Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Мелетию Антиохийскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Светодавцу предстоя весь светел, светом разума омраченное око души моея просвети и мглу отжени страстей твоими молитвами, яко святитель бо, преподобне, имаши дерзновение, Мелетие.

В недрех Отца седяй, Соприсносущное и Соестественное Слово рождшему, проповедника Своего Божества поставляет един, яко апостолом единонравна тя ныне, о богоявленне Мелетие!

Божественным просветився сиянием, от Безначальнаго Отца единородна Слова, несозданна, вечна, богословил еси, преподобне, Ариевы же поборники единомысленныя разгнал еси, божественным всеоружием ограждаемь.

Богородичен: Воплощеннаго, Пресвятая, родила еси, прежде безплотнаго, Богоначальнаго Слова: Едина бо от века лучами чистоты, девства же добротою и всенепорочными даровании была еси достойна, Всенепорочная.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Твердейшу душу адаманта имея, гнилое ересей мнение ты, ученьми благочестия просвещься, всеблаженне, оплевал еси. Темже, вернии, тя вси песньми, богомудре, почитаем.

Уподобився добродетельми Христовым апостолом, онех власть и престол наследовал еси явственно, Мелетие всеславне, православия столп и благочестия поборниче быв.

Всыновлен Богу, иже от Бога Бога Слова не низвел еси в тварь безумно, но прославил еси, Отцу Собезначальна и Сопрестольна, Содетеля и Зиждителя всех веков, богоприятне.

Богородичен: В Твою святую Бог утробу вселився, воплотися, якоже весть, Богомати, и спасе нас живоносными Своими страстьми, темже Тя спасения дверь, Дево, знаем.

Седален, глас 8.

Поучився день же и нощь в законе Господни, отче мудре, яко древо плодовито, на водах духовных насаждено, явился еси, темже, священствовав Богу непорочно, Ариева хуления и Савеллиева злославнаго нрава яве возгнушався, православною мыслию, святителю Мелетие, моли Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, богородичен: Плотским недугом многовидным и душевным страстем многообразным исцеление обрет Тобою, Пренепорочная, печалем же разрешение, бедам и скорбем пременение готово и скоро избавление, верою несомненною и теплым сердцем исповедаю Твоя милости, Владычице, сыном же человеческим многая Твоя чудеса, и молюся, кровом крил Твоих присно соблюсти и сохранити мя всегда.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Явственно, священнотаинниче, преизяществовав, Петра престол наследовал еси верховнаго, от Христа рукоположеннаго, егоже и нраву поревновав, Сына Бога живаго Спаса прославил еси, учением онаго последуя.

Всеразличными украшен дарованьми, единоначалия проповедник был еси, во Отце и Единороднем Слове познаваемаго и Божественнем Дусе, всемудре, Единицу убо Существом, в Трех Лицех сущу, научил еси, преподобне.

Воспитався добротами, богоученне, и зарею тоя воображаемь, и просветився Божественными блистаньми по причастию, Церкви свет вторый был еси, богоявленне, просвещение благочестия являя верою притекающим.

Богородичен: Да образ, погребенный страстьми, взыщеши богатством благости, в Девическую вселился еси утробу и из неяже Ты, Премудрость Божия, храм создал еси, имже пожил еси с человеки, Щедре, и спасл еси мира концы.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Жирующей безместно всякой ереси, злодемонстей, превшел еси, отче, благородием души, и светлостию, и всесвятым нравом, и твердым благочестием, богоявленне преблаженне Мелетие.

Всяким усердием Ариевы единомудренники отвращая, православною верою, богоносе, державу утвердил еси в Троице Единаго Бога нам проповедуя, всеблаженне отче Мелетие.

Пребожественныя Троицы таинник был еси всеистиннейший, Отцу Слово Единосущно чествуя и сопрестольно и Божественный Дух, единоестествен Отцу и Слову, всечестный отче Мелетие.

Богородичен: Воинства вышних, Всечистая, сил Тя ублажают, родове же вси человечестии достойно славят, Тебе бо ради единыя, сущи на земли, с небесными совокупльшеся, поют, Дево, Рождество Твое.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Изсушил еси потоки, богомудре, еретическия, отверзл же еси источники догматов правости, непобедимь поборник православия быв, богоблаженне.

Изсушив мутный Ариев ток и безбожный, напоил еси богатно благодатными водами верных соборы и церковное благолепие украсил еси.

Живый подобно божественными начинаньми, был еси пресветел, отче, делатель, неуклонно забрало благочестия и пастырей наставник.

Богородичен: Просвещают души православно поющих Тя речения пророческая, Твое провозвещающе пречистое зачатие и еже выше слова, Богоневесто, Твое Рождество.

Кондак, глас 6:

Духовнаго твоего дерзновения убоявся, отступник бегает Македоний, молитвенное же служение совершающе, твои раби, любовию притекаем, ангелом собеседниче, Мелетие, огненный мечу Христа Бога нашего, вся безбожныя закалаяй: воспеваем тя, светильника, просветившаго вся.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Святый тя собор первостоятеля имяше, богоприятне, егоже Святый Дух от конец во едино собра, песнословящия Того Божество: благословен еси, Боже отец наших.

Равночестно получил еси председательство апостолов Христовых, и божественное сих учение наследовал еси и, житию подобяся, пел еси: благословен еси, Боже отец наших.

Ум имея острейш, к боговидению простерт, еретичествующих тупозрению поругался еси, благочестивыя же уча, взывал еси: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Яко зерцало чисто, Твоея чистоты блистающася благодатию, Светородительница Дево, и Богородица Всечистая была еси. Темже согласно Рождеству Твоему поем: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Пресветло научил еси Едино чтити Божество, еже во Отце, и Сыне, и Дусе, и силу безмерну, и царство едино яве свойством, крепко соблюдаемым коейждо Ипостаси. Емуже и поя, вопиял еси: людие, превозносите во вся веки.

Святыни храм, святителю, быв, вся освящаеши, твое имя нарицати тщащияся, и образ, отче, твой, любовию яже к тебе написующия, блаженне, и верою поющия: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Тайнонаставленьми изряднейшее твое стадо просветил еси, ныне же первородных Церковь возрастил еси, приложение быв от века просиявшим святительскими и тайными службами. С нимиже вопиеши непрестанно: священнии, пойте, людие, превозносите Господа во веки.

Богородичен: Научаеми, Всечистая, еже на Тебе таинством и бывшее Тобою пожинающе душам избавление и спасение, зовем со архангелом Гавриилом Тебе, — радуйся, — вопиюще, — Богородице, — и верно песнопоюще Тя, и превозносяще, Чистая, во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Невещественно невещественному предстоя, Егоже, и Зиждителя всех и Господа, и Отчее Слово, и Мудрость, существенне и соестественне суща, ты богословил еси светло, моля, не престай спасти иже верою тя, богоглаголиве, хвалящия.

Труды потящася духовными и усердно еще борющася за него с духоборцы, тя зря Благий и Святый Дух, венчав яко победителя, прият достойно, и с вышними, всеблаженне, ликостоянии счисли тя.

Подвиг совершив благочестивый, и течение скончав добрейшее, и правей вере научив всеблагочестно, праведный венец от всех Содетеля приял еси, богоглаголиве, собора учителей песнь от песней предпосылая.

Богородичен: Удобно, Богородице, преити жития подаждь ми бурю, напастей настояния и страстей, яко блага укротящи и наставляющи к добродетели и стези правости, да яко Благодетельницу непрестанно величаю Тя.