Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Феофану Никейскому, Константинопольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Моего разума твоими молитвами мрак отжени, иерарше Христов, яко да воспою, славне, твою священную и светозарную память песньми.

Яко река, устремился еси от Сиона, иерарше славне, и напоил еси зело Божественными струями верных соборы, — Богу победную песнь поим, — вопияше.

Божественными сиянии твою душу озарив, Феофане, сласти страстей воздержания попалил еси огнем, песнопоя истинно: воспоим песнь Христу.

Богородичен: Светлейшими лучами Твоего Сына, Богородице, просвети омраченную мою душу и страстей смущение Твоим, Чистая, укроти ходатайством.

Песнь 3.

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Сый исполнен, мудре, Божественнаго Духа явился еси, питая богатно благочестия сладостию словом живительным сердца зрящих к тебе.

Повелении Божественнаго сияния изблистая, всеблаженне, отгнал еси всю еретическую мглу, Жизнодавцу Христу воспевая: свят еси, Господи.

На гору Божественных добродетелей возшед, иерарше, и во мрак вшед, сочтался еси с Богом, и разума скрижаль приял еси, закон благодати.

Богородичен: Се лествица Иаковля, юже виде иногда утверждену, на нейже утверждашеся Бог, Светоносная Чистая явися девствующи Богородица.

Седален, глас 4.

Явился еси, преподобне, Церкви, якоже другое солнце, озаряя сию молниями божественных словес твоих, яко ученик Господень, Феофане.

Богородичен: Пречистыя руки Твоя, Дево Мати, простерши, покрый уповающия на Тя и Сыну Твоему зовущия: всем подаждь, Христе, милости Твоя.

Крестобогородичен: На древе видящи воздвижена Сына Твоего, Пречистая, утробою матернею растерзаема, жалостно взываше: увы Мне, како зайде, Свете Мой Безлетный?

Песнь 4.

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.

Пощением, всемудре отче Феофане, себе очистив, весь света исполнен был еси, весь Бога вместителен, весь Духа Святаго сопричастен.

Гладом таемь, в лютая влагаемь заточения, стражда, всеблаженне, мученически терпел еси, от совести чисты в Господе веселяся.

Облистав, славне, исправлении обощрен явился еси, яко Христов мечь, ссецающь еретическая ухищрения, Божественным Духом укрепляемь.

Богородичен: Светильник всесветлый Ты явилася еси, Божественная трапеза, Божие селение, кивот и жезл, процветши Цвет в мире, Христа, Мати Дево.

Песнь 5.

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Светодательными твоими блистании, отче священнейше, мрачную тму потребил еси еретичествующих, богознания светом озаряя и просвещая мира концы.

Злочестивых защитницы тебе, досточудна сущаго, лютыми ранами уязвиша, егоже ангельстии чини объимаху, яко Христова иерарха и божественнаго мученика.

Был еси, отче, световидный заблуждшим путевождь, плавающим кормчий, колеблемым приложеньми лютых твердость и стена недвижима.

Богородичен: Доброта Иаковля, юже Бог возлюби и вселитися избра, земных слава и прибежище согрешающих, Богородице, Ты явилася еси.

Песнь 6.

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Сый яко солнце, богозарныя лучи, преблаженне, испустил еси, похваляя мученическия страсти, вязания, и раны, и дивныя подвиги, иерарше Христов.

Пречистую Владычицу похваляя чисте языком твоим, богомудре, воспел еси словеса светозарная, верных соборы и мудрых сердца умащающая.

Писанием твоего всечестнаго и чистаго, мудре, лица безбожных писания измазуеши и тех богомерзская и безбожная повеления, возвещая чествовати икону Христову.

Богородичен: Вся хотением составивый Бог и содержай, Пречистая, описанием телесе на Твоих объятиих носится, Божественным существом Неописанный.

Кондак, глас 2

Возгремев Христово Божественное воплощение, безплотныя враги до конца обличил еси, чудне Феофане. Сего ради вси верно и благочестно вопием ти: моли непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но, посреде пламене ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Исправляя ты истины слово, ран искушения претерпел еси и, во изгнание вложен, иерарше Феофане, пел еси: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Твоих догматов струи нечестивых потопиша моря, мудре, не вопиющих Христу, Богу нашему: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Реки твоих словес медоточных, Феофане, человеков души веселия божественнаго исполниша, песнословящих песньми Бога Препрославленнаго.

Богородичен: На Тебе великое содеяся, Дево Мати, таинство: Сын Божий, из чрева Твоего воплощся, ныне явися, Емуже, веселящеся, поем: отцев Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юноши, предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и совокуплени, имже, не сваришася огнем, Державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Закон отеческий, всеблаженне, истинно нося, пребеззаконнейшаго царствующаго поплевал еси повеление несмысленное, погубляюща, отче, Господне воображение благочестно лобзающих, еже приемь, в мире явися от Девы Отроковицы, Егоже превозносим во веки.

Ум божествен, Духа Пресвятаго гусль всесличная, славий добропеснивый, верных верх, Православия столп и утверждение, мудре, Церкве твердь, монахов хвала, Феофане, отцев слава и крепость явился еси, воспевая Христа во веки.

Мироположница Духа Пресвятаго, отче, ты показался еси изливанием миродохновенных твоих и мудрых учений, потребляя прелести злосмраднейшую тлю, и благовонствуеши нравом твоим Честную Церковь, зовя непрестанно: песньми тя превозносим, Христе, во веки.

Богородичен: Божия гора тучнейшая, юже праотец Давид предписа древле, песнопоя пророчески, Ты явилася еси, Дево, от неяже отсечеся Камень краеугольный, Христос, и сокруши крепость всю идольскую. Того непрестанно поем и превозносим во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере Безмужныя нетленен Плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Поборствующа тя по Христове Церкви человекоубийца зрети не могий, искушения тебе простирает: обаче непреклонен пребыл еси, мужемудренно к царем нечестивым противляяся доблественно, увещая тыя покланятися образу Христову, Феофане.

Украшен несказанною, богомудре, добротою Троицы и упещрен сиянии, светиши и радостно, пребогате, обстоиши престол истинно Зиждителя и Бога, идеже празднующих глас, отче богоносе Феофане.

Твоих подвигов достойно приял еси чести и, венценосец, ныне на небесех со ангелы свеселишися, идеже пророков собор, и апостолов, и мучеников истинно воинства многая, идеже патриархов лики, поминай нас, отче Феофане.

Богородичен: Поборствующи людем верным во бранех на варвары, даждь победительная, Дево Богородительнице, Благословенная и Препрославленная, Мати Неискусобрачная Чистая, покрывающи от всякаго вреда вражия, да Твоего Сына поюще, Тя величаем.

Светилен.

Яко Божественный свет, Феофане, Церкви явился еси, песней твоих сиянием сию озарив, и светом лица твоего, на немже Христовы язвы носив, удобряем, к Немуже не престай моляся о стаде твоем, отче.

Богородичен: Древле дарованную мне ризу купелию крещения, оскверних страстными блуды, и ужасаюся, окаянный, час помышляя Божественнаго истинно страшнаго суда, Дево Всенепорочная, предстани тогда и избави мя страшнаго прещения.