Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон преподобному Роману Сладкопевецу, Константинопольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Светосиянныя лучи от небес нам низпосли молитвами твоими, мудре Романе божественне, твою похвалити священную память песньми.

От юности весь ты Христу тя самаго предложив, последовал еси Ему, светозарными сияньми ум с небесе, Романе, облиставая.

Украшен добротою Вседетельнаго и Святаго Духа, яко звезда светосиянная, добродетелей светлостию, мудре, явился еси, Романе, мира концем.

Богородичен: Из Тебе пройде неизреченно Божие Слово Собезначальное в последняя времена, и перваго человека Адама, во тлю падшаго, Богородице, возспасе.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Ум твой, Романе мудре, бысть обителище Троицы Святыя, исполняемь благочестно знания истиннаго, источая божественная проповедания.

Струи искипе течений честный твой язык, поя божественная и уясняя мудростно Христово к нам от Девы Рождество неизреченное.

Се питаеши обильно мудрыми ученьми и красными песнопении помыслы наша и исполняеши сладости Божественнейшия, Романе богогласе.

Богородичен: Всех еси воинств вышши, Дево, тех бо Содетеля, Сына Божия, зачала еси во утробе и, рождши, пребываеши Приснодева.

Седален, глас 5.

Насажден, якоже древо, отче блаженне, при исходищих вод постнических, Божественным содейством плоды болезней твоих во время явственно Садоделателю и Творцу отдал еси. Сего ради святую твою поем память, чествующе тя, Романе преподобне.

Богородичен: Теплая предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено, и покрове, и пристанище прибегающим к Тебе, Приснодево Чистая, Сына Твоего и Бога моли со ангелы умирение дати миру, и спасение, и велию милость.

Крестобогородичен: На Кресте зрящи Тя, Христе, Мати Твоя, вольно посреде разбойников висяща, растерзающися утробою, матерски глаголаше: безгрешный Сыне, како неправедно на Кресте, якоже злодей, пригвожден еси, человеческий род хотя оживити, яко Благоутробен?

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Приятелище был еси Божественнаго Духа и огнедохновенная уста, возглашающая божественная песнопения и наслаждающая души, Романе, притекающих ти.

Яко цевница ты был еси небесная и гусль, всякую к себе влекущи мысль повестьми твоими и красными твоими песнопении.

Благодать дхне и вселися в светоносную твою душу, Вседетельнаго и Пресвятаго Духа, прехвальне, и тя приятелище и мудра боговещателя содела.

Богородичен: Яд излия в праматерния убо слухи змий, но Ты, Чистая, сего истрясла еси, архангеловым гласом заченши и рождши Христа.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Яко благолепнейшо святилище, сосуд яко чистейший, Утешителева благодать обретши тя, Романе богомудре, храм содела, светом украшен, и вселися.

Воплощеннаго Сына Божия Рождшая истинно твою душу просвети и ум божественнаго знания исполни, в нощи представши тебе, Приснодева.

Списаньми твоих священных словес, приснопамятне, явився всем воистинну сладчайший, вся увеселяеши, всех просвещая ум и вся научая знанию спасительному.

Богородичен: Свет рождшая, Отчее Слово Присносущное, Чистая, свещательными молитвами Твоими просвети ум мой и отжени тму души моея, Пречистая Владычице.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Просвещения исполняемь и к высоте добродетелей божественно возводимь, небрегл еси о всех земных: и столп небесный, и светильник благочестия был еси.

Плоти увядил еси желания и душу твою украсил еси светлейшими чистоты озареньми, и доброту рачительную добродетелей благолепием обложил еси.

Возненавидев привременное и суетное, и гнилое, и течное наслаждение, к храму Богородицы прилежа, ум освятил еси, и душу, и тело, достославне.

Богородичен: Вси предзряще пророцы светло будущее послежди от Девы, Христе мой, Твое на земли пренепорочное Рождество, явственно боговидцы провещаша.

Кондак, глас 8:

Божественными добродетельми духа измлада украсився, Романе премудре, Церкви Христове пречестное украшение был еси: пением бо прекрасным украсив ю, блаженне. Тем молим тя: подаждь желающим божественнаго дарования твоего, яко да вопием ти: радуйся, отче преблаженне, красото церковная.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но, посреде пламене ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богородицу Марию богомудра имел еси Учителя, вразумляющую тя, и научающую, и пети повелевающую: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Возсиял еси в мире, яко светлейшее солнце, Романе богомудре, и светло просвещая верою зовущия: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Твоих глагол вещание вселенную исполни и красно песнопети Христу человеки научи: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богородичен: Ныне блажат Тя вси роди человечестии, Богородице Чистая, якоже прорекла еси, и верою славят: благословен, Пречистая, Плод чрева Твоего.

Песнь 8.

Ирмос:

За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юноши, предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и совокуплени, имже, не сваришася огнем, Державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Всю мира красоту, и сладость, и славу оттряс, душу твою вперил еси к вышним ликом, к тамошним славам и светлостям, мудре, к добротам неизреченным, к пребыванием тамошним, к свету богоначалия, зовя: Тя превозносим, Христе, во веки.

Божественным желанием распаляемь, восхождения положил еси в сердцы твоем и безплотное во плоти житие стяжал еси. Ангельским чином подобяся, мудре, тамо сущая возлюбил еси в мире песнопения, верою, Романе, взывая: Тя превозносим, Христе, во веки.

Высоковещанием божественных твоих и сладчайших словес, блаженнейше Романе, всяк помысл веселиши человеков и услаждаеши, якоже некий питатель богатотворный, и просвещаеши светло и научаеши вопити: Господа пойте дела и превозносите во вся веки.

Богородичен: Равнобожием прельстив мя, человекоубийца, змий лукавнейший, яко пленника, исхити сладости райския, но Владыка, естеством Сын Божий, воплощся, прииде от Девы Марии, и взят мя на высоту, обожив: Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере Безмужныя нетленен Плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Горнейшим, славне, ликом совокупился еси безплотным, идеже неизреченная пребывает радость и всегдашнее наслаждение, идеже оный Богоначалия свет есть и веселие, идеже неизглаголанная слава, блаженнейше.

С праведными внутрь Божественныя славы вселився, зриши красоту неизреченную оную, зриши сладость некончаемую, зриши доброты небесныя, истинно желанныя, мудре, видиши патриархов лики, Романе славне.

Твою светоносную память верно совершающия от бед избави молитвами твоими, богомудре, и от всякаго вреда, Романе, и скорби чуждаго и небесныя славы получити сподоби и Царствия горняго, блаженнейше.

Богородичен: От древняго падения человеческий род первозданнаго бысть тленен, Дево Богородице, и порабощен страстьми греховными, но из Тебе рождейся Преблагий Бог Своим благоутробием того воззва.