Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Каноны святому преподобному Александру Свирскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.
Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Божественнаго и Пресвятаго Духа блистаяся благодатию, светоносное, Александре, и честное совершающих твое успение, светлою молитвою твоею страстей мглу очисти.

От юности, преподобне, ярем Господень восприем, в браздах твоего сердца пшеницу сеял еси духовну и клас пожал еси, утверждающь души, богоблаженне.

Светоносная память твоя нам днесь возсия, яко солнечная луча, Александре, исправлений твоих, страстей наших отъемлющи облак, юже сотворяюще, верою тя и любовию ублажаем.

Богородичен: Зачала еси, Пречистая, неизреченным словом содержащаго земныя концы и Сего родила еси, Егоже моли прилежно помиловати нас.

Ин. глас 2.
Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Божественную память твою, богомудре отче, верно празднующе, всяческих Господа присно славим, тя прославльшаго многими чудесы.

Безстрастия желанием теплым, отче, одержимь, вещныя увядил еси страстей волны, Александре, и достигл еси, любовию вперяемь, присносущнаго сияния, преблаженне, Божества.

Добродетельно изначала прием житие, пребогате, банею, отче, пакибытия, дар духовный от младенства божественне, твоея души благолепие, Александре, показал еси, солнца светлейше.

Богородичен: Младо Отроча паче слова родила еси, Ветхаго Деньми, нову на земли стезю добродетелей показавша. Тем угодник Твой присный Александр, Отроковице, любовию снедаемь, сей храм Тебе созда.

Песнь 3.
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Жезлом воздержания страстное море, отче, разделив, прешел еси неистоплен, и предел достигл еси истиннаго безстрастия, и Богу предстоя, беседовал еси ума чистотою.

Кто твоя подвиги, Александре, по достоянию изрещи возможет? Ты бо, пути жестокия в пустыни шествуя, сурово былие ял еси, вкушение же отлагал еси пищи болезньми воздержания.

Яко маслина плодовита в дому Господни, прозябл еси, маслом трудов твоих, Александре, умащая наша лица; поющия тя, преподобне и богоблаженне, вся ны посети, моляся Человеколюбцу.

Богородичен: Из Тебе, Чистая, Цвет неувядаемый, благоухая все человечество Божественным миром естества Своего, Иже Отцу Собезначальный, из Тебе быв под летом, Дево Всенепорочная.

Ин.
Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Потом воздержания твоего пламень страстей погасил еси, и одождением молитв струи чудес источил еси, болезньми разжжения погашая яве, преблаженне Александре.

Иже к честней раце твоей притекающе, премудре, от сея почерпаем исцеления сокровище, и чудес пучину, и дар независтный, Александре. Темже, поюще, тя восхваляем.

Душевная чувства от ужаснаго, преподобне отче, просвещь видения, яко чуден разум благих стяжал еси, иночества житие имущим, Александре, неблазнено житие показал еси.

Богородичен: Иже прежде век рождься от Отца неизреченно, напоследок из утробы Твоея пройде, и обожи наше естество, Мати Дево, Иже преподобных лики яве изводяй.

Седален, глас 8.

От юности вся оставль житейская, красная же и лепотная, и в пустыню вселився, усердно последовал еси Звавшему тебе, преподобне, в трудех же и постех, отче, тело твое изнурил еси. Отонудуже тя пастыря своим овцам добре устрояет всебогатый Господь, Александре блаженне. Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати, чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое рождество Твое, и согласно вопием Ти: моли Христа Бога, согрешений оставление даровати, покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Песнь 4.
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Ветрилом, отче, Креста, душевный твой корабль окормив, благоутишно же и легко житейскаго лютаго потопления избегл еси и к тишине божественных извлекл еси пристанищь, радуяся.

Обретая, отче, сам себе, всеблаженне, всю нощь стоял еси, яко безплотен, недреманно око имел еси, и чисто, якоже зерцало, духовною зарею, и Божественная явления чистым помыслом приемля.

Яко Божественный зрится рай, премудре, храм, имея в себе твоих мощей раку, цветы принося чудесныя, имиже сердца наслаждаются верою, Александре, присно хвалящих тя.

