Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон священномученику Антипе, епископу Пергамскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Зарею трисолнечныя благодати осияемь, светлый твой сей праздник совершающия озари, страстнаго избавляя, мучениче Антипо, омрачения.

Слово Божие тя, всемудре, свидетеля истинна своих показа страстей, злочестие потребляющаго и демонов всякое лукавство побеждающаго.

Умертвив плотская мудрования многими пощении, священства божественнаго священною украсился еси одеждею и безкровно пожерл еси тебе ради мертва Бывшаго.

Богородичен: Света Твоего блистаньми озари, Отроковице Всенепорочная, в нощи страстей и искушений одержимое сердце мое, Правды Солнце всем неизреченно возсиявшая.

Песнь 3.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Источил еси реки учения, верных напояющия, и мутныя воды многобожия изсушил еси.

Крепостию, блаженне, Христовою, гонящих крепость ссекл еси, и терпеливно пострадал еси, и мученически венчался еси.

Демоном служащия чествовати Бога истиннаго уверил еси, плоть мертвенную, преподобне, богатством благоутробия понесшаго.

Богородичен: Избавляющаго человеки пленения вражия, Чистая, Избавителя родила еси, темже благочестно Тя славим.

Седален, глас 3.

Божественными угльми божественныя любве разжжен, мучениче Антипо, безбожия пламень угасил еси и, в разжжен вложен быв коноб, к Невечернему Свету отшел еси. Отче преподобне, Христа Бога моли грехов оставление даровати нам.

Слава, и ныне, богородичен: Божественнаго естества не отлучься, плоть быв во чреве Твоем, но Бог вочеловечься и пребысть, Иже по рождестве Матерь Тя Деву, яко прежде рождества, сохранив Всенепорочную, един Господь: Того прилежно моли даровати нам велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое! Како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Не поколеба столпа твоего сердца пребеззаконнующих противление, мучениче страстотерпче; темже, распаляемь ревностию веры, явился еси огня сильнейши.

Дреманием нечестия одержимыя возбуждая, прехвальне, учении Святаго Духа, к разуму воздвигл еси истиннаго познания.

Смирил еси высость демонскую, к Богу возвышеньми, Антипо, прилежа, и восхожденьми божественными обожаемь, и боговиден познаваемь.

Богородичен: По рождестве, яко прежде рождества, сохранилася еси, Дево Мати нетленная, Зиждителя бо всех родила еси, из Тебе человеческое тело волею понесшаго.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Возшел еси на гору добродетелей, блаженне, и в разум вшел еси крайнейшаго мрака, и Богу беседовал еси.

Глагол твоих пленицами из глубины безбожия уловил еси, святителю, заблуждшия человеки и благодатию спасл еси.

Тело огню на снедь предал еси, свыше, святителю, от Бога божественную росу богатно приемля.

Богородичен: Сый в зраце Божии Пребожественный вселися во чрево Твое, зрак мой понесый Господь, Всенепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Распен воздержанием удеса, блаженне, в пощении подвизався, мученическими венчался еси подвиги, яже подъял еси ума, Антипо, твердостию.

Стоял еси пред судищем, проповедуя воплощение тебе ради Истощившагося, и Пилатову судищу Представшаго, страстотерпче, и Крестом врага уморившаго.

Болящим врачевство есть церковь, в нейже, блаженне мучениче, терпеливое твое лежит тело, божественную зарю дарований испущает Духа.

Богородичен: Святый Иисус, вселивыйся во утробу Твою, Иже во святых, Дево, почиваяй и прославляяй верою истинною Сего, Отроковице, славящия.

Кондак, глас 4.

Апостолов сопрестольник и святителей украшение был еси, блаженне, мученически прославився, возсиял еси, якоже солнце, всех просвещая, Антипо священне, разрушил еси безбожия нощь глубокую. Сего ради тя почитаем, яко божественнаго суща священномученика и целеб подателя.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Юныя три отроки изобразуя, Антипо мудре, якоже посреди пещи, стал еси люто разжженнаго меднаго сосуда, взывая: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Да Света неприступнаго явишися причастник, тму лукавых духов, Богом просвещен, мимотекл еси, — благословен еси, Боже мой, — зовый, — Господи.

Страсти различны рукодейством, Антипо, духа утоляеши человеков, мучениче, Христовым подобяся страстем, — благословен еси, Боже мой, — зовый, — Господи.

Богородичен: От кровей, Отроковице, девических Твоих воистинну воплощся Слово, Отцу Собезначальное, наше сокрушение исправляя. Благословена Ты в женах еси, Пренепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Ныне не в зерцалех зриши, ни в гаданиих добрых последнее, лицем же паче к лицу, прешедшим сенем, вопия радостно тя Прославльшему: благословите, вся дела Господня, Господа.

Тя, Началопастыря Христа божественное овча добре упасшаго Того стада, премудре, яко агнца, беззаконнии всесожигают огнем, Антипо, поюща: благословите, вся дела Господня, Господа.

На камени Божественных заповедей сердца твоего утвердил еси стопы, лютых мук ветры, ласкательными же бурями не поколебался еси, песнопоя, Антипо премудре: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Яко Мати всех Творца, яко Божественный храм Вседержителя, яко земля неоранная, неделанный клас прозябшая, Дево Мати, верны вопиющия сохрани: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Иераршески, святителю, священное скончал еси течение, священнейшую жизнь твою священнейше совершив, радуяся, потекл еси, к тебе Любимому, Антипо мучениче священнейше.

Яко добродетельными виды удобрен быв, славою мучения, всеблаженне, освятися и прешел еси к красному Господу, причастием обожаемь, богоприятне.

Ты Господнею любовию разжжегся, мучениче Антипо, в разжжен усердно вшел еси сосуд, всесожигаемь, и Богу приятна, отче, жертва принеслся еси.

Священных твоих мощей священная, блаженне, рака миро исцелений точит, злосмрадныя страсти отгонящи и твою славящия память яве благоухающи.

Богородичен: Носящая Христа на руку, мановением носящаго вся, Сего, яко Бога и Владыку, Чистая, моли ущедрити ны, Богородицу Чистую исповедающия Тя всегда, Непорочная.