Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон священномученику Ипатию Гангрскому (второй) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Дивно, славно творяй чудеса Ты еси, Боже, бездну оземленивый, и колесницы потопивый, и люди спасый, поющия Тебе, яко Царю нашему и Богу.

Бога Тя Всетворца разумев вседушно, возлюбил есть измлада, добродетельми обогатися всеблаженный Ипатий, иерарх чудодельный, Твоею благодатию, егоже мольбами спаси поющия Тебе.

Огнь любве Божия в чистолюбном сердце твоем объяв, демонскаго злострастия пагубоносное терние попалил еси, блаженне отче. Темже вся благочестивыя научил еси пети Царя Небеснаго, Бога.

Глаголом Евангельским научився, последовал еси Боговоплотившемуся Сыну Божию Иисусу, крепко бо от злочестивых за Него пострадав, иерарше Ипатие, ныне в Небесех Его зря, моли избавити ны от бед, поющия Ему.

Богородичен: Ангельское все чиноначалие удивися, зря в Тебе, Пречистая, Бога Слова всельшася, Егоже, Преблагословенная Дево Марие, преестественно родила еси. В Небеснем блаженстве сущи, предстательствуй о нас, поющих Тя.

Песнь 3.

Ирмос:

Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися, возопий: утвердихся Тобою, Боже, несть свят, несть праведен, паче Тебе, Господи.

Царствующаго всеми Господа, Единосущна Отцу, проповедал еси Сына Предвечнаго, в соборном лике святых отец богомудренно, отче, утверждение сотворь, поеши: несть свят, паче Бога Триипостасна.

Ангела преудобренна в церковней иерархии тя, досточудне Ипатие, имуще, молим: в плодоношение утверди души наша, духородне пети в Троице Всесвятаго и Праведнаго Господа.

Росою Божественнаго Духа преизобильно напоився, различна чудотворения во славу Праведнаго Бога в помощь верным людем показал еси, блаженне, имиже стяжати даруй и нам плод Его хваления.

Богородичен: Язык всяк не возможет по достоянию хвалити Тя, Богомати Марие, Троичная бо Ипостась – Бог Слово – вселися в чрево Твое, пожив с человеки Тобою, в Богоразумие наставль, пети Человеколюбца Господа.

Седален, глас 8.

Богоукрепленный столп Православия, еретичествующих сонмищ арианскаго недуга и Новата злодейства искоренитель, Богоблаженне отче Ипатие, во утверждение Христовы Церкве явился еси. За ню же от врагов, церквоненавистных новатиан, в проездотесном пути нечаянно биение, раны и смерть приемь, возшел еси душею ко Христу Богу в Небесную обитель. Но и убийцам твоим, мучимым демонами, прощение дарова и многая от недуг свободил еси. Темже Христу Богу молися о воспевающих память твою, даровати всем велию милость.

Богородичен: Все Ангельское Горнее священноначалие превозшла еси, Богоневесто Дево Марие, Бог убо Сый престол Себе Тя содела, во пречистом чреве Твоем заимствова от кровей Твоих плоть, в нейже седе одесную Бога Отца, яко Единосущный, падшее наше человеческое естество возстави и соедини Себе верующия в Него и величающия Тя. Темже блажат Тя, Госпоже, вси роди: на Небесех – вся Небесныя силы, на земли – правоверующия люди. Подаждь всем нам безконечное радование.

Песнь 4.

Ирмос:

Приосененную гору Аввакум прозряше, пречистую Твою утробу, Чистая. Тем взываше: от юга приидет Бог и Святый от горы приосененныя чащи.

Призре Господь свыше на твое Боголюбивое сердце и осени тя, избраннаго Своего иерарха, благодатию Своею в прославление Имене Своего святаго, Егоже возгласил еси: прииде Бог спасти человека.

Ездяй на умных и безплотных колесницах Ангельских сил и вселивыйся носитися в утробу Пречистыя Девы, из Неяже воплотися Бог Сый, проповедан быв тобою, отче, во спасение.

Твое, блаженне отче Ипатие, рачительство ко Всетворцу Богу неусыпное бысть, вся бо сладострастия мира вменив уметы и на верх горы добродетели возшед, присеняй нас, молящих тя, благодатне.

Богородичен: Изобильно благодать Свою Присносущный Бог излия на Тя, Богомати Пречистая, очистив бо Духом, селение Невместимый Себе во Твоей утробе сотвори, Егоже моли спасти ны.

Песнь 5.

Ирмос:

Светом Твоим Невечерним, Христе, озари, Боже, смиренную мою душу и настави на страх Твой, зане свет повеления Твоя.

Честно шествие честному тебе иерарху бысть от Господа, ибо в труднохождении нощи свет Божественный от воды, яко свещу, возжже, безбеден путь восприял еси. Темже и нам озаритися моли.

Удивишася народи живущей в тебе, отче, благодати Божией, яко горькия и непитныя воды в сладость претворил еси, и, наша убо горькородныя страсти истребив, благодатными напой водами.

Духа Святаго силою богодейственно в цельбу верным христолюбцам источник теплых вод извед, изведи ны от греховныя тьмы ко врачующему вся Источнику – Христу.

Богородичен: Облак дожделиющий премногих дарований во утоление жажды от зноя страстнаго порабощенным явилася еси, Пречистая Дево, моли Сына Твоего, да вспокоит ны в воде милосердия Его, чтущия Тя.

Песнь 6.

Ирмос:

Возведи от тли мя, Господи Боже мой, Иона вопияше; и аз вопию Ти: из глубины избави мя, Спасе, многих моих зол и к свету Твоему, молюся, настави.