Богородичен: Святая Богородице, освяти нас, Яже Пресвятаго Бога рождши плотию, уподобитися восхотевша человеком, и небеснаго жития вся покажи, Пречистая, причастники молитвами Твоими.

Ин.
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Житие твое, богоносе преблаженне Александре, правило известно монашествующих бысть, емуже ныне ревнующе, спасаемся, иже твоим последующе, отче, божественным учением.

Духа Святаго зарю прием, звезда пресветлая, отче Александре, сияя благодатию, был еси всем, ихже наставил еси к спасения пристанищу твоими учении.

Пребыти внутрь никакоже мира восхотел еси, премудре отче Александре, имея наставляющаго тя Божия Духа силу, в непроходимых пустынях живый и со зверьми ходя без боязни, юноша сый, и болезньми питался еси телесными.

Богородичен: Плещми херувимскими страшными носимь, Владыко, яко на престоле огненне, в Твою, Чистая, вселися утробу, и плоти приятием человеческое обожи существо, яко учит изрядный в преподобных Александр, едина Всепетая.

Песнь 5.
Ирмос: Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Просвещаемь зарею, отче, невечернею и Божественным блистанием, бесовский мрак и страстную мглу отгнал еси, и явился еси столп светозарен, и лествица воистинну, к Богу верныя возводящи.

Бодр ум всегда имея, отче богомудре Александре, страсти успил еси душетленныя, к Божественному светозарению хотя достигнути, к незаходимаго Света светлости, идеже есть веселящихся жилище.

Яко очистившу помышления, преподобне, благодать тебе дадеся, яко пророку: яко настоящая, глаголеши будущая, зриши же дальняя, яко ближняя, Александре, Божие обителище.

Богородичен: Рождши, Пренепорочная, Бога Еммануила, и Человека яве за милосердие бывша, Егоже моли, яко Человеколюбца, Чистая, ущедрити люди согрешшия.

Ин.
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику, Отцу Твоему, от нощи неведения приведение имамы.

Возжелев ум твой хранити соблюденьми заповедей, Александре, и плотское взыграние твоим воздержанием увядил еси, и пастырь показался еси боголюбезному твоему совокуплению.

Законом Божественным последуя, премудре Александре, и повелением повинуяся Сотворшаго, законоположник явился еси монахов и правило известнейшее, наказатель безумных, и наставник заблуждших, и светильник во тме неведения, преславне.

Огнь искушений и страстей пещь слезами твоих, отче, течений и духовною росою богатно угасил еси, соблюдся неопалимь: опаляемь бо любовию всех Царя, вещная увядил еси желания.

Богородичен: Житейская не могут уста по достоянию Тя пети, Всепетая, вышшу сущу херувим и всякия твари. Темже с божественным Александром Владыку о всех нас умоли.

Песнь 6.
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Неболезненную жизнь в болезнех восприял еси и болезней лютых уставляеши озлобления, верою просящим прияти исцеление, Александре всечестне. Темже разреши болезни наша душевныя и телесныя.

К раце твоей священней приступающе, благоухания божественнаго разума исполняемся, преблаженне Александре, смрада избавляющеся страстей, любовию тя чтущии, отче преподобне.

Исправляеши, отче, хромых и очи просвещаеши слепых, ходити же твориши разслабленных о Христе, и отгониши духи лукавыя, Александре преподобне.

Богородичен: На Тя, яко дождь на руно, сшед, Богородице, Спас изсуши яве потоки безбожия, души же наша напаяя всегда, присно чтущия Тя.

Ин.
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Смысленно ты временная проразсудив, Александре блаженне, вечнующая болезньми воздержания достигл еси, отче, душам строитель быв, преподобне.

Яко терпящу ти вельми поты трудов твоих, преподобне Александре, удобь воздержанием, чудный отче, явлься, Владыка тебе Христос, вручает силу божественну, и сим ти недуги повелевает целити.

Монашествующих наставник быв, премудре Александре, сущих ти единообразных лавры, и образ и начертание добродетельных деяний сый, украсил еси вся, яже во обители супружных пребывания.

