Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Софронию, патриарху Иерусалимскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Целомудренно преплыл еси целомудрия пучину, ветры духовными направляемь, и собрал еси много богатства, мудрости дарования, отче Софроние.

Яко ангел был еси Христова Воскресения, и председатель божествен, Божественнаго Гроба, обогатившаго источником безсмертия, Христа, воздвигшаго падение рода нашего.

Светлостию словес твоих и ума остротою мир уяснил еси, богословив ясно Триипостаснаго Божества Существо, Единицу Тричисленную, отче Софроние.

Глагол вещание твое и учений благознаменитая гусль протече земныя концы, таинству строения слова учащая, отче Софроние.

Богородичен: Сый естеством несозданен, и Отцу соприсносущен, и времен превышший, и превечный, из Тебе, Владычице, зиждем, и под летом яко Человек бывает, спасая человека.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбие.

Утверждаема палицею словес твоих, преподобне, стремления злочестивых и богоборных ересей отражает, отгонящи, Церковь Христова.

Поборствовав по честнем, богоносе, проповедании, показался еси победитель помощию Духа, мудре укрепляемь, отче Софроние.

Умертвив все тлеемое плоти сладострастие, нетленную душу благочестием оживил еси и сию показал еси Божественный орган.

Богословный, и красный, и медоточный язык твой слова реки источает, богоприятне, Божественная учения всем изливая.

Богородичен: Тя, рождшую Бога, Богородицу славим, Рождеству Твоему именованием сличествующе и звания по обоему, Пречистая Владычице.

Седален, глас 4.

Словесы украсил еси Церковь Христову, делы соблюд еже по образу Божию, Софроние преподобне, просия бо в мире, еже в тебе целомудрие, благодать учений облистающая всем, любовию празднующим, отче, память твою.

Слава, и ныне, богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным Рождеством Твоим истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо и воздвигла еси вся от смерти к животу нетления. Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная, якоже прорекла еси.

Крестобогородичен: На Кресте Тя возвышена яко узре Пречистая Мати Твоя, Слове Божий, матерски рыдающи, вещаше: что новое и странное сие чудо, Сыне Мой? како, Жизнь всех, вкушаеши смерти, оживити умершия хотя, яко Благоутробен.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Едино Безначальное Существо в Трех Ипостасех свойствы совершенными ты, отче, мудре проповедал еси, разделяемое непресекомо, совокупляемо же неслиянно волею единою и Божеством.

Имея целомудренну мысль и ум целомудрейший, не смешение мудровал еси, отче, ни преложение, ниже слияние соединенных непреложно двоих естеств во едином Христе Единороднем, всеблаженне.

Просвещаемь Божественне просвещением Духа, лютое неистовство Несториево разорил еси тоюжде волею и разумом иже соединение проповедавшаго Христову обою естеству.

Пирра попалил еси, богомудре, огнем учений твоих, отметающа два быти Христова хотения, различными существы, яже по себе, действа же вкупе сугуба, отче преподобне.

Богородичен: Украсилася еси паче всего ангельскаго благолепия, яко рождши сих, Отроковице, Творца же и Господа, от Твоих пречистых кровей воплощаема, избавляющаго вся, Того славящия.

Песнь 5.

Ирмос:

Нечестивии не узрят славы Твоея, Христе, но мы Тя, Единородне, Отеческия славы сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.

Честное Воскресение и Гроб Жизни неуклонною любовию зря, боговидения почерпл еси тайноучения и верным преподал еси, святителю, сияния.

Всячески возлюбил еси единаго Благаго, разжегся зарею мысленною, и источник возлюбил еси нетления, виденьми, всемудре, к Нему простираяся.

Храм жив и одушевлен был еси Божий, умертвився всем, сущим на земли, слова трапезу обильную стяжав, преподобне, и светильник веры.

Богородичен: Во двою разумеваема существу, Христа, Сына Единороднаго Божия, Безначальнаго плоть бывша, паче слова родила еси, Богомати Приснодево.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Богатно излияся благодать Духа Всесвятаго, богомудре, во устнах твоих, темже вещание твоих словес речным подобится течением.

Яко финикс, в Дому Господни процвел еси, благоплодием словес и чистым житием наслаждая сердца, святителю, верно чтущих тя.

Умерщвляется живительным оружием словес твоих еретический собор и свирепое ополчение богоборец, закалаемо, умерщвляется учений твоих мечи.

Богородичен: Поем, Богородице, чистое рождество Твое, имже спасаемся вси смерти сетей и лютаго греха и уз адовых избавляемся.

Кондак, глас 8.

Иже Божественною ревностию подвигся и истинных повелений устне распростер, церковная основания благоузаконив и тамо сущим монашеским составом предав, премудрый в патриарсех Иерусалимский Софроние, всемудрая словеса во свет извел еси, имиже наставляеми, зовем ти: радуйся, светлая православных похвало.

Песнь 7.

Ирмос:

Спасый во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже Правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Свыше мановением, еретическим языкоболием противляяся, мудре, победоносец быв, вопиял еси, веселяся: препетый Господи, Боже отец, благословен еси.

Весь возложен Богу, постных садоделательства прелетая, мудре, цветник твоими насадил еси добродетелей поученьми, Богу, Сущему в вышних, освятив.

Закону повинуяся Христову, твоего художества богатство требующим благочестно, богомудре, раздал еси, воспевая: препетый Господи, Боже отец, благословен еси.

Богородичен: Освятивши душу и предочистивши тело, наитием на Тя Святаго Духа, Всенепорочная, Вышняго Силу во утробе Твоей заченши, родила еси безсеменно.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Иераршескаго священнодейства миром освятился еси благодати, идеже явися мира спасение, архиерействовав, всемудре отче Софроние, зовый: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Премудрость почитая лучшую, венцем благодатей венчался еси, славу неувядаему и богатство неотъемлемо, премудрости, славне, дар прием и, Господа пойте, — зовый, — и превозносите Его во вся веки.

Священнолепно, священнотаинниче, в Божественную правду одеявся, управил еси, всеблаженне отче, праведнейшими Владычне стадо словесы и деянии, Господа пойте, — научая, — и превозносите Его во вся веки.

Великолепно и паче слова Слово, Отцу, отче, Собезначально, слово тебе дарова, словеса развращающе, и языкоболия слабяще ересей, Господа пойте, — вопия, — и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Святолепный показалася еси храм Слова, всю тварь освящающаго, гора тучная святая, гора пресветлая, Благословенная Владычице, едина всепетая. Тем Тя, Богомати, поем и превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Речения, из устен твоих божественных происходяща, богоглаголиве, благочестивых мысли услаждают благодатию, якоже сот, каплющий разумений благолепие.

Внутрь небесных незаходимых живеши, богоглаголиве, у всех Владыки и Царя, идеже ликуют ангельския светлости и святых воинства.

Жизнь проходя, отче, на земли ангельскую, ангельскаго на небесех сподобился еси блаженства, идеже Христа моли спастися всем, поющим тя.

Якоже ароматнии фиалы, ланите твои, богомудре, нарда пистикии многоценны, премудрости исполнь явися алавастр, Тело Христово честное ароматствуя твоими учении.

Богородичен: Облак Тя легок, Дево, Исаия зряше: на Тя бо Господь нашед, низложи вся рукотворенная и Свое разумение Тя поющим явил есть.