Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Савве I Сербскому (второй) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Похваляющу мне твое житие, ко Христу твое дерзновение яко стяжав, от богатых Духа сокровищ каплю разума, отче, дати ми молюся, яко да достойно похвалити тя возмогу, хвалы достойнаго.

Из корене благаго блажайшая отрасль прозябл еси, Божия разума водами напаяемь, и плод благоуханен явился еси, житием твоим из юности, богоносе, сердца и души веселиши поющих тя.

О, премудраго твоего к Богу разума! Имже прехитрил еси отца твоего, еленя ловитвою Христу, отче, въеленив душу твою, Егоже любовию жгомый, ко источнику безсмертия Тому притекл еси.

Паче ума сущих любовию небесных доброт подвижимь, земных малолепия избежав, еленя течением Христа взыскал еси, от Негоже желаемых, Савво отче, не погрешил еси.

Чистоты любовию одержимь, благородие души плотолюбием не поработив, тем, ныне чистоты венцы приемля, со ангелы у Христа веселишися, к Немуже о нас, Савво отче, молися.

Богородичен: Яже от земли до небес досягшая Лествица показася Иакову, Еюже Бог Человеком сподобися быти, Благословенная Пречистая, неизреченно чудо и недоумеваемо видение. Спасай к Тебе прибегающия.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

На гору разума добродетелей возшед, в чувственней же горе Афон, яко инаго Исаака подобно, самаго себе возвел еси, идеже, яко всесожжения овча, сердце твое мысленно пожерл еси.

Светильник — твою душу слезами украшая, рано ко Христу утренюя, рук же простертием в молитвах Амалика — тело умертвил еси и на гору безстрастия возшел еси.

Безстрастия любовию пострекаемь, плотская взыграния изсушил еси, душу же твою Божественными сиянии просветив, и нам убо свет разумный, Савво отче, улучити молися.

Юности цвет гладом увядив, воздержанием уды умертвив, пощением тела отверглся еси, бдением и молитвами возмогая, о Господе же любовию верха добродетелей, Савво, достигл еси.

Благородием высок и добродушием изящен, разума мудростию удивлен был еси, цвет яко прекрасный, чистотою сияя, и светлым смирением, Савво отче, украсился еси.

Богородичен: Мати Божия Пречистая, Благословенная и Всенепорочная, души моея струпы исцели, и страсти плотския отжени, и свободи ум мой от всякаго вреда, и от вражия мя напасти изми, Владычице.

Седален, глас 8.

Павлово насаждение, и Аполлосово приемый напоение, и вашея веры насаждение, и учением напоение, вся возращаяй Бог приял есть. Людей ваших благочестия верою, молитвами вашими возрастив, умножи, от Того яко вернии раби и делатели разумнии трудов возмездия достойно прияли есте, Симеоне преподобне, Савво священне, богоноснии отцы, пастырие и учителие, Первопастыря и Учителя Христа молите стадо ваше в мире сохранити и спасти души наша.

Богородичен: О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, ангельский собор и человеческий род, освященный храме и раю словесный, девственная похвало, из Неяже Бог воплотися, и Младенец бысть, прежде век Сый Бог наш: ложесна бо Твоя престол сотвори и чрево Твое пространнее небес содела. О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Многочисленное злато со отцем раздавше, оба, яко мудрии домовладыки, тленными нетленная изменивше, яже ныне восприемлюще, радуетеся, и нас ко Христу молитвами вашими, поющих, вы спасайте.

Человека отца призвал еси, ангела же ко Христу предпустил еси, егоже постом истаявшия святыя мощи мироточение молитвами твоими устроил еси, в крайнее извещение сердца твоего прошения.

Суемудренный готфин, братовоскормление ваше, и страх Божий, и клятву преобидев, потщася отечество твое озлобити, егоже таковаго умысла пременити не возмог, Божию суду того предал еси.

Похулен, иже мудр о себе, яко и сей несмысленный, благосоветующа тя не приемь, Божию месть на ся привлече: мечь бо, егоже на паству твою, отче, наостри, ангелом всеконечно в сердце свое прияше.

Просвещаеми благодатию Креста Твоего святии Твои, Владыко, страну людей своих Тебе верою приведоша, сын со отцем, Савва и Симеон богомудреннии, ихже молитвами спаси от поганых находа поющия: силе Твоей слава, Милосерде.

