Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон на первое и второе обретение главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Грядите, благохвальным языком и всесильным плещуще духом, из устен нечистых, глас Слова — Предтечу песньми духовными, вернии, прославим.

Мирным устроением утишается и безмерными множествы Христова Церковь благостоятельне упасается, тебе летнюю песнь вопиющи, Предтече.

Юже от Бога даруемую яко сокровище нам неотъемлемо, богоносную главу Предтечеву, вси песньми достойно, сошедшеся, вернии, почтим.

Богородичен: Твоего приемши Содетеля, яко Сам восхоте, из безсеменнаго Твоего чрева паче ума воплощаема, Чистая, тварей воистинну явилася еси Владычица.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Утроба неплодна прозябение тя изнесе божественно, яже от язык церковь, славна невестоводца, Христу, истинному Богу и Жениху, сию обручающа.

Твоего боговещаннаго гласа, Предтече Иоанне, ниже мечем удержа окаянная прелюбодейца: божественную бо твою нам являеши главу от земли.

Торжествующий светло, желающь тя град учреждаемь бывает, яко богатство обретшь тайное и источник неоскуден исцелений, Предтече, главу твою.

Богородичен: Божественнаго Рождества Твоего, Чистая, всякий естества чин преходит чудо: Бога бо преестественно зачала еси во чреве и, рождши, пребываеши присно Дева.

Седален, глас 8.

Яко в хранилищи сокровище вложена Предтечева глава храняшеся, в водоносе крыющася, глас Слова; яко пшеница покровена, во глубине земли изцвете, плодоносящи божественную жизнь. Тоя вси почитаем обретение, Христа славяще, подавшаго той благодать источити исцеления.

Слава, и ныне, богородичен: Повеленное тайно, прием в разуме, в крове Иосифове тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: Приклонивый схождением небеса, вмещается неизменно весь в Тя. Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе: радуйся Невесто неневестная.

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Ветхаго был еси печать, всебогате, яве Завета, и пророков конец известил еси, и чертогокраситель же божественный Новаго явился еси, Предтече.

Власяными рубы обычно, Предтече, честную претерпел еси и славную главу твою покрыти царскою багряницею, яко ризою, радуяся.

Божественную главу твою отбежением нищий и скитаяйся твоими божественными наставленьми, якоже независтно богатство, Иоанне, показует.

Зарею, Предтече, Божественнаго Духа чтущий тя град всегда моли уяснити и божественней памяти твоей безплотным срадоватися.

Богородичен: Мертва мя показа сада вкушение, животное же древо, из Тебе явльшееся, Пречистая, воздвиже и райския пищи наследника мя сотвори.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Не был еси трость, Крестителю, искусительными злополучения ветры всегда колеблемь, столп же божественных людей непоколебимь, силою бо Илииною явился еси и Духа.

Иже Божество отметая, и умаляя славу от тебе крещшагося Христа, и Божественную благодать твою утаевая, праведно от оград Божественных возбраняемь есть.

Отверзл еси независтнаго Божественнаго источника дверь поющим тя любовию, славный Предтече, Божественныя благодати источающия воды и струи исцелений, всех веселящия.

Богородичен: Носящи доброту мысленную краснейшия души Твоея, невеста Божия была еси, запечатствована девством, Чистая, и зарею чистоты мир просвещающи.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Пророка тя рече Истина-Христос, и пророков превышша, Крестителя же и Предтечу Жизни: Того бо узрел еси, Егоже закон и пророцы провозвестиша.

Не терпяше крытися чудес источник, сокровище благодати, славная глава твоя, Крестителю, пророче и Предтече, но, явльшися, проливает исцелений источники.

Всебогатно похваление, и украшение светло, и щит спасителен христолюбный сей и благославный предлагает град твой, честную и божественную твою главу, Предтече.

Богородичен: Великий прописа во пророцех Моисей Тя, кивот, и трапезу, и свещник, и стамну образне, назнаменуя воплощение, еже из Тебе, Вышняго, Мати Дево.