Призываемь отче Ипатие, верующими Христу Богу, скорошествовав во всяких скорбех и напастех, тем безмездно врачевство даровал еси. Темже от смертоносныя тли нас избави.

Образ Божий, воистинну в человекотворстве Небеснорайский, блаженне, показался еси: славим бо благотвореньми Бога, от тли еретических злочтилищ к свету благочестия многия люди наставил еси.

Добродетельное Богоподобие стяжав, изряден пастырь Гангрския Церкве был еси, всечестне. Таковыя подобство и свободство от многих наших зол подаждь нам, молимся.

Богородичен: Ааронов жезл процветший богознаменно Тя прообрази Браконеискусную Деву: Цвета бо, Света всего мира, Богочеловека Христа израстивши, всем спасение подаеши милостивно.

Кондак, глас 2.

Обитель Триипостаснаго Божества, достоблаженне отче Ипатие, быв, во вселенную Всетворца Бога воскликнул еси. Благодарственне же чудодействуя, вшел еси в Небесныя обители, тамо моли Всесвятую Троицу, молим тя, исцелити телеса и души наша в Богосозданную нашу красоту.

Ин кондак, глас 4:

О всеблаженный чудотворче Ипатие, предстояй в Небесех Всетворящей Божественней Троице, с лики Горними богоприятне и всерадостне возносиши хвалы. Приими от нас сие тебе хвалорадостнословие. И моли Господа избавити ны от всяких грехов, напастей же и болезней и даровати Царствие Небесное всюду поющим: аллилуия.

Песнь 7.

Ирмос:

Трие отроцы в пещи, Троицу прообразивше, прещение огненное попраша и, поюще, вопияху: благословен еси, Боже отец наших.

Теплаго молитвенника и Богомудраго тя архиерея самодержец слышав, на отгнание страшнаго змия призва из паствы твоея, пришедша же, радостне чествова, благословя Бога отец наших.

Естествовидный великий змий, царская сокровища обдержавший, не смеяше на тя зинути, отче, яко и демоны гонятся тобою, первоадамовым бо Богоданным действом в покорстве тебе сожжеся той.

Людие новоримстии и сам царь, видяще, о всеблаженне, таковаго страшна шестодесятолокотнаго змия, от тебе преславно исчезновенна, тя же в благодати Божией неврежденна, сладце вопияху: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Языкословие провозгласи царствующий пророк, Дщерь Цареву Тя, Боговладычице, быти. Мы же, видевше Тя и Матерь Царя Небеснаго, всеусердно вопием: яко Всемощная, сохрани нас от змия адскаго, Чистая Благословенная.

Песнь 8.

Ирмос:

Ангелами немолчно в Вышних славимаго Бога, Небеса небес, земля, и горы, и холми, и глубина, и весь род человеческий, песньми Того, яко Создателя и Избавителя, благословите и превозносите во вся веки.

Надежду крепчайшую во Всещедром Творце нашем Бозе положив, на еретическая соборища всеусердно стал еси, Богомудре Ипатие, посрамив же арианское вредославие, Христа возславил еси.

Единороднаго Сына Божия, Едину Троичну Ипостась, плоть и душу умную всечеловечество приимшаго, ясно во весь мир возгласил еси, чудотворче, вся верныя научив благословити Его во веки.

Семя слова Евангельскаго непрестанно в сердце христиан православных сеял еси, блаженне, не токмо бо правоверныя угобзив на ниве благочестия, но и от еретических сонмищ многоплодство сотворил еси хвалити Богатых во веки.

Богородичен: Едину во всем творении Своем Бог Слово избра Тя, Богоневесто, селение Себе, из Тебе родися плотию преестественне, яко весть Сам, Егоже, Преблагословенная, моли падшия ны возродити благодатию, пети Его и Тя во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Купиною и огнем прописанную в Синаи законоположнику Моисею и Божий во чреве неопально заченшую Огнь, Всесветлую и Негасимую Свещу, сущую Богородицу песньми чтуще, величаем.

Ангел земный и человек Небесный воистинну был еси, угодниче Христов, Ипатие, твоими бо труды и Богомудрыми зрительствы Церковь благоукрасися и людем душеспасительныя пользы многи сотворишася.

Разумом совершенным и Богоподобными делы в чудотворениих всему миру возсиял еси, яко солнце, отче досточудне, исцеления различна подав и демоны от страждущих человек отгоняя, к Солнцу Правды возшел еси, отнюдуже ны призирай.

Еретичествующия враждебники подвиже на тя, Богоносе, древний змий диавол, иже в путешествии твоем, ради Православия твоего, окаянный умертвиша, но более тя и по смерти Господь Бог прослави, Егоже моли от врагов избавитися нам.

Объят великий страх и демонское мучение убийцы твоя, святе, Божиим бо гневом вси возбеснеша. Ты же, милосердствуя, оныя исцелив, прощение даровал еси, и многия у гроба твоего цельбы даждь нам милостивно.

Богородичен: Назирай свыше христианское сословие, Богородительнице Дево Чистая, и в достояние вечнаго блаженства управи и от скорбей и бед, мысленных страстей избавляющи ны, да, песньми чтуще, Тя величаем.

Светилен.

Небесною Богоприятныя молитвы цельбою телесныя человеков немощи преестественно исцеливый и преславная чудеса Богодарованною силою сотворивый, досточудный Ипатие, моли о нас Христа Бога, да в век всерадостный цельбу нам дарует.

Богородичен: Богоблаженная Царице, Пречистая Марие Девице, Предстательнице Боголюбезна к Божественней Троице, о верно Тя взывающих и благочестно славящих, молися выну спасти души наша.