Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Ефрему, патриарху Сербскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Божественным заповедем Христовым от юности, отче, рачитель быв, сих закон свет стезям твоим положил еси, душу свою Троицею озарив. Темже, святителю, молися, ум мой просветити, усердствующа похвалити святую память твою.

В юности старческую мудрость дарова тебе Христос, усердно Того вожделевшу, и Сего оправдания и словеса соблюдая паче всякаго богатства, житейская пренебрегл еси, темже тебе обогащает пребывающим во веки.

Яко апостолом единонравный и преподобным известное правило, архиереом же Божественное удобрение, нищим и обидимым милователь и заступник, отче всеосвященне Ефреме, ты был еси.

Богородичен: Яко во утробе Своей приемши Огнь Божественный, Пренепорочная Мати Божия, росою Твоего милосердия попали страстей моих терние, яко да в тишине безсмертия Твоего Сына и Бога моего прославляю.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Желанием разжизаем к любви Божественней, в пустыню постигл еси, яко в пристанище невлаемо, идеже твердым подвигом страстем терние посекаеши и, семя духовно в души своей, яко земля плодоносна, приемь, напитаеши благочестивыя души ангельским хлебом словесе Божия.

Независтно своими поучении единообразных множества наставил еси к Небесней стези и, ко граду умному сих возводя, сам себе, отче, образ сим предлагаеши.

На велице престоле сел еси яко достоин святитель, смирением Бога прославил еси, Ефреме, и всем открыл еси негибнущее богатство, яко благочестия проповедник прекрасен и Троицы сосуд честнейший.

Богородичен: Тебе, рождшую всяческим Творца, яко истинную Божию Матерь, совокупльшу к Себе преподобных множества, молим: молися утвердитися умом нашим в любви Сына Твоего и Бога нашего.

Седален, глас 1.

Житие свое добродетельми, отче, уяснив, паче ума блаженству сприобщися, в телеси, яко Ангел, пребывая невещественен и безстрастным совершенством осияемь, световидною содела свою душу, темже к ревности Ангельскаго жития иноков множества наставил еси. Сего ради тя, яко преподобным украшение и святителем славу, воспевающе, ублажаем.

Богородичен: Настави нас на путь покаяния, уклоншияся к безпутию и Преблагаго Бога прогневавшия, Неискусобрачная Благословенная Марие, прибежище отчаянным человеком, Божие вместилище.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Добродетелей Божественное сокровище в сердце своем снискал еси – бисера, Пресветлаго Христа, отнюдуже раздаял еси независтно к тебе приступающим теплою верою, яко учитель Православныя веры и поборник теплейший.

Яко истиннаго любомудрия рачитель, всему своему житию сожительницу смиренную память стяжал еси, сего ради, яко водою живою, слезными источники пламень страстей угасил еси, к безсмертия земли приходящих к тебе предводя.

Милости сподобися, преподобне, Иже милости ради многих на земли странствовавша, яко Сего заповедей хранитель, ко всем милость простирая. Темже и ныне молися, святителю преблаженне, яко да обрящем милость от Христа в День судный.

Богородичен: Праматерний долг разрешила еси, Всепетая, рождшая Слово Пребезначальное, Единаго от Троицы, во две воли, едином же составе, Сего моли, Отроковице Пречистая, моим согрешением оставление даровати.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей, Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Приникл еси в глубину Божественных писаний и оттуду благодать Духа почерпл еси, яко к чаши премудрости, преподобне, устне свои приложив, разум Божественный всем, отче, открыл еси, яко таинник видений духовных действенный.

Не на песце, Богомудре, но на твердом основании духовную своих добродетелей храмину поставив, твоим крепким подвигом и терпением вражиих сетей ловления, яко паучину, расторгл еси.

Священства одеждею и чистыми боговидении светлейшую свою душу просветив, Пребожественней Троице сию сотворил еси обителище, стадо свое научаеши, преподобне, лихоимства огребатися, сребролюбия же лесть своими словесы устрелил еси.

Богородичен: Яко одушевленный Божий кивот, Богородицу вси воспоим, яко нашу надежду и к Богу Ходатаицу, молящуюся прилежно спастися от сетей вражиих душам нашим.

Песнь 6.

Ирмос:

Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Тричастныя силы душевныя Божественною мудростию, отче, окормил еси: словесную – правдою и мудростию, яростную же – мужеством крепким, желательную же – целомудрием, блаженне, ихже в житии ничтоже потребнее.

Море страстей пресекаеши, якоже Моисей великий, и фараона мысленнаго, иже есть грех мучитель, удавил еси; христоименитыя люди приводиши, блаженне, к земли безсмертия, пагубнаго же Амалика, си есть тлетворная мнения, смирением побиваеши. Темже не престай молитися, святителю, спастися стаду твоему от душепагубных мыслей и желаний.

