Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святителю Евмению Гортинскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Имея Христа, отче богомудре Евмение, послушающа твоих молитв божественных, Егоже тиха, блаженне, соделай любовию хвалящим тя.

Высокотворное от юности, преподобне, возлюбив смирение, гордаго смирил еси змия и даром врачеваний яве обогатился еси.

Вместительный Духа орган был еси, плоти мудрования многими посты души покорив, лучшему горшее ты поработив.

Богородичен: Яже о Тебе, ныне пророчествия исполнишася, Богородительнице Владычице: Егоже бо провозвестиша высокоглаголиво, во чрево вместила еси, во двух совершенных естествах.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Претекл еси тщательно, яко пчела, цветники словесныя, иерарше, сладкий мед собирая и в сердечныя соты влагая.

Житие чисто, слово же солию божественною, Евмение, устроив, показуеши твою, славне, сокровенную и благодать, и светлость.

Возвысился еси, добродетельми украшаемь, и на высочайшия престолы возшел еси, миром Божественнаго Духа помазався, и Христово благовоние познаваешися.

Богородичен: Марие, златая кадильнице, страстей моих отжени зловоние и утверди колеблема прилоги льстиваго ратоборца.

Седален, глас 5.

Православными сияя, отче, ученьми, мрачныя ереси вся умалил еси и, чудес самоделатель показався, Евмение, пресловущий по всему промыслом Божественным был еси: тем тя верою почитаем, яко иерарха и ангелов равночестна.

Слава, и ныне: Крест претерпевый вольным советом, и от тли человеки свободил еси, Спасе: воспеваем, вернии, и покланяемся Тебе, яко просветил еси ны силою Креста, и вси Тя благословим, Человеколюбче и Щедрый, яко Жизнодавца и Господа.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Дом был еси Духа, в Божественных храмех упражняяся, иерарше, и честными ученьми украшаяся.

Иерарх богоприятен, отче мудре, и председатель Гортинский быв, чудес лучу изблистал еси.

Зияние великое змия твоих молитв пожегл еси лучами, на тя устремившагося, священнейший.

Богородичен: Священнии провозвестиша древле гласи Рождества Твоего глубину, ихже ныне сбытие видехом, Чистая.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Разум имел еси, яко умирив от страстей, преподобне, ум и душу: тем разрушаеши свары верно царствующих и добре покаряющихся тебе.

Слухи подложив тебе царей, верный разруши долгую вражду, пагубу родящую, и братское единоумие любит, богомудре Евмение.

Якоже светильник, пришед, Рим просвещаеши, совершая чудеса и во глубине страстей ныряющия ко пристанищу тиху врачевства, блаженне, яве призывая.

Богородичен: Юна яко младенца нам, Превечнаго же Сына родила еси, волительными двема действы суща сугубаго, яко Человека купно же и Бога, Всенепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Детельное сокровище неиждиваемое имея в сердцы твоем, Христа, Евмение, якоже брение вменил еси злато, еже царь подаде тебе.

На высоцем седалищи сел еси, отче, мира глагол привещав Церкви свыше, яже ныне призыванием твоим хвалится.

Не омочився грехами, преплыл еси жития бурю многоболезненную и в пристанища достигл еси, идеже собор преподобных веселится.

Богородичен: На Тя сшед, небесный Дождь оляденевшую землю, Приснодево, богознания водами напоив, многоплодну показа.

Кондак, глас 2.

Светом Божественным просветився, всеблаженне, просвещаеши ны, любовию поющия твое честное и славное и святое, отче, преставление, иерарше Евмение, моля непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Мертвых помыслов усердием души похваляяся, во глубочайшей старости, преподобне, странствования творил еси на благодеяние верою приемлющих, Евмение, тя, сеятеля священных и честных учений.

Рим твоих насладився добрых, дар любимый не хотяща, отче Евмение, Фиваиде отсылает; идеже быв, востягаеши сухоты посупление надождением честных молитв твоих, преподобне.

Сосцы воспитався воздержания, чистоты млеко ссал еси и возраста меру достигл еси, вшед на высоту, отче, добродетелей, и солнца возсияв светлее богознаменьми нощию объятым страстей.

Богородичен: Невещественнаго Света селение Твое чрево бысть, светлостьми божественнаго знания безбожие умалившаго, Пречистая Богоневесто Отроковице, Ейже, поюще, взываем: благословен Плод Твоего чрева.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

Победив врага и течение доброе совершив, в глубочайшей старости ко отцем твоим прешел еси, яко пшеница зрелая, на странней земли приемь жития конец.

Никакоже помняще твоих, отче, добрых, дети Фиваидстии, отечеству и пастве, священную твою раку, лепотно держащии, предпосылают, еяже возвращением чудес точат благодать.

Рака, Кириллово честное и многострадальное прежде содержаше тело, и твое ныне скрывает приискренно, мудре, совокупив житием единомудренныя, ихже горнее отечество имеет во веки.

Богородичен: Священнейший пророков честный лик Тя прописует кивот и несекомую гору, жезл и дверь, еюже, яко весть, пройде Вышний, паки заключену оставив Тя, Дево.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Яко Христов иерарх, от силы, отче, в силу прешел еси чудно, идеже лицы священнейшии служат во страсе Троице Честней, со всеми небесными, всеблаженне Евмение, силами.

Устави нынешнюю бурю отечества, Божество твоими умилостивляя молитвами: варварское, блаженне, нахождение низложи, нас мучащее, искушение, среющее злых во глубину погибели, приснопамятне Евмение.

Твоя всесвященная память созывает пастыри преподобныя и люди благочестивыя, освящение всем носящи: юже совершающия, богатно озари ны сияньми, сущими в тебе благодатьми, всехвальне Евмение.

Богородичен: Носиши Носящаго вся Божественною силою и питаеши, Всечистая, от сосец все дыхание Питающаго, паче ума Твое чудо удивляет ангелы и человеки, присно Тя поющия и любовию блажащия.