Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Каноны святому преподобному Варлааму Пенежскому (Каноны русским святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Творяй преславная, Христе, и дивная, очистив многая моя согрешения, осияй в души моей свет разума молитвами угодника Твоего Варлаама, да в память его принесу духовную песнь.

Твоих даров исправлении весь мир обогатися, от присносущнаго источника мощей твоих приемлюще духовная от недуг исцеления, темже радостною душею, блаженне, тя почитаем.

Твоя молитвы взыдоша, отче, на Небо, двери райския отверзоша ти, Престолу Господню представиша тя, идеже с лики святых Ангел славиши Троицу Несозданную.

Богородичен: Воспоем, вси вернии, Предивную Деву, Христа, Присносущнаго Живота, вселенней возсиявшу и радости всякия мир исполнившу.

Ин. глас 6-й.

Ирмос:

Яко по суху, пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Слез твоих и воздыханий яко исполнено житие твое, отче, разсмотрив земную славу и честь, яко не сушу презрел еси, Христа единаго возлюбил еси и Тому последова в преподобии и правде.

Слово Божие, евангельски реченное, во ум прием, богатство тленное оплевав, нетленное блаженство наследова, идеже святых лики непрестанно веселятся.

В сие песнословие внят, отче Варлааме, моли, отче, Избавителя, яко отец чадолюбив, оставление грехов наших даровати нам, славящим память твою.

Богородичен: Премилостиваго Бога, Всемилосердая Мати Дево Марие, умоли, Владычице, яко Сына Своего и Бога, будущих мук избавится иже малое сие любовию принесшему.

Песнь 3.

Ирмос:

Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, Иже над водами Небо утверждей второе и основавый на водах землю, Всесильне.

Да вкоренится в тя зачало премудрости – страх Господень, храмы Божия премноги созидал еси, к нищим милование нещадно имел еси и сего ради в нерукотворенных храмех присно радуешися.

Непреложно работати Богови возжелал еси, всю свою плотскую волю до конца умертвил еси и, яко Ангел быв, ангельскую жизнь, блаженне, наследова.

Не восхоте, блаженне, земныя славы, но со Христом быти изволив, дом и сродник своих оставил еси, тем ныне со Ангелы на Небесех ликовствуеши.

Богородичен: Знающе, благочестно проповедаем Тя воистинну Божию Матерь, Тобою нам Создатель приближитися сподоби.

Ин.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Желая, блаженне, Присносущный Свет, сна своима очима не дал еси, ни покоя телеси, дондеже получил еси непрестаемую оную блаженную радость.

Слез твоих течением, множеством воздыханий пучину страстей преплыл еси, окормляемь Святым Духом, пристанища Небеснаго достигл еси.

Мое неисправление и слабость нрава, грехопадну душу провидев, блаженне, настави мя покаяния путем, да, тобою исправляемь, воспою твою память.

Богородичен: Спасти восхотев человека на полезное, яко Человеколюбец, Господь в Твою вселися утробу, Богомати, неописанно.

Седален, глас 8.

Скороминущее жития сего и тлеющее богатство, яко прах, вменил еси, на духовную жизнь преложил себе и, на враги борение поставив, взыграния плоти умертвил еси, всем яко Божествен быв, от Бога обогатися преславных чудес дарованием, Егоже моли, Варлааме, грехов оставление даровати нам, чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Предстательнице верным, Богородительнице, скорбящим радосте, плачущим Утешительнице, Иже от Тебе рождшагося. Бога паче естества, Владычице, моли избавити настоящих зол и будущих мук иже Тебе, Богородицу, истинно исповедающих.

Песнь 4.

Ирмос:

Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом – познаешися, внегда приити времени – покажешися, Слава силе Твоей, Господи.

Огнем любве Божия распалився, отче, яко добр купец, вся своя оставив, в чужих странах пришельствова, взыскуя Бога, Егоже обрет, искупил еси Царство Небесное.

Проразумев будущая, яко настоящая, не пощаде плоти своея во умерщвление помысла, но, враг быв телеси своему, вместилище бысть Святому Духу.

Воздержанием крайним плоть умертвив, душу свою оживил еси. Тем яко к жизни рачитель прият Небесное Царство.

Богородичен: Неизреченно зачала еси, Богоневесто, Спаса и Господа, избавляющаго нас от лютых, иже Тя воистинну призывающих.

Ин.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

Упованием, еже на Бога, вооружи себе, в броня правды облечеся, оружием молитв твоих пресекл еси демонская полчища, блаженне.