Яко на колесницу четвероконную возсел еси, священне, Божественными добродетельми, прехождая к Божественным селениим и низлагая духи лукавства всегдашним к Богу зрением.

Богородичен: Радуйся, Вышняго освященное селение, Тобою бо радость дадеся, Богородице, вопиющим: благословенна Ты в женах, Пренепорочная Владычице.

Кондак, глас 8.

Подобен: Взбранной:

Яко благочестия учителя прекраснаго и архиереом первопрестольника премудраго, иночествующим наставника и правило, церковная чада, сошедшеся, почтим память его песньми, глаголюще: радуйся, отче, деяний и видений уме совершенный.

Икос:

От Небесных умных сил в Троице певаемому Всесильному Богу молися, отче Ефреме, от твоего боготечнаго языка вод дати моему смыслу струю и просветити мой ум, да от твоих многих исправлений вмале ти благодарение принесу и, воспомянув иже во плоти жития твоего, реку: радуйся, священнаго корене Богоданная ветвь; радуйся, яко Христовы ради любве родительскую и сродников презрел еси. Радуйся, яко тленная ни во что же вменил еси ради будущия истинныя жизни; радуйся, чистоте учителю и целомудрия пределе. Радуйся, постников правило и наставниче; радуйся, видений духовных непоползновенное обуздание. Радуйся, Православию истинный проповедниче и образе; радуйся, яко от ереси к непорочней вере многих обратил еси. Радуйся, яко архиерейский престол учении благочестивыми украсил еси; радуйся, еретиком сопротивоборче непобедимый. Радуйся, нищим и сирым милостыни подателю; радуйся, всем теплый предстателю и молитвенниче. Радуйся, отче священне, видений духовных уме совершенный.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

В юности мудростию, в старости же разумом, отче, богатев, процвете, яко финикс, и плоды духовныя принесе, имиже напитав благочестивых множества, научаеши их пети: благословен Бог отец наших.

Сербское великое седалище своими мудрыми ученьми украсил еси, зане, яко река духовная, исхождаше от твоих устен, напаяющи благочестивых, вкупе же сыны церковныя научающи пети: благословен Бог отец наших.

Священнолепно свою душу, отче, от страстей свободив и апостольским учением последуя, иноколепных множества от ересей отвратил еси и к вере Православней привел еси, научая их вопити: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Утробу Твою девственную, Отроковице, преобразиша в пещи трие отроцы, егда девственным телом попраша пламень; Твоя же чистая ложесна не опали Огнь Божественный – Иисус Христос, Емуже поем: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

И долга твоя борения, и крепкии твои подвиги, твердоумне, и священнии посты, Богоносе, яже мужественне понесе, к осмым бо равночисленную десятицу присовокупи, в них же непрестанно вопиеши: Господа воспевайте, дела, и превозносите во вся веки.

Яко Христовым тайнам достоин служитель, сим любезне причастился еси Телу и Крови Владычней, рек слово приснопоминаемое: слава о всем Богу в Троице; Емуже в руце свою душу предал еси, нас научая вопити: Господа воспевайте, дела, и превозносите во вся веки.

Троицу Пребожественную во Единице и Единицу в Троице воспоим, вернии, во веки пребывающее Царство, и Сему служителя мудраго Ефрема ублажим, яко да, учащеся от него, вопием: Господа воспевайте, дела, и превозносите во вся веки.

Богородичен: Яко Истиннаго Мати Словесе, мглу моих страстей разжени и ума моего омрачение просвети, да от чиста сердца Сыну Твоему вопию: Господа воспевайте, дела, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Яко Божественное сокровище, честныя твоя мощи, святителю блаженне, объемше твоя духовная чада с веселием, купно же и слезами, с нимиже отцев Начальник и пастырем Пастырь, Емуже Савва тезоименитство, якоже Давид пред кивотом, радостию вопиет: Тебе величаем, Трисвятый.

С веселием восприемши Сербская Церковь великая святыя твоя мощи, преподобне, взывает, вопиющи: величит душа моя Господа, яко даде ми жениха пастыря и поучений неистощимое богатство.

Яко велико дерзновение к Богу стяжав, отче, молися Ему о чадех своих, почитающих тя любовию по долгу, избавитися нам от всяких ересей, и обстояний, и падений и в День судный лютаго ответа, и вечнаго мучения.

Богородичен: Обнищавшее добродетельми сердце мое, Пречистая Дево, покажи плодоносно, Яже от неплодове рождшаяся, моли вся Претворяющаго мановением просветити душу мою, да пою Тя, Всепетую.

Светилен:

Утро светоносное днесь возсия нам, мудраго святителя память, верных души веселящая. Тем воспеваем изведшаго всех из тьмы Христа Бога нашего, Егоже поем со Отцем и Духом.

Богородичен: Державным Своим покровом от врагов навета нас, Чистая, Твоя рабы, невредны сохрани, Тебе бо имамы Едину прибежище в нуждах.