечерняго молитвами Твоими.

Песнь 4.
Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом – познаешися, внегда приити времени – покажешися. Слава силе Твоей, Господи.

Духу Пресвятому дом показался еси, преподобне, сохраняя вся Его повеления, во всех исправлениих твоих, досточудне Александре, воспевая Христа Бога.

Духом Святым движим, изшел еси, мудре, места близ жилища взыскати, от Негоже наставляемь, обрете со земным, нижайшим покоищем вышнее, Небесное Царство, воспевая Христа Бога.

Духовная и Божественная мудрствуя, духи лукавыя под нозе твои покорил еси, закону Божию угодник явися, яко и место освятися, идеже лежит честное твое тело и всем верным исцеления источает.

Богородичен: Духи лукавыми прельщаема мя, Чистая, соблюди, отгоняя скверныя их налоги, запрети окаянныя стези их, Царице и Владычице всего мира, свободи мя, Госпоже, от работы их и греха.

Ин.
Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Душевное очищая чувство и расширяя Божественными видении, Божественных дарований сподобился еси, блаженне, и к мощем твоим прикасающимся, Александре преподобне, подаеши скорое исцеление.

Закону Божию повинуяся, преподобне, к смотрению Безплотных и мысленных свое художество управил еси, преходя выну от славы в славу, от силы, отче, в силу.

Богоугодно пожив, пустыню, яко град, сотворил еси, Богоподобне, и душеполезный источник исцелений проливаеши верою притекающим к мощем твоим.

Богородичен: Новорасленный безсмертия рай и красен воистинну показася, древо жизни в Тебе насаждеся, Бога во чреве носящи, и раждаеши, еже всем искапая спасения надежду, верно, Богородице, исповедующим Тя.

Песнь 5.
Ирмос: Светлый нам возсияй Свет Присносущный, утренюющим о судьбах заповедей Твоих, Владыко Человеколюбче, Христе, Боже наш.

К светлому и невещественному потщався покою, светлостию Божественною на земли просветися, дивен, премудре, показался еси, просвещая с верою к тебе приходящих.

Светлых ради подвиг твоих светлость в души стяжавшему, приидите, вернии, принесем хвалу победителю враждебных полков, Александру, нашему предстателю и от напастей вражиих избавителю.

Светоносный душею, от Бога приемый светоносную силу целити недуги и отгоняти бесы, и светлый явися безмездный врач душам и телесем верою притекающих к тебе.

Богородичен: Света Премирнаго Мати, просвети души наша молитвами Твоими, едина к Богу паче всех дерзновение имущи, темже матерним дерзновением Твоим яко Сына Твоего, объемши, умоли.

Ин.
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Угасив пламень страстей росою подвиг твоих, отче блаженне Александре, богатно вжегл еси огнем любве, веры и воздержания светильник просвещения и безстрастия и сын дне явился еси.

Веры грозд Божественным деланием, отче, воспитал еси, и, в точилех поставив, возгнете болезньми пощения, и чашу наполнил еси духовную воздержания, веселиши сердца стаду твоему.

Доблественне претерпев биение невидимых враг, показался еси столп непоколебим, утверждая стадо твое, яко палицею Божественною, словесы своими медоточными, блаженне Александре преподобне.

Богородичен: Едина рождши Дева, едина муженеискусная явися, Всенепорочная, во утробе приемши Слово Отчее Безначальное, Того млеком питала еси, Девице, чудо страшно: девствуеши и законы обновляеши естества.

Песнь 6.
Ирмос: Отвергл мя еси во глубины сердца морскаго, и спасл еси мя, Спасе, от работы смертныя, и разрешил еси узы беззаконий моих.

Отверже мятежи мирския и, вдався единому Владыце, Егоже крест на рамо взем, распенся мирови, страстьми постническими посрамил еси велиара и спаслся еси у Христа в Царствии Небеснем.

Отвергл еси душемудренно главы своея власы, отвергл еси и плотская взыграния, отвергл еси и мысленный томления, наносимая от бесов, и, укрепився на ня, бысть воин Небеснаго Царя и Бога.