Владыце всех и Богу на Небесех предстоиши, темже твое святое тело, во гробе лежаще, верно тя чтущим дарует исцеление.

На умоление раб твоих приклони ухо твое, блаженне, и избави от настоящих бед и скорбей верныя люди, во бранех пособие тем даруя.

Богородичен: Избави настоящих бед, и напастей, и соблазн, Владычице, рабов Своих, и тьмы греховныя, якоже Свет рождшая нам Невечерний.

Песнь 5.

Ирмос:

Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.

Провозсиявшему на Кресте нас ради волею, блаженне, яко последова, со страстьми и похотьми распен себе мирови, тем, яко вне мира быв, свет миру был еси.

Яко Богопросвещенный рачитель святых, во имя Господня ученика пречестен дом воздвигл еси, в немже тобою Бог присно славим есть.

Невестоводитель благоприятен бысть, отче: иноков души, яко невесты чисты, Богови приведе, с нимиже о нас молися непрестанно.

Богородичен: Порождшая Свет, Иже от Отца прежде век возсиявшаго, просвети душу мою, греховным мраком омраченную, да присно славлю Твою благость.

Ин.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Стезю Небесную шествовав, тесным путем и прискорбным пространство Небесное достигл еси, отонудуже преславными чудесы всех удивляеши.

В блаженство будущее взирая, слезами ланиты своя омочив, свет безстрастия был еси, темже тя, блаженне, воспеваем.

Богоданная ти благодать прослута всем сотвори тебе, извествуя конец достоприятия молитв твоих, темже, отче, моли спасти поющих тя.

Богородичен: Мати Божия Дево, души моея лютую язву исцели, сердечную болезнь утоли и радости исполни, да присно славлю Тя, раб Твой, Богородительнице.

Песнь 6.

Ирмос:

Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

В бездну щедрот Божиих поверг себе, Богомудре, житейских молв пучину преплавая, духовными ветры обуреваем, на он путь будущаго века, блаженне, вселился еси.

Божественною укрепляемь силою, вся коварства лукаваго победил еси, тем, яко окрилатев умом, духом на Небо возлетел еси, чудне.

Благонравие твое душевное и незлобивое мудрование иноков души к Богу приведе, ихже, яко отец чадолюбивый, посещати не остави.

Богородичен: Глас Архангелов вопием Ти, Владычице Богородице: радуйся, Двере Божия непроходимая; радуйся, Облаче, еже Правды Солнце нам возсия.

Ин.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Славу, юже от человек, презрев, Варлааме, Божию взыскал еси, тем со Ангелы пребывая, радости наслаждаешися непрестающия.

Закону Божию поучаяся, тяготу и вар дневный понесл еси, тем равну мзду прият от Бога, иже от начала века до конца трудившихся.

Благодарно вопиет обитель твоя, Богомудре, сожителя и совсельника тя имея, и, хвалящися, созывает всех на исповедание чудес твоих.

Богородичен: Отчаяния бездна глубины греховныя в пучину ада низведе душу мою, от неяже изми, Владычице, руку ми помощи подающи, якоже Петрови Бог и Сын Твой.

Кондак, глас 8.

Яко звезда светозарная, от Великаго Новаграда пришед, в чужих, яко в западных странах, зайде, от восток чудес, яко солнце, возсия, темже, иже во тьме и сени смертней, в недузех лежащий, свет исцеления от тебе приемлюще, с нами, чады твоими, непрестанно вопиют ти: радуйся, Богомудре Варлааме, отче наш.

Икос:

Христовых повелений послушатель быв неложный, непорочным житием твоим святых Ангел удивил еси, темже и мы, зряще премудрых твоих трудов исправления, радостне вопием ти: радуйся, чистый сосуде Святаго Духа; радуйся, Ангелов собеседниче и бесов прогонителю; радуйся, столпе пресветлый и светило целомудрия; радуйся, похвало отечеству твоему и Великому Новуграду; радуйся, яко молитвами твоими сопротивныя побеждаются; радуйся, верным людем похвало и утверждение. Темже молитвами твоими сохрани ны от враг ненаветны, да зовем ти: радуйся, Богомудре Варлааме, отче наш.

Песнь 7.

Ирмос:

Тебе, умную, Богородице, пещь, разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Тебе, Господеви молитву творящу и Пречистую Его Матерь со слезами молящу, глас Ангельский с Небес слышан бысть, показующ ти, блаженне, Божие на месте сем благоволение.

