Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святителю Трифи́ллию Левкусийскому (Кипрскому) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися. Хвалу Богу верою принесем вси, Своего угодника украсившему добродетельми многообразными и втораго Моисея воздвигшему.

Ты, возшед на гору добродетелей, Божественный закон приял еси, отче Трифиллие, и скрижалию помысла доброту души твоея уяснил еси.

Ты, разумно, преподобне, благоухая, явился еси, душевное бо исцеление всем прозябл еси, якоже телесным, отче, богодохновенно былие явлься верным.

Богородичен: Жизни источник была еси, Дево Чистая Мати, Начальника и Господа рождши, Жизнь всяческих, орошающи верою славословящих Тя.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Возсия светло, якоже солнце миру, память твоя, святителю, и просвещает сердца наша, верно совершающих сию благодатию.

Сад быв Божественнаго Духа, грозд божественный прозябший, и веры вино нам, верным, мысленно растворил еси.

Мечь взем Божественныя благодати, наглость посекл еси велиара и добль показался еси нам победоносец Христов, священне.

Богородичен: Ни язык земнородных, ни ум безплотен возможет рождество Твое сказати: паче естества бо и ума, Богородице, Зиждителя породила еси.

Седален, глас 3.

Ревность веры имея, преблаженне, прозябл еси плоды зрелы: врагов бо посрамил еси полки и диавола, Трифиллие, убил еси. Отче преподобне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Богородичен: Божественная скиния была еси Слова, едина Пречистая Мати Дево, чистотою ангелы превозшедшая, паче всех мене, персть бывша, осквернена плотскими прегрешеньми, очисти молитв Твоих божественными водами, подающи, Чистая, велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Сосуд воистинну пречист показался еси, преблаженне святителю, и Божественный Дух в тя вселися.

Просвещся Божественным Духом, ум преставил еси к вышним и на прелесть, отче, подвизался еси крепко.

Якоже агнцы, упасл еси словесныя твоя овцы, преблаженне, и Христу привел еси словесы твоими.

Богородичен: Необоримую стену Тя и державную надежду, Богородице, вернии, стяжахом в напастех присно.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Божественною благодатию, мудре, одеявся державно, славне, врага низложил еси силу, и венец от Бога приял еси достойно, яко таинник, Трифиллие.

На небо возвед души твоея очи, славне, Божественных познал еси учений бездну, отче, человеком открывая Троическое сияние.

Все оружие взем, священноявленне, Божие, посрамил еси соборно вражие мужество и, учении Божественными главу сокрушив, вечно радуешися.

Богородичен: Воплощенна из Тебе, Богородительнице, вернии, познахом, без семене Сына рожденна, Бога истинна и Человека естеством. Темже Тя славим.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Яко Енох, преставился еси духом от земных ты к небесным и нетления приял еси по достоянию, блаженне, венец.

Левкусия тя име утверждение, отче, и пастыря, и таинника благодати, яко светоносно солнце, просвещающа мир чудесы.

Непоколебимое Церкве основание, всеми мя коварствы врага колеблема, души моея храмину молитвами твоими, отче, ныне утверди.

Богородичен: Вышши горних сил и святейши еси, Всенепорочная, паче естества вмещши Невместимаго Слова во утробе Твоей.

Кондак, глас 8.

Изрядством жития чистоту девства прием, Трифиллие, первопрестольник показался еси Левкусии и явился еси тем провозвеститель и богоразумия наставник. Сего ради радостно взываем ти: радуйся, святителей украшение.

Песнь 7.

Ирмос:

Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша и ороси я ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Образу страстей воздержанием разумно не поклонился еси и не опали телесная пещь, отче, росу твою. Духа же исполнився Святаго, дерзостне взывал еси: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Пастырь перводетелен показался еси крепок Левкусии, мудре, и привел еси Владыце твоему множество людей, всеплодие. Темже верно просим: предстоя, молися о стаде твоем Богу, избавитися всякия тли.

Живый источник слез твоих, мудре и преславне, всех удивляет: исцелений бо струями присно богатящеся, Трифиллие, и твоих мощей благодать поем и глаголем: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богородичен: Пристанище твердо, Предстательнице страшная и стена необоримая в нуждах бедствующим, обуреваемым в скорбех, Яже к Сыну Твоему мольбы, Богородице, имущи, от многообразных искушений спасай рабы Твоя.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

Спасения путь всем отверзл еси, мудре, сущим в Левкусии, первое сед на престоле церковнем верно, от Божественнаго сияния, славне, сий, святителю, приим достойно.

Прибегающия верно к раце твоей, священноявленне, от бед избавити и искушений врага моли Благодетеля Христа неоскудно.

Удивишася, мудре, ангельстии лицы твоему пощению, и демонская множества трепет прияша велик, и всяко здание ужасеся, человеческий же род почитает тя достойно.

Богородичен: Не забуди гласа, Предстательнице страшная, молитвенник Твоих, но от всякия болезни молитвами Твоими и всякаго прещения исхити, преклонит бо Твое Матернее Бога моление.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Мысленное око на высоту взем, познал еси Троическую зарю и, земныя осияв, мудре, обогатил еси всех Божественным просвещением боголепно. Тем тя по достоянию в песнех величаем.

Светильник показался еси, всеблаженне, мысленный Левкусием, обходя окрестныя страны, мудре, и Христовым познанием, яко лучами одушевленными, украсив священными боголепно, и лести мира абие избавляя.

Ныне, вернии, собравшеся, молим тя, отче, присно молити Христа: яко да глада, и иноплеменников пагубы, и всякия беды избавит нас, яко силен, да тя по достоянию в песнех величаем.

Богородичен: Несказаннаго чревоношения неизреченное рождество кое слово скажет земнородных? Младенец бо бе и Бог рождейся; рождшая же Раба и Мати рожденнаго Сына, Богородице. Тем Тя поем и Рождество Твое.