Русская Православная Церковь. Святцы

Канон пророку Моисею Боговидцу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Моисей пророков да восхвалится первый, яко пред Богом беседовав первый яве лицем к лицу, не в гаданиих речений, но яко в виде плоти видев Того.

Яко божественна народоводителя и избавителя тя роду твоему Израилю, Моисее боговидче, даде Бог, Отцу якоже помолися, обетования помазанием провозвещая твое рождение.

Мудрости тя сокровище обретоша родныя добродетели, сокровено знанием Божиим, якоже в ковчезе, боговидче Моисее; тем тя воспиташе царица и Божественный Промысл.

Богородичен: Устрашися Моисей, видев преславное в первых видение, купине и пламеню странное смешение, Бога из Девы Матере прообразующее Нетленнаго, Егоже, минув времена, виде плотию.

Песнь 3.

Ирмос:

Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою, сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Весьма неизреченнаго знания исполнился еси, боговидче, Дух Святый чрез ангела древних научи тя знанию ясно.

Носяй светло Божественныя зари, богознаменьми удивил еси Египет, претворяя стихий преславне естество, премудре.

Озаряет красное доброты твоея, от Божественныя зари светлое, блаженне, жительство и к Божественней несытно вся привлече красоте.

Богородичен: Взялся еси страшным видением ко ужасному зрению, премудре, но возбрани глас Господа, рождшагося из Девы плотию.

Седален, глас 4:

Пророков всех тя перваго яко суща, благочестно ведуще, восхваляем вернии: первый бо Бога видел еси, якоже мощно бяше человеку видети.

Богородичен: Пречистыя руки Твоя, Дево Мати, простерши, покрый уповающия на Тя, и Сыну Твоему зовущия: всем подаждь, Христе, милости Твоя.

Крестобогородичен: На Древе видящи воздвижена Сына Твоего, Пречистая, утробою матернею растерзаема, жалостно взывала еси: увы Мне, како зашел еси, Свете Мой безлетный?

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Гугнанию языка и гласа твоего уяснившуся Божественным Промыслом, боговидче, вития таин Божиих явился еси глаголы, и ранами язвил еси Египет.

Коль преславно звание твое, о боговидче! Коль страшна дела твоих чудес! Явися бо Сый тебе Бог, и славою возвысив тя, Израилю спасителя посла.

Всякаго первородна поразил еси египетскаго, яко Христос демонов умертви державу: образ бо будущаго тобою действуемая истинно быша, славне.

Богородичен: Не приближайся семо, Моисей слышав, Божию гласу вопиющу из пламене купины: свято бо место в лепоту преднаписа, плотию родитися Христу из Чистыя.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи мой, Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Ударяеши Чермное, и твориши разделения многая жезлом твоим, о боговидче! да покажеши в сем Креста Божественную силу.

О, дерзновения прелюбезнаго! О, простоты души чистыя! Аще познал еси мя паче всех, — к Богу боговидец рече, — разумно мне явися.

Каменем покрывся, не видел еси Божия лица, яко утаена, о боговидче, воплощение же познал еси Слова, яко задняя.

Богородичен: Вшел еси чувственне во мрак, и навыкл еси неизреченная, о боговидче, яко хощет из Девы Бог плотию родитися, Спас.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Воинство стяжав Божие Израиль сильное, седмь убо злобы хананейския языки погубил еси, людем ты в наследие дав землю их.

Неизглаголанно вшед во мрак Божественный, Моисее, идеже Бог бяше, зовый тя, писанныя скрижали перстом Его законныя приял еси, яко велик угодник Его.

Постави послушати Бог гласа Своего, боговидца Моисея, Себе Самаго ему явив, да покажет страшное со славою таинство Свое.

Богородичен: Манием Божественным Тя преднаписует Моисей славный, ковчег Богородице, зарями Духа всюду, яко златом, покровен в славу Божию.

Кондак, глас 2:

Лик пророческий с Моисеем и Аароном веселием днесь веселится, яко конец пророчествия их на нас исполнися: днесь сияет Крест, имже нас спасл еси; тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи Авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

В боговидениих неизглаголанных божественный писатель быв, весь мудрый вид скинии ты словом ухитрив, началоздателю Веселеилу предложил еси деяние, боговидче Моисее.

Священствовати дерзнув Коррей с тобою, явися низшед во ад жив, всежребийно Богу тебе честное, Моисее, хранящу, царствия и священства вкупе.

Воеводствующу тебе иудейскому языку древле, Моисее, явися Михаил, начальник небесных, и тела твоего божественный хранитель: злоначальника бо противоглаголюща той посрами.

Богородичен: Ааронов Тя божественный жезл прозябнути показа всем, Богородице, решение грехов, очищение бо земным была еси, якоже роптавшим на Бога, оно страшное прещение.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Угодник истинно Божий, яко кроток, слышал еси и делы был еси. Тем познан бысть тебе Господь паче всех пророков, Моисее, и, вселився в тя, верно пети научи: благословите, вся дела Господня, Господа.

Яко таинник Божий и служитель и царь Израилев, Моисее боговидче, явлься, Христа проповедал еси приити в плоти, прописав Его в себе страшное и Божественное Пришествие, Егоже и образ одушевлен явился еси яве, и пророк верен.

Слова пророчествием люди и Закона повеленьми наставил еси верно, знаменьми и чудесы направив и чудес показании: от Бога бо показався начальник, боговидче Моисее; тем приложился еси ко отцем твоим со славою многою.

Богородичен: Никтоже предуслыша прежде тебе, боговидче славне Моисее, угодниче Христов, зане вся изрекл еси Девы смотрения, прописующия Тоя Божественное рождество, в пламени бо купины видел еси зрак невидимый.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества; тем веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Был еси, боговидче, самовидец Господень и по смерти, не во мрачных гаданиих, яко в камени первее, но в человечестей плоти Христа видев, облистающа Божеством.

Гора Фавор прославися паче Синайския богатно, идеже Моисей из мертвых, и Фесвитянин от стран живущих Христа со апостолы зряху преобразующася, яко Сущо Бога.

Спаси мя милостивною твоею молитвою, и молитв дерзновением, яко Израиля от бед, Моисее боговидче, и лютых, и нуждных, христиан исполнение от всякаго вреда, поющих Тя.

Богородичен: Стамну Тя златую, и скрижаль, и Божественную трапезу, Дево, первее Моисей написав, яве показоваше Бога родитися из Тебе. Егоже видевше плотию, верно песнь скончаваем Твою.