Русская Православная Церковь. Святцы

Канон священномученику Иерофею Афинскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Небеснаго ученика, тайноводителя, богоприятне, Павла, мирскаго ловца, учителя имея, видения горнейшаго ученик был еси.

Духодвижный явственно Павлов тя язык, вещающ Божия тайны, блаженне, объяше, и боговещателя содея.

Унзен любовию духовною и божественными словесы в разуме беседуя всех Владыце, всесвященне, священная словеса возложил еси.

Богородичен: Света присносущнаго приятелище боголепное бывши, Дево Чистая, скверн мя всякаго греха и тимений измый, Владычице.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Яко священнословяща священная писмена и благочестия слово проповедающа, вси почитаем тя, весело сошедшеся, и твою священную память славим.

Крепостию, и манием, и божественным рачением к Благодетелю всех возпростираяся, ум твой озарил еси лучами тамошними и душу просветил еси, преблаженне.

Тезоименне нареклся еси священное Божественное и святое богомудрое явился еси возложение Вседержителю и Творцу веков, и храм украсил еси небесный.

Богородичен: Небо прострый и земный, Чистая, содержай круг, и по всему естеством Божества во объятиих Твоих плотски содержася, и верным Тя утверждение всем показа.

Кондак, глас 8.

Священноначальника Афинскаго восхваляем тя, яко тайноучившеся тобою странным и неизреченным: явился бо еси богоприятный песнословец. Но моли, всеблаженне Иерофее, от всяких нам грехопадений избавитися, да зовем: радуйся, отче богомудре.

Седален, глас 5.

Апостольским вещанием огласив твой ум и упас, преподобне, верных составления, жертву чисту принесл еси Царю и Творцу, воплощшемуся за ны от Девы Богородицы и воскресша со славою, исповедав Его, Иерофее.

Богородичен: Теплая предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено, и покрове, и пристанище прибегающим к Тебе, Приснодево Чистая, Сына Твоего и Бога моли со ангелы, умирение дати миру, и спасение, и велию милость.

Крестобогородичен: На Кресте зрящи Тя, Христе, Мати Твоя, волею посреде разбойников висяща, растерзающися утробою матерски, глаголаше: Безгрешный Сыне, како неправедно на Кресте, якоже злодей, пригвожден еси, человеческий род хотя оживити, яко Благоутробен?

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Витийскими боговещаньми украсил еси ликостояния, блаженне Иерофее, верных и священный собор, богомудре, возвеселил еси апостольский, удивлением божественным действуя, и поя: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Весь Богу освящен был еси всеобразно, блаженне, изступая к Нему богословными священнословии, священноявлен, богоприятне, и божествен песнословец, и мудр боговещатель, присущим смысленно судимь.

Ныне видя, отче, божественная яснейше мимошедших всех священнейше гаданий и сений, сущих на земли, истиннейшая боговидения сияний, моли спастися верно поющим: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Богородичен: Ты Бога невместимаго, вмещшагося во чрево Твое, Пречистая, родила еси, яко Чистая девственными украшена светлостьми, Всеблаженная. Тем Тя, Богородицу, истинно благохвалим и Рождество Твое вси славим.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Купножитель, отче, апостольскому сый собранию, с нимиже предстал еси на Успение божественное, богогласе, Жизнодавца плотию нам рождшия, Пресвятыя и Чистыя Богоматере.

Преестественно разумев и старчески, яже паче словесе, видения, исповеда всем приемлющим верно сияние и твоя, всеблаженне, созрительная богословия, разумети любящим, вседоблественнейше.

Пребогатными лучами паче естества светозарением светяся, извествованием божественных откровений и чистотою, многих одержал еси временным испытанием, и видением, мудрейшая божественная научаемь.

Богородичен: Неискусомужно, Дево, непредельнаго естеством Божества, вмужившагося Слова нас ради, человеков, зачала еси от кровей, Отроковице, девственных, воображена паче слова, и закона, и естества.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Навычением боголепным божественному знанию научаемь, словеса, отче, твоя, яко вторая словеса оставил еси яве священнознания, души наша просвещающая.

