Русская Православная Церковь. Святцы

Канон священномученику Киприану и мученице Иустине (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

С Премирными чинми ныне водворяяся, о священная и Божественная главо, с Небесе призри на благочестно поющия тя и твоими молитвами сохраняй.

Во мраце неведения, преподобне, люте одержимь и душегубными страстьми плоти невоздержанием ты разжигаемь, преложение преславно обрел еси внезапу, всеблаженне.

Губителей убо на седалищи прежде, отче, седел еси и на седалищи пресвитеров паки Христа прославил еси, изменився явленно Владычнею Божественною благодатию.

Богородичен: Дева по рождестве пребыла еси: Самаго бо рождши Творца всех и Господа, необычно и странно нам явльшася телом, Богородительнице Мати Приснодево.

Песнь 3.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Яко Павел, ко Христу душевную любовь преложив, Киприане всемудре, того ученик был еси.

Обручает ти Христос, вместо риз страстных одеяние славы даруя и возрождения одежду.

Поустник постнический прежде бывый терпелив, послежде, Киприане всехвальне, свидетель Истины был еси.

Богородичен: Господьственно и истинно Тя, Богородицу, вернии почитаем, Ты бо Бога родила еси, плоть бывша, Всенепорочная.

Седален, глас 8.

Наказан в прелести прилежно, яко Павел, зван бысть с Небесе, Крестом наставляемь к свету знания, честныя бо девы любовию разжигаемь, тоя ради сочетался еси Зиждителю человеков. Тем обличив немощь вражию, с нею сподобился еси лику мучеников, Киприане, архиереев удобрение, моли Христа Бога грехов оставление подати чествующим любовию святую память твою.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержим безчисленных согрешений моих, и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному без семене молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящихтися, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Возбнув, Богогласе, от неистовства перваго, демонскую лесть и душетленную прелесть всю обличил еси и, радуяся, взывал еси: слава силе Твоей, Господи.

Доблественно Иустина укрепляема и Чистую Деву и Обрадованную зело молящи, сетей избеже и козней же вражиих.

Укрепляема верою твоего Жениха и Крестною силою одеяна, демоны неятна, вопиющи, пребыла еси: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Иже естеством свободен сый, образом раба обнища богатством благости, Мати Приснодево, из Тебе по Ипостаси все приемь человечество.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Поборницу имущи яве Чистую Богоматерь, обогащшися, Иустино, честное девство сохранила еси невредно.

Одушевленный Христов и краснейший образ, почтим Иустину, сокровенную доброту и некрадомое возложение.

Невеста Христова присная и нескверная, страданием и пощением восприемши, праведно сугуб венец носит.

Богородичен: Ум Ангельский и человеческий не может сказати неизреченнаго и преславнаго чудесе Рождества Твоего, Всечистая.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.

Злобы дна преисподняго дошел еси, к крайнейшей же паки добродетели, отче, возшел еси на высоту, преславно изменився Божественным Крещением.

Был еси служитель демонов первее, но Христов Богоявленный ученик показался еси, присною любовию желание возлюбив последнее.

Многия ты Владыце привел еси мученики, куплей величайшую являя, кровию малейшею Царство Небесное, Богомудре, купити.

Богородичен: Расторгни моя пленицы согрешений, Богоневесто, греховнаго закона, Жизни законом свободу дарующи, Владыку закона рождшая.

Кондак, глас 1.

От художества волшебнаго обратився, Богомудре, к познанию Божественному, показался еси миру врач мудрейший, исцеления даруя чествующим тя, Киприане со Иустиною: с неюже молися Человеколюбцу Владыце спасти души наша.

Икос.

Целений твоих, святе, дарования мне низпослав, и недугующее мое сердце гноем греховным молитвами твоими исцели, яко да слово пения от скверных устен моих ныне принесу ти и воспою болезни твоя, яже показал еси, священномучениче, покаянием добрым и блаженным и Богу приближающимся. Того бо удержан рукою, направился еси, яко по лествице, к Небесным, непрестанно моляся спасти души наша.

Песнь 7.

Ирмос:

Спасый во огни Авраамския Твоя отроки и, халдеи убив, яже правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

На священноначальство вшед, священнейший образ священноначальником себе и правило явил еси, взывая: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Живоначальныя тебе десницы истинно изменение, отче, нашедшее, мудра тя сотвори Боговещателя, поюща: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Оружие непобедимое нам на противнаго, блаженне, ты явился еси, того обличая лести, поющим: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Богородичен: Небеснии лицы и Пренебеснии собори песнословят из Тебе, Богородице, Рожденнаго, зовуще: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Веселися, Иерусалиме, торжествуйте, любящии Сиона: царствуяй бо во веки, Господь Сил прииде. Да благоговеет вся земля от Лица Его и да вопиет: благословите, вся дела Господня, Господа.

Премудро еллинския мудрости небрегл еси, славне, апостолов же Божественное вещание, Духом бряцаемо, отче, и огненными языки ясно изглашаемо, вопиял еси: благословите, вся дела Господня, Господа.

Востекл еси на высокая и премирная светло селения, Христу кровию, яко жертвою непорочною, приносимь, отче, заколение живо, приятно и благоугодно, воспевая: благословите, вся дела Господня, Господа.

Побеждаеми от в тебе всельшияся благодати, демонстии полцы отгоняются и отбегают страсти недугующих, Богомудре, вернии же Божественнаго света насыщаемся, вопиюще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Ликуют со Ангельскими, Пречистая, силами о Рождестве Твоем, Богомати, и Богородицу верою Тя именующии: Ты бо Владыку и Избавителя нам родила еси, Емуже поем: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, Прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси, тем Тя вси величаем.

Свыше нас, благочестно поющих тя, назираеши Божественною благодатию, твоими молитвами, Богоглагольниче, и оружием благоволения венчавая, мир и спасение даруй нам, яко священноначальник Божественнейший.

Течение исцелений обильно персть твоя любящим тя воздает; тебе же, Киприане, жены Богоносны яко Божественно сокровище приемлют и усердно являют сокровеннаго, да вси тебе насладимся.

Направити наше ко Христу, пребогате, шествие деянием, и Богоугодным житием, и чистейшим очищением сущо Божию тихость умоли, яко иерарх сострадательнейший.

Богородичен: Укрепи нашу душевную немощь, Богомати, силою Твоею, разреши тяготу, Пресвятая, налагаемую рабом Твоим, миру правды Солнце несказанно возсиявшая.

Светилен.

В волхвах несосужденна и единаго пребольша, пременшаго нрав и попалившаго книги, наставляющия ко прелести, и свидетельства венец страннолепно приемшаго, Киприана похвалим, страдальцев зерцало.

Богородичен: Древле божества надеждею прельстивый мя злокозненный, плотным предложением премудренно паки прельщается от Девы Возсиявшаго; и сице осуждение плотное плотию разрешися, смерти умертвившейся.