Богородичен: Нов, якоже Моисей, явлься, устроил еси, яко скинию, ограду, всечестне, юже и превозрастил еси болезньми и поты твоими, весь возложився Пречистей Матери Божии.

Кондак, глас 8:

Яко многосветлая звезда, днесь в странах Российских возсиял еси, отче, вселився в пустыню, Христовым стопам последовати усердно возжелел еси, и Того святое иго на рамо твое взем — Честный Крест, умертвил еси труды подвиг твоих телесная взыграния. Темже вопием ти: спаси стадо твое, еже собрал еси, мудре, да зовем ти: радуйся, преподобне Александре, отче наш.

Икос:

Како восхвалю твоя подвиги и борения, преподобне Александре? Яко невеществен разум стяжав смирением, житие твое препроводил еси зельным воздержанием трудов твоих. Аще убо и человек был еси естеством, но Вышняго Иерусалима явился еси гражданин: с плотию бо на земли пожил еси, но ангельское пребывание прошед и был еси столп, страстьми непотрясом. Тем вся Российская земля, тобою обогащшися, хвалит тя и верою величает, взывающи тебе таковая: радуйся, отечеству твоему похвала, Великому же Новуграду и всей стране Российстей пресветлый светильниче; радуйся, иже благочестива отца преславная отрасль и благоговейны матере ветвь многоплодна; радуйся, целомудрия непреклонный столпе и монахов пресветлая слава; радуйся, пастырю Христовы ограды словесных овец, ихже к Божию приводя разуму; радуйся, ты бо многочадну пустыню возделал еси высотою смирения твоего; радуйся, монашествующих всех образ добродетели и единообразных лавры спасение; радуйся, красное добродетелей хранилище и всем, в печали унывающим, утешение; радуйся, яко вся мира сего мудрования презрев, страсти плотския умертвил еси; радуйся, яко ангелом собеседник быти сподобился еси и вся бесовския полки посрамил еси; радуйся, ты бо во всех странах прославлен был еси, о Христе бо многа чудеса сотворил еси; радуйся, яко воистинну обрел еси Божию благодать и со ангелы присно зрети сподобился еси лицем к лицу Святую Троицу; радуйся, яко второе солнце, сияя чудесы, всем даруеши благодать исцелений; радуйся, преподобне Александре, отче наш.

Песнь 7.
Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Освящся от младенства доброгласною трубою молитвы твоея, и неплодныя утробы многоплодны сотворил еси, слепым подаеши прозрение и хромым благотечение, Александре преблаженне.

Слезными излиянии погасил еси страстей разжжения, Александре блаженне, чудес источил еси струи присноживотны, имиже омываются душ же и телес недузи, преславне.

Терпение стяжав многое премудре, воздержание, веру и любовь истинну, явился еси отец сирым, вдовицам — заступник милостив и смирен, Александре, монахом — слава и похвала.

Богородичен: Како доиши млеком Сына, Чистая, без отца, питающаго всякое дыхание, Мати Пречистая? Како на руку носиши вся содержащаго? Паче ума чудо Твое. Тем поем величия Твоя.

Ин.
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть, Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и препрославлен.

Крепостию одеявся, Александре, Владычнею, и яко прах, сладострастие жития попрал еси, любовию побеждаемь нетленныя жизни, ейже ныне и причастился еси, с лики ангел, отче, сочетався.

Крестообразно простирая длани твоя, Александре премудре, и молитвы твоя возсылая Вышнему, яко Христа, Царя славы, со ангелы, очима явленно, богоносе, узрел еси, и в пустынях непроходных водворяяся, ищай Господа, Божественною тя благодатию соблюдающа.

Яко звезду тя, Александре, всемирну, монахов светило незаходимое, помощника в бедах и грешником великое прибежище ведый, ходатая и молитвенника тя предлагаю Владыце Христу, всечестне.

Богородичен: Видети желая Твой угодник Твоего Сына и Бога неизреченную славу, Богородительнице, Сего Честный Крест на рамо взем, последова живоносным Его стопам.