Богородичен: Нов, якоже Моисей, явився, устроил еси, яко он, скинию в пустыни, в горе святей ограду, юже превозрастил еси трудов твоих поты и возложил еси Божии Матери, юже и сохраняй ко Господу с Нею молитвами.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Яко Господень ученик, Владыки твоего благоутробие, отче, подражая, разслабленнаго в церковь несл еси. Врачеванием же, ко Христу молитвами и слезами, обнощно прилежав ему, здрава от земли воздвигл еси.

Старцу святому, твоему отцу, в животе его послушлив был еси, умер же он и во гробе тебе единаго послуша: миро бо его, многими просимо и не улучимо, твоим, отче, посланием обильно людем своим сие источи.

Другий Илия ты явился еси, град с небесе молитвою, якоже он огнь, свел еси и, сим царя удивив, ужасил еси: в славу Божию и противным на удивление сия, отче, сотворил еси, о всех возмогающу тя Христу Богу нашему.

Сопостат, царь угрин, на отечество твое подвигся, твоими словесы свирепства пременися, дивяся сущей в тебе святости, умилився, возвратися, градное же камение лобзая, глаголаше: дивен Бог во святых Своих.

Камене краеугольна, имуща в сердцы Христа утверждение, прелести утверждение сильно испровергша, Церкви же необоримое основание явистеся, Юже сохраняйте непоколебиму, Савво священне и Симеоне богоносе, молитвами вашими.

Богородичен: Ко Христу Богу входа желающе, предводящую Тя взыскавше, сущей Ти небесней Божией Церкви, храм Твоего входа на земли Твои угодницы, Богомати, воздвигоша, в немже не престай дающи помощь славящим Тя.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Пресветлыя Троицы первее жертвенник сердце твое сотворил еси и церковь Богу Спасу во отечестве твоем воздвигл еси, в нейже, отче, первопрестолен равноапостольный учитель от Христа удостоился еси и слово жизни людем твоим источил еси.

Брата твоего умерша слышав, ангелу, ко Христу дерзновением, душу его возвратити повелел еси, и сего вдушевленна, пришед, обрел еси. Оле, веры! Оле, дерзновения! Чудо, отче, воистинну ужасно: земен сый, небесному повелел еси.

Мысленное море страстей успив пощением, чувственное же, бездну милости призвав, свирепо волнуемо, словом укротил еси, корабль же спасл от потопления и в нем сущия в веру привел еси.

Егоже вся боятся и трепещут яко Творца и Господа, Иисуса Христа всего стяжав, Христа в сердцы твоем нося, Христа в себе имея, глаголюща, морю и ветром Того силою запретил еси, и вся, отче, повинушася тебе, яко Того изящну ученику.

Троичен: Преначальное Естество и Триипостасное Единство: Отче и Сыне и Душе Пресвятый, Свете и Животе Богоначальный, приими молитвенники о нас Твоя угодники, спасай Церкви Твоя, в Тя верующия, и сподоби ны в мире славити Твою державу.

Богородичен: Видети желающе Твоего Сына и Бога, небеснаго славу Царствия, Богородице, Савва и Симеон преподобнии, славу земнаго царствия оставивше и Сего Крест на раму вземше, последоваша живоносным Его и Божественным стопам.

Кондак, глас 8.

Яко первосвятителя великаго и апостолов сообщника, Церковь прославляет тя людей твоих, преподобне, но яко имея дерзновение ко Христу Богу, молитвами твоими от всяких нас бед спасай, да зовем ти: радуйся, отче Савво богомудре.

Икос:

Житием, яко ангел на земли, отче, явился еси, человек бо сый естеством, и безплотных чистоте уподобился еси. Темже и похвальная удивляеши нас звати таковая: радуйся, отца благочестива прозябение и матере благоговейны прижитие; радуйся, молитвами, богоданне, и давшему тя измлада последовав; радуйся, пощения светлый расте, чистотою благоуханне; радуйся, целомудрия столпе, имже всякая страсть попрася; радуйся, смирением высокий, демонов гордыню низложивый; радуйся, светильниче многосветлый, возведый ко Христу люди твоя; радуйся, церквей воздвижение и святителем освящение; радуйся, сирот питателю и нищим подателю благоутробный; радуйся, апостолов равноревностне евангельским научением; радуйся, мучеником сострадальне странствия хождением; радуйся, чудоделателю дивных о Бозе и ужасных чудес; радуйся, похвало отечеству твоему, спасай поющих тя. Радуйся, отче Савво богомудре.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда. Сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Христа, нас ради плотию на земли волею странствовавша, любовию, отче, побеждаемь, престола высоту волею оставив, востоку же, и западу, и глубинам морским, яко солнце, обходно странствовал еси.

