Русская Православная Церковь. Святцы

Канон священномучнику Вавиле Антиохийскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Своими кровьми, яко Моисей Чермное море, безволненно прошед, Вавило блаженне, Богу победную песнь вопиял еси: воспоим Господу, яко прославися.

Ты земных преобидел еси желание, божественному повинув желанию, еже жити, Вавило блаженне, Христову грядый видети красоту.

Пребожественныя Троицы яко сый рачитель, с треми умерл еси отроки, радуяся, Вавило блаженне, присно приводя души сия желанием.

Богородичен: Своего приемши Содетеля, яко Сам восхоте, из безсеменнаго чрева Твоего паче ума воплощаема, Чистая, тварей истинно показалася еси Владычица.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, возвысивый рог вернаго Твоего Вавилы, и венчав его венцем исповедания Твоего.

Мучеников бысть крепость, Господи, Крест Твой, утвердивый отроки с блаженным Вавилою, и низложивый теми прелести безбожныя дерзости.

Крепость оскуде, Христе, диаволя в конец: незлобивыми бо детьми и божественным Вавилою побеждается крепкий и посмеваемь есть, от них поругаемь.

Богородичен: Божественнаго рождества Твоего, Чистая, всякий естества чин преходит чудо: Бога бо преестественно зачала еси во утробе, и рождши, пребываеши Приснодева.

Седален, глас 3.

Точа веры исповедание, прелесть угасил еси злославия, обличив идольское безбожие, и всесожжение Божественное быв, чудотвореньми орошаеши концы: отче преподобне, Христа Бога моли, даровати нам велию милость.

Богородичен: Пречистыя руки Твоя, Дево Мати, простерши, покрый уповающия на Тя, и Сыну Твоему зовущия: всем подаждь, Христе, милости Твоя.

Крестобогородичен: На Древе видящи воздвижена Сына Твоего, Пречистая, утробою матернею растерзаема, жалостно взывала еси: увы Мне, како зашел еси, Свете Мой безлетный?

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Христос моя сила, Бог и Господь, пред судищем вопиял еси, мучительских прещений небоязнен, священномучениче Вавило, в Господе радуяся.

Жертву непорочну, страшну, безкровну, Господу принося, и себе самаго заколение кровию, священномучениче Вавило, нескверно привел еси.

Детей, преподобне, младое мудрование, яко мудр детоучитель, духовным воспитав млеком, священномучениче Вавило, в совершение исправил еси.

Богородичен: Яко истинно невещанна и непостижна, Твоего, Богородице, благолепнаго суть рождества, сущим на земли и на небеси, Приснодево, таинства.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Божественную благодать Твою, Иисусе, священномученик Вавила истинно с высоты прияше, яко и дети юныя к Твоей любви приведе, и смерти к преобидению.

Божественным знанием Твоим осиявся, священномученик Вавила, вся учаше, Господи, Тя ведети, Единаго Бога, Сущо Господа, от мрака и льсти взывающа.

Божественным избранием Твоим прознаменався священномученик Вавила словесное пасти стадо Твое, Тебе приносит, Слове Божий, кровь свою, к стези спасения всех мудре путеводя.

Богородичен: Богородицу Тя от души, Владычице мира благая, исповедующия спасай: Тя бо Предстательницу непобедиму имамы, сущую Богородительницу.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве. Житейское море прелестное зря волнуемо бурею, Вавила, преславный страдалец, вопияше: возведи из тли жизнь мою, Многомилостиве.

Христу подобяся, за паству душу твою предал еси, о славный мучениче, и страдальче Вавило блаженне, и прелестныя стены разорил еси.

Детей непостоянное утверди мудре своими страданьми Вавила, приснопамятный страдалец, к жизни небесней от земли преводя, преславный.

Богородичен: Пречистая Владычице, рождшая земным Кормчию Господа, страстей моих непостоянное и лютое укроти смущение и тишину подаждь сердцу моему.

Кондак, глас 8.

Яко благочестия проповедника и страдальцев утверждение, Церковь славит тя, Вавило славне, освещаема днесь; но, яко имея дерзновение ко Господу, в мире совершеннем величающия и восхваляющия тя, сохранити Христу молися, о многострадальне.

Икос:

Мирскую яве суету помышляя, мира отчужденный, и Страсти Христовы подражав, плотския страсти умертвил еси, и крест твой взем, последовал еси, мучениче, Зиждителю твоему, и пребывая с Ним ныне, молися о чествующих тя истинно, о многострадальне.

Песнь 7.

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Небесная чиноначалия днесь, победоносцы зряще юныя на прелесть, и чуднаго Вавилу, вопияху срадующеся Христу: благословен еси, Господи Боже отцев наших.

Владычня светоносная уясни благодать сошедшияся верныя, венценосный же славный Вавила повелевает срадующимся вопити: благословен еси, Господи Боже отцев наших.

Мучителей убо недоумеяшеся умышление, помоществовати не сущим богом. Пресвятей же Троице чудный Вавила повелевает вопити: благословен еси, Боже отцев наших.

Богородичен: Тобою, Мати Дево, Свет возсия вселенней светел: Ты бо Зиждителя всех родила еси, Бога. Егоже моли, Всечистая, низпослати нам, верным, велию милость.

Песнь 8.

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Бога Отца Содетеля, Единосущна Сына, и Божия Духа, в пламени юноши пети повелеваются: да благословит Господа вся тварь и превозносит во вся веки.

Память днесь, братие, священномученика Вавилы яже в пламени юноши пети повелевают: благословите Господа, вся дела, и превозносите Его во веки.

Юнии днесь ученицы иерея и мученика Вавилы, с старцем венчавшеся, в пещи юнош песнь пети повелевают: благословите Господа, вся дела, и превозносите Его во веки.

Богородичен: Бога родила еси плотию, содержащаго рукою вся, и на объятиих Сего, Дево, носила еси. Егоже поем яко Господа, дела, и превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Бога человеком не возможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои, Тя ублажаем.

Бог человеком путь показа, Крестом к высоте небесней благовосходен, сего ради смерть побеждается земными. Дети бо юныя сея не убояшася, с чудным Вавилою, яже ублажаем.

Яко Свет сый, Христе, Всечистый, страстныя мглы душу мою очисти, молитвами, Владыко, Твоих страстотерпец, Вавилы и детей, ихже летнюю память совершающе, благославно торжествуем.

Страстей врачевания почерпем, славней Церкви страдалец притекающе: в ту бо приидоша ангельстии лицы, и дуси праведных всех, и Владычица с чудным Вавилою, врачевания подавающи.

Богородичен: Сына, безлетно от Отца возсиявша, Ты, во чреве несказанно заченши, родила еси, Богомати Чистая, Дево Пресвятая, моли о рабех Твоих единаго Человеколюбца Бога, спасти род наш.

Светилен.

Жрец купно и жертва, Вавило, явился еси Божия, жря Ему безкровно, и своими кровьми пожерся с совершенными младенцы, с нимиже Тя ныне восхваляем.

Слава, и ныне: Твоему образу, Дево, не покланяющияся, и Сына и Бога Твоего, верою чистою, низложи яко безбожныя, и геенне предаждь.