Русская Православная Церковь. Святцы

Канон священномученику Корнилию Сотнику (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Коня и всадника в море Чермное сокрушаяй брани, мышцею высокою, Христос истрясе, Израиля же спасе, победную песнь поюща.

Сие твое светоносное и божественное успение, и пресветлую память, и священное торжество торжествующия, молитвами твоими просвети, иерарше богоблаженне.

Явился еси и прежде совершеннаго, мудре, таинств навычения милостынями и молитвами, Корнилие, упраждняяся, всеблаженне, и всех Господа мысли ища правостию.

Законов спасительных яве научился еси плоти Соединившагося крайния ради благости, апостолов верховному манием Владычним, блаженне, научившу тя.

Богородичен: Распаляеши верных сердца присно славити Тя несытною любовию, Богородительнице Владычице: слава бо еси человеков, рождшая славы Господа, Чистая.

Песнь 3.

Ирмос:

Водрузивый на ничесомже землю повелением Твоим, и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем, Христе, камени заповедей Твоих, Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Святаго просвещение приял еси Духа и Божественную благодать от божественных уст, всю прием вседомовно божественнаго верховнаго апостола пришествием, возвещающаго спасительная учения.

Возвысився добродетельми, яко кедр высокорастный, и плоды благовонны нам израстив, учений подание, благодать чудес и исцелений действо, блаженне иерарше Корнилие.

Величайшаго сподобився благославия, Корнилие, с верховным и иными многими, потекл еси, проповедуя всюду проповедание Божественное, имже мы просвещаеми, тмы неведения избавихомся.

Богородичен: Чистоты световидное была еси селение, Светодателя носивши воплощаема, Человека явившася по нам за человеколюбие и тлю разоривша, пречистая Дево Богоневесто, нетленное человеков воззвание.

Седален, глас 4.

Начаток святый тя Церковь от язык прият, просвещающаго сию добродетельными твоими деяньми, священнотаинниче богомудре Корнилие.

Слава, и ныне: Простер Моисей руки к высоте небесней, прообразоваше Крест, Божественное оружие верных, на немже Христос грехи пригвозди. Тем враг плакаше, стражда болезненно чувствы, глаголаше: древяное мя копие прободе посреде сердца моего. Христос вся от адских уз решит.

Песнь 4.

Ирмос:

Божественное Твое разумев истощание прозорливо, Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе: во спасение людей Твоих, спасти помазанныя Твоя пришел еси.

Духа благодать приим, якоже солнце светозарное, землю прошел еси, Корнилие, отгоняя тму идолонеистовства, прехвальне.

Яко велика река, исходя, все лице земли напаяеши Божественными учении, и плевелы подавляя многобожия, Корнилие.

Мертв всему миру быв, Умерщвленнаго нас ради Божественное востание всем страстьми умершим возвестил еси, Корнилие всеблаженне.

Богородичен: Мудрости чистое обителище Отчия преестественно, чистая Дево, была еси, Еюже мы злобы ныне хитреца избавихомся.

Песнь 5.

Ирмос:

Одеяйся светом, яко ризою, к Тебе утренюю и Тебе зову: душу мою просвети омраченную, Христе, яко Един Благоутробен.

Весь возложився Вседержителю, глухим кумиром чести не принесл еси, священнотаинниче, от скверноубийственных человек понуждаемь.

Высочайшаго невидимаго Бога, Корнилие, в молитвах призвал еси и храм низложил еси мерзских кумиров, вельми удивляемь.

Вседержителя храня повеления, в темнице узы претерпел еси и уз отрешал еси зловерия безумныя, богомудре.

Богородичен: Одожди ми, Пречистая, грехов оставление, посети мя, немощствующа и влаема напастьми житейскими и страстьми телесными.

Песнь 6.

Ирмос:

Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти и от тли возведи мя, яко Благоутробен.

Чисто творя молитвы твоя, ангела Божия явственно видел еси, научающа тя лучшая и спасенная имущим.

Просветився Духом, светодательная показался еси звезда, светозарными сиянии концы просвещая, священнотаинниче Корнилие.

Познав Господа славы, иже лестию прежде помрачен, прозираеши, блаженне, молитвою твоею и вседомовно приемлеши божественное очищение.

Богородичен: Славы Господь от кровей Твоих девственных воплотися, Един, яко весть, Всепетая, спасая ны благостию.

Песнь 7.

Ирмос:

Превозносимый отцев Господь, пламень угаси, отроки ороси, согласно поющия: Боже, благословен еси.

Ты языков начаток был еси, Корнилие, первый бо крещение приял еси святое и Духа благодать, яко прежде богоглаголивии.

Величайшая чудеса совершая Божественною благодатию, к вере уловил еси древле зломудрствующия, научая воспевати: Боже, благословен еси.

В земли крыемь и купиною покровен, Божественными сказаньми, мудре, явился еси чудес точа благодать и недуги отгоняя.

Цевнице, сладковоспевшая учения спасительная и всех, Корнилие, души услаждающая, показался еси, воспевая: Боже, благословен еси.

Троичен: Вси Триипостасную Единицу да прославим: Отца пребезначальнаго, Сына единосущнаго и Духа Святаго, песнопоюще: Боже, благословен еси.

Богородичен: Явилася еси человеческое смешение обоживши божественным Твоим Рождеством, Дево Всенепорочная. Тем Тя по долгу, вернии, славословим.

Песнь 8.

Ирмос:

Тебе, Вседетелю, в пещи отроцы, всемирный лик сплетше, пояху: дела всякая, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Единаго от души на земли явльшагося Бога взыскал еси ума правостию: тем был еси начаток, богоносне, языков честный и Духа приятелище.

Углием твоих, блаженне, огненных словес вещество пожегл еси суетства: тем к Свету невечернему прешел еси, вся озаряя любовию, тя поющия.

Жребий, и часть, и помощь, и Избавитель, крепость же и хвала, и свет тебе бысть Слово, вся призывающее из не сущаго, и руковождение, Корнилие богомудре.

Троичен: Святый Отче, Святый Слове, Всесвятый Душе несозданне, Троице нераздельная, спаси любовию поющия Твою державу, и царство, и величество.

Богородичен: Излей на ны Твоя милости обычно, Отроковице, и испроси нам, Чистая, прощение всех прегрешений, в ведении же и неведении и от невнимания нам прилучшихся.

Песнь 9.

Ирмос:

Исаие, ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына Еммануила, Бога же и человека, Восток имя Ему: Егоже величающе, Деву ублажаем.

Ко священному торжеству Церковь вся собирает в память твою честную, проповедниче Христов: ты бо равностоятель святых явился еси учеников, Духа Святаго, яко они, наследовав.

Украсился еси догматы благочестия, яко священноделатель, уподобился еси Божиим божественным служителем: точиши же врачевств всегда, блаженне, реки, отгоняя недуги человеков, Корнилие священнейший.

Украсився ризою спасительною, юже Христос истка, воплотився, ныне прерадостно вышняя Царства обходиши, зря чисто доброту недомысленную Женихову, достославне.

Честная рака твоя, яко источник, точит верным врачевства обильно, и отгоняет, Корнилие, духи лукавыя, и просвещает всех очеса, верою благохвалящих тя.

Богородичен: Просвещение ми испроси, рождшая Свет, от Света возсиявший, омрачение далече от мене отгонящи и сластей, и искушений, Пречистая Владычице, предстательнице непостыдная.