В пощениих непреклонное, во искушениих неослабное, в терпениих неотступное имел еси стяжание, тем нетленными венцы от Бога венчался еси.

Непрестанно моли, Варлааме отче наш, о стаде своем, егоже трудолюбно собрал еси, и спаси иже тя на молитву призывающих и плоды приносящих любовию.

Богородичен: Капля благочестная, Яже от Тебе Рождшаяся, мир освяти, Богородице Дево, каплю ми милости источи, освящающи души и помышления земных.

Ин.

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Творцу всех и Богу благоугоден явися, добродетельми, яко крилами, на Небо возлете и тамо Трисолнечным Светом просвещаешися, присно веселяся.

Преобидев тленная богатства, Небесная стяжал еси, темже иже верою ко гробу твоему притекающим подаеши скорое исцеление.

И ниже жити кроме Христа изволил еси, но всю свою душу в Того любовь простре, у Негоже наследил еси желанное тебе блаженство.

Богородичен: Раби Твои, Владыко, на молитву Чистую Матерь Твою предлагаем, от всякаго обстояния люди Твоя избави, поющия: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

В пещи искушения, яко злато, искусився, отче, чистоте хранитель бысть, с нею же Бога узрев, со Ангелы ликовствуеши.

Совесть твоя, отче, зерцало бысть будущих, тем, земных возгнушався, на Небесная потщался еси, ихже получив, поминай поющих тя.

Нищих милованием и странноприятием неоскудным Аврааму в лоно достигл еси, от Божественных же сокровищ источник чудес, отче, изливаеши.

Богородичен: Едина сущи Благая, Преблагое Слово умоли прилежно настоящаго гнева и падения всем избавится, Богородице Чистая, молимся.

Ин.

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

От священноначальника Великия Церкве яко благословен быв, обеты Богови воздал еси, во ангелолепное подобие облече себе, богоугодно поживе, наставник быв иноком.

Винограда Христова пресладок грозд был еси, Богомудре, изгнетен болезньми и труды, сладость от святаго твоего гроба источаеши верно чтущим тя.

Сказа иногда настоятелю обители твоея не получити ему Небеснаго Царствия, аще не сотворит милости убогим, он же, сотворив тобою повеленная, прощения получи о согрешениих его.

Богородичен: Храм Тя, Владычице, Божий видяще, вопием: виждь озлобления наша и в храме Твоем руце нечистей, движимей на мольбу, подаждь помощь.

Песнь 9.

Ирмос:

Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Ум свой поставил еси владыку, обладающа помыслы, тем, яко царя страстем, Христос венчал тя есть нетленным дарованием, преселившуся от земных на Небесная.

Блаженство нетленно прият, яко ангельское поживе житие, о земных небрег, к Горним преставися, Варлааме, предстатель к Богу буди о нас, тя блажащих.

Иже твою память усердно творящим, настоящих бед, отче, избави и будущих изми мук, да тя, яко тепла заступника, ублажаем присно.

Богородичен: Спаса Избавителя, Бога всех и Господа, рождши, нам плотию приближившагося, спаси, Пречистая, призывающих Тя от бед, Владычице.

Ин.

Ирмос:

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с Небесными вои Тя ублажаем.

Ни в иных дальних странах пребывание, ни чужеземных озлобления, устраши тебе, о Богомудре; на всяко показав потщание, благая она Небесная восприял еси.

От многопрелестнаго жития сего к вечным обителем преставися, в заповедех бо Господних день и нощь поучаяся, реки чудес и по смерти проливаеши верно, блаженне, чтущим тя.

От грешнаго твоего раба, от скверныя души приими сие моление, Варлааме отче, не возгнушайся, но отраду испроси нам в День Судный.

Богородичен: Взываем вси Тебе, истинней Матери Божией: прогневавшия рабы избави належащих зол и вечных мук, Едина Ты к Сыну Своему дерзновение имаши.

Светилен:

Светом Христовым по вселенней просияв, яко солнце, чудесы весь мир просвещаеши, тем, яко Христов воин непобедим, безплотных врагов ополчения доблественне низложил еси, на Небесех мзду прият трудов своих, Варлааме отче наш, Христа моли спастися душам поющих тя.

Богородичен: Премудрость составную, и Слово Присносущное, и Врача всем – Христа рождши, Дево, гноения и язвы души моея исцели лютыя и многовредныя и сердца моего устави страстныя помышления.