Песнь 8.
Ирмос: Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Умом безстрастия очищен, беседовал еси Господеви Вседержителю, от Негоже неизглаголанно, преподобне, научаемь, пророчески предглаголал еси, просвещая души, яко велик, всеблаженне, пророк. Тем тя согласно, Александре премудре, вернии, похваляем, поюще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Подавая тебе, яже противу любве, Зиждитель и от юности соблюдая тя десницею, малым былием, самовозрастшим от земли, питает тя боголепно, яко от младенства всяко похотение поправша и поюща: благословите, вся дела Господня, Господа.

Яко струя божественна исцелений, происходящи от раки твоея, вся исцеляет, и омывает скверны страстей, и гноение лютых очищает, и верных напаяет всех сердца, Александре премудре, любовию поющих: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Воплощся Безплотный из Тебе боголепно, Егоже моли, Пречистая, страсти плоти моея умертвити и оживити мою умерщвленную душу грехми.

Ин.
Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Якоже молния великими блистании, житие сияющее всем возсия воздержания твоего, Александре премудре, благочестно Зиждителю зовущим: благословите, вся дела Господня, Господа.

На земли яко человек ходя, отче Александре, житие себе на небесех яко воистинну стяжал еси, ангелом собеседник явлься, житие же и жизнь совершая онех. С нимиже воспеваеши ныне: благословите, вся дела Господня, Господа.

Тя, паче ума из нерожденна Отца, прежде век рожденна Сына, славный проповеда Александр, и Духа Пресвятаго, Едину Троицу естеством ведый Божества.

Богородичен: Якоже Илия первее в Кармиле вселися, тако и ты, в пустынях непроходных упражняяся, возжелал еси особь с Богом жити, и богоначальными озарився видении, угодник явился еси Богородице, вопия Ей: радуйся, Обрадованная.

Песнь 9.
Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Твоя священныя и святыя мощи, во гробе лежаще, многоразличныя недуги исцеляют и попаляют полки бесовския всегда, мудре Александре: Божиею бо благодатию точиши всем исцеления, верно тя присно блажащим.

Струи нам исцелений всегда честная твоя рака явися, отче, страстей излияние всяческих изсушающи и вся напояющи души ко благоплодию божественному, премудре Александре, Христов угодниче.

Память твоя днесь, яко солнце, возсия, Александре преблаженне, благочестивых сердца озаряющи болезней твоих и чудес сиянием, яко воистинну просвещающи, отче, в нюже вся ны помяни, верно чтущия тя.

Богородичен: Глас приносим Ти Гавриилов, радующеся: радуйся, глаголюще, место священия, радуйся, преподобных славо и всех верных спасение, еяже ради обожихомся, Богородице Приснодево.

Ин.
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Стопам последуя, преподобне и богоносе, Владыки Христа, благочестно пожив на земли, кроток, незлобив явился еси, милостив и смирен, Александре, и любве исполнен божественныя, сего ради тя верно восхваляем.

Исплетеся тебе венец, яко победителю, Александре, живоносною и вседержительною десницею, отче, и ныне поющия память твою сподоби, блаженне, улучити оставление согрешений, преславне.

Совокупился еси со безплотными воинствы, и преподобным ликом сочтался еси, и со избранными всеми ликуеши, претворся истинным обожением и безсмертною, отче, жизнию, с нимиже непрестанно о нас твоего Владыку умоли.

Богородичен: Храме освященный, вместен Единому от Троицы сый, храм Твой, Владычице, угодник Твой Александр честен воздвиже в славу Твою и честь, в немже не престай моляся, датися нам помощи молитвами Твоими.

Светилен.

Благодать преизбысть Божия в души твоей, премудре Александре, и яко безплотен, на земли пожил еси. Тем почитающих тя страстей избави темных облак, и к тихому пристанищу приводя и отгоняя ополчения бесовская Божественною силою.

Богородичен: Сотворь воистинну с Тобою величия Сын Превечный Отчим советом: Жизнь бо нетленную без страсти родила еси и пребыла еси, якоже прежде рождества, Дева, матерских избегши болезней и по рождестве Девою пребывши.