Блажен истинно был еси, богоблаженне, очищенною душею и сущее блаженство, и едино желаемое возлюбил еси, доброты Спасовы, Иерофее.

На пречистыя лучи взирая, богоприятне, разумными блистаньми Божественных светлостей, тех наслаждения и светодаяния общник явился еси, блаженне.

Богородичен: Господьственно и истинно Тя, Богородице, славим, сущо бо Сущаго Бога неизреченно родила еси, плотию по Ипостаси совокупльшася, Пресвятая Мати Дево.

Кондак, глас 4.

Якоже столп непоколебимь, Иерофее, прещения врагов не устрашися, но прелести разрушил еси твердыню, яко камень честен валяяся, отче. Тем Владыка тя, храбрствовавша, венчает живоначальною и Божественною десницею. Егоже о всех нас умоли.

Икос:

Закону покаряющеся Твоему, Христе, ученицы Твои и иже от язык всем проповедающе слово Божественнаго Твоего пришествия, Церквам всем рукополагают верныя, пастыри же и проповедатели. Пастыря убо и сего положиша, егоже избрал еси от младенства, и просветив, яко непорочна, Тебе, и произволи на сие того возвед, и стадо Твое вручив, свидетеля явил еси Твоего Царствия, молящася о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снисхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Святых святая тщася видети, богоблаженне, чистотою жития и зрения Божественнаго высокое, мудре, стяжал еси, и, поя, взывал еси: благословен Бог отец наших.

Глагол вещание твоих и списаний добрословесие возвеселяет любовию чествующия и поущает к песнопению, звати научая: благословен еси, Боже отец наших.

Единицу, Божеством знаемую, благословил еси, в Лицех Троицу и поему во Ипостасех Трех, богомудре, и, поя, взывал еси: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Законных естеств, Дево Мати, кроме родила еси Владычествующаго всеми видимыми и разумными, Чистая, Егоже поем, согласно зовуще: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Всесильное Духа Святаго действо в чистейшую твою душу всельшися, богоприятна проповедника и богоглагольника показа, священнолепно Избавителя поюща и верою хваляща: священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

С благочестным взысканием испытав неизреченная строения Христовых таин, ясно изъявил еси, высокословесием действуя и сладчайшим твоих вещаний сложением, вопия непрестанно: священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Всебогатая тя благодать Божественнейшим вдохновением и богословием испытным исполнила есть: отсюду источил еси, яко реки, учения, апостольская возвеселяща ликостояния, с нимиже ныне воспеваеши: священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Богородичен: Умерщвлену, Пречистая, душу мою грехми, и озлоблену ядовитым угрызением, Бога, могущаго животворити всяческая, неискусобрачно паче естества рождши, возстави вопиющую: дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Мудрости премудраго яко рачитель быв, благодатный венец благолепный, радуяся, приял еси ныне от нея; и ликовник небесный у всяческих Содетеля быв, моли спастися от бед хвалящим тя, Иерофее.

Вселился еси в вышния Божественныя дворы, и обители вечныя наследив, с воинствы ангельскими ныне празднуеши и с апостольскими чинми, имже свеселишися радостне, с нимиже и соводворяяся, верою чествующим тя Божественнаго мира проси.

Известная воздаяния восприем, иже на земли явления стяжал еси, присною любовию взирая к Богу, ныне прилежно моли, отче Иерофее, милость и очищение подати верою память твою совершающим, светоносную и всесвященную.

Богородичен: Яко Мати всех Содетеля, матерним Твоим дерзновением умоли Твоего Сына спасти от насилия мучительскаго плененныя рабы Твоя, и клеветы человек лукавых упразднити, мир же подати и спасение поющим Тя.

Светилен.

Хуждшее покорил еси лучшему, богоприятне, ум страстей вожда предвчинив всемудро, отвсюду, Иерофее, богословия был еси орган и апостол Христов, мудре иерарше, о мире молися.

Богородичен: Успению Твоему пречистому пришед Иерофей с прочими апостолы, песнь поет Тебе, Отроковице, странную и неизреченную, божественно изступая, яко истинно богоприятен; емуже подобники и нас покажи, Богомати Девице.