Отвергшихся целомудрия и привлеченных к многоцелебному твоему гробу, от бесовских уз и чувственных разрешаеши силою Божественнаго дарования.

Богородичен: Отверзи, Богородице, Небеснаго Царствия двери верою исповедающим Тя, едину от века избранную Пречистую всех Бога Матерь.

Ин.
Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, низ глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Исцелений реки источаеши, страсти земнородных божественно очищаеши, темже, радующеся, верою восхваляем твоя подвиги, чудне.

От всех Содетеля десницею венчался еси, преподобне Александре, Небесный гражданине, Ангелов равностоятелю.

Нетленнаго и Божественнаго пребывания и непостижных наслаждаяся ныне благих, Ангелов собеседниче, Александре Богомудре, восхваляющих тя спасай.

Богородичен: Бога рождши, всякия твари, Владычице, яко воистинну едина, Богородице, превышши всех явилася еси.

Кондак, глас 8:

Иже земная оставль, в пустыню вселився, Христовым стопам последовал еси, тепле, и Того, славне, на раму своею честный крест взем, умертвил еси плоти взыграния труды постническими и желанием духовным, всеблаженне, темже зовем ти: радуйся, Александре, пустынный жителю.

Икос:

Учителю кротости и смирения, предстоятелю Престола Христова, призри на молящих ти ся от священных высот, услыши хвалящих тя, аще и недоумеем, но по милости твоей вонми, возлюбленне, яко матерь детская немования, приим с верою молящих тя: приими моления наша, честный наш учителю; приими, освященный пастырю, прибежище наше и утверждение; приими, теплый к Богу молитвенниче и неложный о нас ходатаю, да благодарственно вопием: радуйся, Александре, пустынный жителю.

Песнь 7.
Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие, яко единеми усты, пояху и благословляху, глаголюще; благословен Бог отец наших.

Иже к Богу положив помысл неизменный и быв неложный желатель безсмертнаго Живота, пребыл еси в надежди Божий, благословляя и славя Христа: отцев Бог, благословен еси.

Иже в пустыни вся страсти телесныя умерщвляя, и от враг озлобления приемля, и искушения вся терпя, надежды ради Божественных и безконечных благ, во плоти, яко безплотен, явился еси, на свою плоть ратованием, и, Богом спасаемь, без скорби пребыл еси.

Иже от Бога помощь на борительная враги приемый, подаждь нам помощь, яко да в благоугождении святости твоея явимся, и молитвами твоими получим от Бога милость.

Богородичен: Яже едина, Бога плотию рождшая, к Сыну Твоему молитвами оживи мя, умершаго грехми, Пречистая Мати Дево.

Ин.
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Иже к Богу положив помысл непрестанно молити Его, Александре Богомудре, о стаде твоем прилежно молися, тебе на молитву призывающем, и плоды приносящем, и любовию поющем: благословен Бог отец наших.

Во злаце Вышняго Царствия стадо твое, отче, воспитал еси и жезлом своих учений упасе, поющия: благословен Бог отец наших.

Временная отложив, вечными украсился еси, со Ангелы ликуеши, яко ангельское пожив житие, с ними же поеши: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Избавляемся вси от страстей, и бед, и обстояний, Боже, и недуг многообразных молитвами Пречистыя Твоея Матере и преподобнаго Александра, поюще: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.
Ирмос: Чуда преестественнаго показа образ огнеросная пещь древле, огнь бо не опали юныя дети, Христово являя безсеменное от Девы Божественное рождество. Тем, воспевающе, воспоим: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Чуден показав образ, преподобне отче, подвиг добродетелей твоих, еже к Богу моления со слезами и воздыханиями, бдения же, и пощения, и трудов изволения, работы же и всякия преобидения телу – вся бо, отче, выше человеческаго терпения волею претерпел еси.

