Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святителю Никифору, патриарху Константинопольскому, исповеднику (на перенесение мощей) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы Египетския, яко прославися.

Грехов гробом люте содержима мя безсмертным мановением Твоим и благоутробною Твоею возстави дланию и оживи, Щедре, яко всесилен.

Родная добродетелей совершенства четверочастно стяжав и, яко на колесницу, вшед, богоносе, в конец боговидения взялся еси от деяния.

Ты, жизни нетленныя вкусив, от чаши, преподобне, божественныя пил еси трезвенное пиво, тем и мудрости приятелище был еси.

Отгнан быв престола, и славы, и паствы твоея рукою нужною, преподобне, ереси яротленных зверей, ныне к твоей ограде вшел еси.

Богородичен: Отчее Слово словом зачала еси, и паче слова родила еси, и по рождестве паче естества и слова Дева, яко прежде рождества, паки пребыла еси.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Оружием Креста защитився, Божественное воображение Владыки написуя, покланяешися благочестно, отеческим последуя учением.

Паства, пастыря тя желающи, тую по имени зовущаго и волки отгоняща жезлом веры, к тебе притекает, мудре.

Якоже древле Иосифа божественнаго целомудреннаго тело Израиль преносит, тако ныне Церковь Христова раку мощей твоих почитает.

Богородичен: Храм и священное жилище Слова сущи, Богородице, прегрешений очищение, Пресвятая, буди ми, Приснодево.

Седален, глас 3.

Победами венчал еси Церковь, прелесть отгнав злославия, победоносец сущо быв, и освящаеши мира концы пренесением святых мощей твоих, отче преподобне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Слава, и ныне, богородичен: Божественная скиния была еси Слова, едина Пречистая Мати Дево, чистотою ангелы превозшедшая, паче всех мене персть бывша, осквернена плотскими прегрешеньми, очисти молитв Твоих божественными водами, подающи, Чистая, велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница, Слова нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, славное Твое смотрение и прославих, Человеколюбче, непостижимую Твою силу.

Кивот священия, из негоже источник исцелений почерпаем, рака твоя бысть чтущим тя.

Ереси отгнал еси и паствы ограду утвердил еси, учении божественными оградив.

По долгу почитаем твоих мощей, блаженне, мироположницу, яко жизни точащую благовоние верным.

Богородичен: Мысленный Тя рай, яко жизни древо приемшую, во чреве, Дево, Христа, тем, Тя чтуще, прославляем.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Врази посрамляются, ересеначальницы с ними неистовятся, твою раку зряще, богомудре, верне почитаемую от царя и всея паствы твоея.

Священная твоя рака демонов лукавыя духи, якоже страшный бичь, отгоняет и победу на тыя, Никифоре, славы Божественныя от Бога приемлет.

Совести горнило, огнем духа воспалено, яко злато, верою тя показа светло, еретичествующих обличая мерзость.

Богородичен: Украсившися, Чистая, наитием Пресвятаго Духа, Бога сосцема доиши и Сего держиши объятии, всю тварь дланию содержащаго.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

За веру страсти претерпел еси, отеческих ради честных преданий изгнания понесл еси, имиже славу стяжал еси пречестную.

Тверда вера твоя и противление мучителей безумие поколеба, столп же огнен был еси честней Церкви, блаженне.

Яко светлых бисер и камения, мудре, паче светлейши, раку и персть Церковь твоя имущи, православия венцем удобряется.

Богородичен: Неизреченный образ рождества Твоего языцы земнородных и ангелов чествуют, Тя, тварей, Владычице, вышшую всех, славяще.

Кондак, глас 1.

Лик патриаршеский святую твою память хвалами и песньми, Никифоре, чествует, в преложении бо прият душу твою, славне. Тем днесь честная Церковь, величающи Христа Царя, славит Единаго Человеколюбца.

Песнь 7.

Ирмос:

Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Божественною силою нетленны соблюдошася погребательныя ризы, и кости твоя Божественным мановением сопряжения не отрешишася, блаженне, нечистых духов разсыпают злоумие. Мы же вопием: благословен еси, Боже отец наших.

Стекаются людие, царь же благочестивый и сановных множество, и, возложше славную твою раку на выях, богоприятне, якоже кивот пресвят, дориносят и поют: благословен еси, Боже отец наших.

Божественный храм Слова учеников да приимет верно, апостолов собеседника и мучеников сожителя, патриархов степень и отцев соседателя, благословен еси, — вопия, — Боже отец наших.

Богородичен: Зря Моисей купину неопалиму, прежде горящу огнем в Синаи, Мати Пречистая, прообразующу ложесна Твоя: Огнь бо заченши Божественный, не опалилася еси, но родила еси света Содетеля, Бога и Человека.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

В пристанище жизни от многих треволнений достигл еси, отче, Духа ветром, и бремя доброе немокренною ногою твоею спасл еси, и ныне наслаждаешися тамошния тишины.

Гроб видяще, вернии, в новый жертвенник прият, в немже божественная совершаются всесожжения верно и внутрь мертвеца священнейшаго, Чудодетеля и Бога превозносим.

Радуется стадо светло, празднует монахов светлый лик, и верных царей благочестивая порфира, и всякое сильных торжество в честном мощей твоих пренесении.

Богородичен: Словом Слово во утробе, всяческая словом составльшаго, заченши безсеменно, Богородительнице, Чистая Дево, паче слова родила еси. Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

О твоем торжестве и болезнех твоих, отче, ангельская сликовствуют множества, Пресвятаго Господа благодарственно славяще, и мир свыше нам испрошают, верно чтущим твоя мощи.

Мощей твоих благодать яко честно врачевство да будет немощем нашим, и молитва, всехвальне, очистилище всем, и к Богу путь и вождь верою и любовию чтущим тя, блаженне.

Победительными всеоружии верныя защитив, Всецарю, рукою Твоею верныя на варвары укрепи, и Твою Церковь, яко твердое основание верных, преподобнаго молитвами православящую, сохрани.

Богородичен: Яко крепкое предстательство, яко надежду, и стену, анкиру, и покров тверд, и необоримое утверждение, и небурное пристанище, и едино прибежище, Чистая, стяжавше Тя вси, спасаемся, Всепетая.