Яко Христов ученик, и начальник, от Него поставлен, отечествия чуждих обходя, приемлемь сый от них и любимь, удивлен же, отче, и дароносимь: покаряше бо вся сущая в тебе Божия любовь, кротость же и беззлобие.

Иже бездну Сотворивый велением, Того ученика сия познавши тя, в болезни твоей тебе, отче, послужи, рыбу велику, яко руками, волною вземши и, в корабли тебе возлежащу, в твои руце предложи.

В корабли пучину с тобою пловущии, море, повинувшееся тебе и дароносимо, видевше, ужасом, отче, одержими бывше, от бездушнаго научившеся в Божий разум, умилившеся, поклонишася твоей святости.

Твоего сердца желание исполняя, егоже ради по земли странствовал еси, в чужестранственнем граде Бог дух твой приемлет, ихже в животе чудесы и по смерти перстию гроба и гробом удивил еси.

Богородичен: Стопам последуя собор преподобных из чрева Твоего неизреченно Возсиявшему неизглаголанным рождеством, Дево Мати, с небесными лики сочтася. С нимиже молимся: испроси нам, чтущим Тя, грехов оставление.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Земля от своих недр предаде тя священнолепна, цела же и неразрушима, благоуханием и чудесы удивляюща, града жители перстию гроба твоего, пророчески вопиющия: праведницы во веки живут.

Камене сапфира облежащая персть страдальнаго твоего тела дражайши, отче, показася: целебна бо, и чудотворива, и паче злата верными разделяема, поющими достойно: честна пред Господем смерть святых Его.

Царей благочестивых святыню и благословение, твое святое и честное тело держаща, сонным явлением подати увещаваеши, еже чада твоя со святители и священными, яко пребогатое сокровище, во своя принесоша.

Христолюбивый Владислав самодержец, яко древле Давид пред кивотом, предходя пред святым твоим телом, радовашеся, поя: величит душа моя Господа, яко даде мне отца и учителя. И в церкви своей, радуяся, положи.

Яко ныне престолу Владыки своего предстояще и отонудными зарями осияеми, Симеоне богоносе, Савво богомудре, молитвами вашими, святии, страстей греха нас избавите, и поганых находа, и различных обстояний.

Богородичен: Плещами херувимскими страшными носимый Владыка, на престоле якоже огненнем, в Твою, Чистая, вселися утробу и плоти приятием человеческое обожи существо. К Немуже спаси молитвами Твоими поющия Тя, Матерь Его.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Мног в терпении и к злобе благоотдатлив в животе и по смерти, отче, показался еси: слукий бо приполз и гроба твоего верху возлег, во отмщения место здрава поставил еси, иже, в церкви ходя, величаше Господа.

Преизящная ко Христу ваша любовь ныне объявися благодатию, данною вам, Симеоне и Савво: мощи ваша благоуханны и мироточивы, память славна и святопочитаема. Имиже уверяемии, глаголем: память праведников с похвалами бывает.

Ныне видимых глаголем, сущих же, яже любящих Бога, идеже ангели приникнути желают, яже вам достойно уготованная, око не виде, и ухо не слыша, Павел вещает, и кто постижет сих изглаголати?

Зряще ангельския и Божественныя светлости и всех святых лики, Савво священне и Симеоне богоносе, с ними молите Человеколюбца жития исправление и грехов оставление подати хвалящим верою вашу память.

Оба в житии единодушна, оба в пустыни спостника, оба выше ума благих получивша, оба Троице ныне предстояща, обема общее хвалословие приносим, еже приемше, отцы, певцы ваша молитвами вашими спасайте.

Богородичен: Едина преимущая дерзновение, Владычице, за весь мир Сыну Твоему молися. Не помяни безчисленных соблазн наших, покрый люди, вопиющия Ти умильным гласом: спаси, Чистая Богородице, Тебе достойно величающих.

Светилен:

Светильник тя многосветлый, святителю, знаем, молитвы чадо, пустыни воспитание, чистоты обителище, монахом спостника, нищим питателя, святителем светлость. Темже тя, отче, вернии, поем.

Слава: От Востока мысленнаго Солнца, Христа, светозарныя лучи возсиявшия и мрачную страну на западе людей своих просветившия светлостию словес и добродетели деланием, и ныне не престайте Господу молящеся и сия в мире сохранити, Савво и Симеоне, память вашу почитающих.

Богородичен: Премудрость Ипостасную, и Пресущное Слово, и Врача всех рождшая, Всечистая Царице, гноения и язвы исцели душ наших и сохраняй неприкосновенны всякаго находа всегда Тя молящих, Заступнице мира.