Чудна терпения твоя, чудна страдания, чудна вольная твоя сокрушения плоти, темже и Христос милостивно тя прият и радостна и покойна во Царствии Своем устрои; молим тя, отче честный: о нас, рабех твоих, помолися.

Чудесный от Бога дар приял еси, отче Александре, целити недуги и отгоняти бесы, темже и души наша, от бесовских налог страждущия, исцели еже к Богу, отче, бодренными твоими молитвами.

Богородичен: Чудо едино в земных паче всех преестественных чудес показася, плотию бо Отроковица Превечному естеству Матерь бысть и Божественным естеством плоть Ея без истления сохранися, и, по рождестве девствующи, всем Небесным силам Госпожа и Царица явльшися, моли Сына Твоего спасти души наша.

Ин.
Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Столп тя одушевлен яко воистинну и образ воздержания, отче, стяжавши, вси твою, Александре, почитаем память.

Собор радуется иноческий и лик преподобных, с нимиже и праведных венец достойно приял еси.

Украшен добродетельми, в покоищи неизреченныя славы возлегл еси, песнь воспевая Христу во веки.

Богородичен: Поглощенна болезньми и падшася, возстави мя, Богомати, яко да Тя славлю во веки.

Песнь 9.
Ирмос: Неизглаголанное Девы таинство: Небо бо Сия, и престол Херувимский и светоносный чертог показася Христа Бога Вседержителя. Сию благочестно яко Богородицу величаем.

Неизглаголанно, отче, еже к Богу изволение жития твоего, преподобне отче Александре, аще бо и тщимся воспевати тя, но превосшествия твоего ради добрых благодеяний ни мало стези касаемся похваления, но, о Богомудре отче, сам наша неразумия исправи.

Неизглаголанным твоим, отче, к Богу молением, источники слез и понуждением тела утвердился еси в предивных добродетелех; всех, яже в мире, удалился еси, вся возненавидев, и к Богу приближился еси, Егоже моли о нас, чтущих тя.

Неизглаголанная от Бога, преподобне, чудеса сотворшаго, како тя восхвалим, имущаго и от самех похваление Ангел, но недоумением елико можем хвалити тя, почитаем же и величаем, яко да Христа милостиваго умолиши о нас, чтущих тя.

Богородичен: Неизглаголанно заченши без семене и несказанно рождши без истления, и в рождестве и по рождестве, якоже и прежде рождества, Дева пребываеши, Богородице Марие: Бог бе рождейся и рождшую Тя, яко Сам весть, сохранив, темже всяк язык человеческий, паче же ангельский, не может по достоянию похвалити Рождества Твоего Божественнаго, Богомати Всепетая.

Ин.
Ирмос: Чистую славно почтим, людие, Богородицу, Огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

В недуги падающим целитель от Бога показался еси, блаженне, и прогонитель лукавых духов, Богоносе Александре, тем тя вси величаем.

Яко летно жилище, землю оставил еси, отче, вселься в землю кротких, с нимиже и радуешися, Божественным наслаждаяся сиянием.

Неуклонен в вере пример и образ воздержания имуще подвиги твоя, воистинну песньми тя величаем.

Богородичен: В Тя вселися, Богородице Всенепорочная, Бог непреложно, Иже человекоубийцу низложи, из Тебе родився, и всех нас спасл есть.

Светилен:

Пастырю добрый, посещай молящихся тебе верою и спасай твое стадо, имущее тя тепла предстателя, и к Богу ходатая, и скораго поборника на враги наша.

Слава: Пристрастия мирскаго, яко от скверны, уклонился еси, разумнаго Солнца светозарная луча, возсия светильник многосветлый, пустынное воспитание и чистоты обителище, Христовы доброты ясно взирая, Егоже сиянием ум свой озари и славою обогатися Небесною, Александре славне, молим тя в мире сохраненным быти память твою почитающим.

Богородичен: Спаси нас, Благословенная Богородице Дево, да не погибнем от борющих нас невидимых враг, к Тебе бо прибегающе, невредимы пребываем и, паки согрешающе, имамы Тя тверду Молитвенницу о душах наших.