Кондак, глас 2.

Пророче Божий и Предтече благодати, главу твою, яко шипок священнейший, от земли обретше, исцеления всегда приемлем, ибо паки, якоже прежде, в мире проповедуеши покаяние.

Икос:

От Господа свидетельство прием, Иоанне, паче всех человек вышший был еси, отонудуже похвалы песней принести тебе ужасаюся, но, любовию понужден, песнь начати дерзнух. Темже да не унедостоиши споспешник мне быти, всехвальне, да возмогу венчати твой верх святый, требогате, ибо ты в мире проповедуеши покаяние.

Песнь 7.

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Девы прозябение, тя паче всех рече в рожденных женами, яко бо безплотен и равноангелен на земли Тому пожил еси, вопия: благословен еси, Боже отец наших.

Во утробе девственней Всельшася познал еси из неплодна чрева и, употребив матерня, Предтече, гласа, играя взывал еси Ему: благословен еси, Боже отец наших.

От пустыни, Пресвятым Духом научен, явился еси, якоже утро светоносно, ангел Света, нас научая вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Ублажися яко воистинну во градех сей ныне, приснопамятне, стяжавый тя град сокровище, Предтече Христов. Темже, празднуя, вопиет: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Тобою, Мати Дево, Свет возсия всей вселенней светлый: Ты бо Зиждителя всех родила еси, Бога. У Негоже испроси, Пречистая, нам низпослати, верным, велию милость.

Песнь 8.

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Послан бысть вопиющаго глас — Предтеча, запустевшим сердцам, Сына Божия веру благочестивую водружаяй, сущаго Бога, Егоже превозносим во вся веки.

Уготовите, — глаголет и ныне Предтеча, — Господню стезю: Сей бо святыни ради, пришед, со Отцем и Духом в наша сердца вселится во веки.

Слухом убо гласу Родителеву, очима же Божественнаго Духа зрению, всячески же осязанием Иоанн Предтеча, на Тебе руку положивый, Христе, богоносец бывает.

Из чрева освятися Божественным Духом и пророк явися, во чреве носимь, ныне же наслаждение иже в недрех тя имущему граду показася, пророче.

Богородичен: Златозарный Тя свещник предъизобрази, приемшую неизреченно Свет неприступный, познанием Того озаряющь всяческая, Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.

Яве исполнения десятицы, Предтече, заповедей ты хранитель крепок быв, приличне от Христа почтен был еси дарований десятицею. Темже тя, Духа таинника и друга Слову, ведуще, ублажаем.

Христов пророк же и апостол, ангел же и Предтеча, Божественнаго воплощения Креститель, и священник, и мученик верен, проповедник же сущим во аде ты был еси, и девствующим правило, и пустыни прозябение.

Души неверие обличается священнодейственныя руки умерщвленныя чудесем, прозябшей же паки вере и твоей явльшейся главе, блаженне, пожертая длань обновляется.

Твое явление провозвещающе зрителю, возвещаху ангельстии чини неложно, Гавриила подобящеся божественному благовещению, еже прежде Рождества твоего священный Захария приемлет.

Богородичен: Страстей исцеления да почерпаем, в славный храм Предтечев притекающе: в той бо приходят ангельстии лицы, дуси же праведных всех, Владычица с Крестителем Иоанном, исцеления подавающе.

Светилен.

Светоявленная возсия честная твоя глава от незаходимых недр земных, Предтече Иоанне, светильниче Света невещественнаго, еяже обретение любовию совершающе, молим тя лютых обрести разрешение и время удобне совершити воздержания молитвами твоими, всехвальне, Крестителю Спасов.

Слава, и ныне, богородичен: Утешается, Всечистая, верных богомудрое собрание служащее и верно воспевающее Тя, Богородицу истинно. Темже молитвами Твоими поста течение даждь нам совершити боголепно, и Кресту Честному поклонитися, и Страстем спасительным Сына и Бога Твоего.