Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святителю Тарасию, архиепископу Константинопольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Наведения, и пленения, и работы греховныя мя избави и к покаянию настави, Щедре, наводя мя скоро к любви Твоей.

Струи жизни имея, мудре, сердце твое, Церкве был еси яко река Божия, наполнившися ученьми, и сея напояя, отче, бразды.

Мастию твой верх честный Духом Божественным помазася, Тарасие, на браду богатно, яко Аароню, сниде на ометы твоя, яко роса Аермонская.

Богородичен: Се вопиет Исаия, Дево Чистая: совета великаго Ангела, во утробе Твоей заченши без семене, родила еси и Дева пребываеши по Рождестве, Чистая.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Всем утверждение сердцам был еси хлебом словес твоих, святителю, умащая же, яко елеем, веселиши, яко вином, сердца наша.

Теплотою разума и ревностию веры отцев был еси верховник, и еретическая противления яко сущая адова врата разорил еси.

Воздев к Богу преподобныя руки твоя, мир стаду твоему испроси. Темже и к Вышнему наследию возшед, почил еси.

Богородичен: Странно Рождество, странно происхождение во утробе обновляется Девы, и естество, поползшееся в тление, от лести воздвиже.

Седален, глас 3.

Делы просиял еси богоразумия, зарею облистал еси Церковь, ереси умертвил еси словесы твоими, нищелюбие и любовь источил еси, Авраамову странноприятию подобяся, отче Тарасие, Христа Бога моли, даровати нам велию милость.

Слава, и ныне, богородичен: Божественная скиния была еси Слова, едина Пречистая Мати Дево, чистотою ангелы превозшедшая, паче всех мене персть бывша, осквернена плотскими прегрешеньми, очисти молитв Твоих божественными водами, подающи, Чистая, велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища, заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.

Потом благочестия всеял еси Божественное слово Церкви и пожал еси клас, Тарасие, Православия; на земли кротких вселился еси и с ними радуешися, веселяся.

Егоже рече Исаия, преподобне, божественный страх во чреве приял еси Духом и родил еси Церкви, имже ересей прозябения разбиваются о камень веры.

Излиянием слез, преподобне, отмыл еси скверны и ко источнику достигл еси, в немже неодожденное пиво сладости присносущныя проливаемо, к желанием ты приспел еси крайним.

Богородичен: Без семени заченся, Всенепорочная, Бог Слово во утробе Твоей происходит сообразно непреложно к человеческому роду. Того о рабех Твоих моли присно, от бед спастися душам нашим.

Песнь 5.

Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного Бога не знаем.

Силою словес твоих немощь нечестивых обличил еси, и союзом связал еси божественныя любве стадо твое, и надеждею и верою сохраняеши невредимо.

Оттряс воздержанием пищу, питал еси твою душу, хлеб имея чистыя молитвы, поучение же божественное и возносящее смирение.

Ты ризу, мудре, церковную отечески исткал еси, в нюже Христос честным образом одеяв тя веры ради, и православия уяснил еси учения.

Богородичен: Тя Предстательницу, Чистая, и надежди крепкое основание, и подпор, и покров, и стену имамы вси, и к Царствию приводящий мост.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Жертва и заколение быв, повинул еси себе Богу верою и соблюдаеши безкровныя службы Его совершение.

Ныне в невещественную славу прешед от земли, вещественными страстьми оскверншуюся, преподобне, душу мою прилежною молитвою твоею исцели.

Острогал еси дебельство писания разума глубоким истончением, Церкви был еси скорописца, Тарасие, трость.

Богородичен: Недоумением покрывается Рождество Твое, странно бо, Дево, доиши Питателя, и млеком питаеши Невещественнаго, и на руку держиши Зиждителя.

Кондак, глас 3.

Православными догматы Церковь уяснив, и Христову, блаженне, честную икону почитати и покланятися всех научив, обличил еси иконоборцов безбожное веление. Сего ради вопием ти: о отче, радуйся, мудре Тарасие!

Песнь 7.

Ирмос:

Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Премудрости чаша явился еси, добродетельми исполнена, и, созвав проповеданием высокаго жития твоего, насладил еси стадо, богомудре, и с ним, отче, взываеши: благословен еси, Боже отец наших.

Обители тамошния и наслаждения честная предварил еси, и радуешися с Богом твоим, и веселишися убо. Темже тя чтуще, преблаженне, со дерзновением взываем: благословен еси, Боже отец наших.

Мужеством разума препоясан в чресла, Тарасие, и житием одеян, вводящим в веру, на трапезу Вышняго Царя востекл еси, поя: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Без Отца из Тебе, Иже без матере из Отца, проходит, и чистоты Твоея знамения сохрань невредна, показа пречисто рождество и девство нескверно: обновляется бо в Тебе закона рождество.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отрочестей прообразил еси иногда Твою Матерь, Господи, образ же Сия из огня изымаше, неопально входящия. Юже поем, явльшуюся Тобою концем днесь, и превозносим во вся веки.

Ты, яко облак утренний, и яко капля каплющая, и роса, явился еси, благотворения богатство собрал еси на земли, алчущих сердца умастил еси и светлу вжегл еси, мудре, душевную свещу.

Святительства одеждею дел твоих светом просвещся, и явился еси целомудрия ключь, воздержания пища, истинныя молитвы учитель, и покаяния путь, и закон жития.

Покаяния время и обращения плод принеси, и смоковницы неплодныя посечения прещения, душе моя, клятвы убойся, напитай же Христа добродетелей благоплодием.

Богородичен: Не забуди гласа, Предстательнице страшная, раб Твоих, но от всякия беды молитвами Твоими и всякаго прещения исхити, преклоняет бо Бога Твоя Матерняя молитва.

Песнь 9.

Ирмос:

От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.

Увядил еси, отче, коварствия и стрелы вражия огнем воздержания и чистоты угльми, плоти вещный гнев попалил еси истинно, онаго светозарения, Тарасие, сподобився.

С патриаршескими лики водворяяся, поеши песнь ангельскую с ними: свят, свят, свят Отец родитель, и Сын рождейся, и Дух, исходяй нераздельно; Троице Святая, слава Тебе!

Яко вшедшу в вышняя с Павлом, вопием: преблаженне, Божие блаженство, Церкви утверждение, воинству победу, нам же даровати очищение, чтущим тя любовию, Тарасие, помолися.

Богородичен: Воплощься неизреченно от чистых Твоих кровей, яко солнце, явися нам, Пречистая Мати безневестная, век всех Иже первее, Отцу Собезначален Сын, и тму отгнав, просвети всяческая.