Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому апостолу Фоме (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвлении телесе победное воспою пение.

Безначальна Сына Божия, Бога Слова, явльшагося на земли, зраком Сущим по нам, Егоже видел еси, славне, Егоже и руки дланию, и ребро осязал еси, умоли спасти паству твою.

Знатель тайных, и утробы истязуяй, и сердца испытуяй, Бог мой Иисус, тя, Фомо всеблаженне, Своего Богоявления служителя, и свидетеля, и апостола Божественна прият.

Вод таинственных река ты показался еси, напаяющая, Фомо, лице земли; церковный же сонм струями Богознания и шумом Духа многобожную прелесть отгнал еси.

Богородичен: Смерти и тли потребительница сущи, нетления источник рождшая, Христа, Богородице Всепетая, и безсмертия украсившаго благодатию человеческое естество, Пречистая.

Песнь 3.

Ирмос:

Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Добродетели добротою благолепен сый подобяся самовидче, и чудесы, индиов зловидное светом Божественным озарив, и верою просветил еси тех помрачение.

Зарею разжегся самодетельством Духа, яко стрела Богосветлая, послан был еси, Богоприятне, и мир просветил еси, Фомо, чудесы.

Тайнонаучен Божественныя мудрости догматом, якоже скорость молнии преходящия, апостоле Фомо, светом просветил еси мира концы.

Богородичен: Неискусобрачная, Бога плотию рождши, страстей прилоги колеблема мя утверди: несть бо, Пречистая, разве Тебе помощницы.

Седален, глас 8.

Мрежею словес Божественных рыбы уловив словесныя, сия принесл еси начаток Богу нашему, и в Христовы язвы желая облещися, подобник страсти Его явился еси. Тем, сошедшеся по долгу, чтим, апостоле славне, всепразднственную память твою и согласно вопиим ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Деву и Едину в женах, Тя, без семене Рождшую Бога плотию, вси ублажаем роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества и, яко младенца, доиши Зиждителя и Господа. Тем Ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества, во облаце легце прииде Иисус Пребожественный, нетленною дланию, и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Величайшим чудес явлением начен и догматов Божественных славу светле излагая, вселенную объял еси проповеданием, взывающу: слава, Христе, силе Твоей.

Яко самовидца тя Слова и теплаго служителя, и Того славы и величествия свидетеля, и яко верна строителя, и апостола восхваляем тя, блаженне Фомо, всечестне.

Якоже невестный чертог и скинию Небесную, основание на Камени краеугольнем утвердив, наздал еси, блаженне всеприснопамятне, зовущим: слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен: Землю неоранную, Клас жизни возделавшую, и облак легкий, тучу, Жизнодавца источившую, Всесвятую Деву именуем, зовуще: слава, Христе, силе Твоей.

Песнь 5.

Ирмос:

Нечестивии не узрят славы Твоей, Христе, но мы Тя, Единородне, Отеческия славы сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.

Осиян, апостоле, славою Христовою и, ребро животворное осязав, почерпл еси неизследимую Богословия пучину и мир обогатил еси.

Не пришед к первому Твоему входу Фома, не веруя же учеником, веровав же последи, радуяся, возопи, Тя, Бога и Господа возвещая, Многомилостиве.

Яко небо одушевленное, славу Твою, Христе, громом духовным Фома возопи, исповедуя и Бога, и Господа, Тя верным благовести.

Богородичен: Победителя покажи, Всенепорочная, ум страстей и помышлений стремления покори сих, Богоневесто, Бога Рождшая, Спасителя душ наших.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.

Всех неверие, Фомо, душегубное, неверование твое, блаженне, исцеляет: ты бо несумненно гвоздей же и копия язвы испытал еси. Испустил еси, яко силен, Христе, апостола, яко стрелу изощрену, в сердца враг Твоих, Жизнодавче, и корыстей объятие Тебе сих приведе.

Жертвы идольския, Щедре, упразднил еси, заклан быв на Древе, и заколении святыми Богоглаголивых апостол, подражающих Твоя страдания.

Богородичен: О чудо, всех чудес новейшее: яко Дева во утробе всяческая Содержащаго, неискусомужно заченши, не тесновмести.

Кондак, глас 4.

Премудрости благодати исполнен, Христов апостол и служитель истинный в покаянии вопияше Тебе: Ты мой еси Бог же и Господь.

Икос.

Господню ученику и великому тайноповедателю, Фоме Богоглаголивому, Петр возопи: видехом Господа. Рече же той: аще не вижду аз язвы рук Его, не уверую, вопияше близнец. Тогда Владыка всех, якоже раб прииде, хотя спасти вся, и глаголет Фоме: осяжи руки Моя и ребра и не не веруй: Аз бо есмь Господь и Бог твой. Он же с покаянием возопи: Ты мой еси Бог же и Господь.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи Авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: Благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

С вышними ликостояньми, яко апостол, радуяся, ликуеши, блаженне, на небесех, воспеваеши же, веселяся: Благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

От конец до конец протече твое вещание и глагол твоих Божественных предложение, зовущия научающее: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Храм был еси ты Троицы, прехвальне, темже и храмы идольския и кумиры разрушил еси, апостоле, храмы же воздвиг во славу и хвалу Христа Бога.

Богородичен: Законныя работы Твоим Рождеством избавихомся: Ты бо, Богородице, Избавителя неискусомужно нам родила еси. Благословенна ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть. Тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

С Богом беседуя воплощшимся, плоть забыв, явился еси, блаженне, премирным же обожением обогатился еси, приближением к Богу Боготворимь, и, Господа пойте, зовя, и превозносите Его во вся веки. Любовию Христу сочетався, смерть с Ним, блаженне, возлюбил еси, и со апостолом Твоим идем, вещав, и с ним смерть приимем: Господа пойте, вопия, и превозносите Его во вся веки.

Вас Христос апостолы, облаки вольнаго дождя показа, тучами наводняющия Божественнаго познания Церкви, премудрии, и напаяющия поющих: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Пороков и скверн чиста и всякия святыни еси храм, Слово Всесвятое, вся освящающее, Отцу Собезначальное, породила еси. Тем Тя, Дево, поем и превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный, от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Колесница светоносная явился еси седящаго Слова, на благолепнейшей твоей души и Богоносней носима, ко спасению, славне, направляя поющих тя.

Твою преблаженную память совершающе, молим всякаго треволнения избавитися ходатайством дерзновения твоего, еже, яко Христов апостол, имаши, Боговидче всечестне.

Днесь память твою вси, Фомо апостоле, совершаем, освяти и просвети верою искушений, и обстояний, и страстей всяких избавляя молитвами твоими.

Богородичен: Красен прозябе Клас от земли Девическия, Божие Слово, Имже питаемся вернии, в Немже и живем и составляемся. Тем Тя, Рождшую, яко Богородицу величаем.

Светилен.

Самовидче и апостоле Христа Всещедраго, мир даровати всей вселенней и победы воинству нашему, и прегрешений оставление, и спасение испроси тя, Фомо, восхваляющим яко ученика Богоглаголива.

Яко солнце востока, индиом послася, Фомо апостоле, пресветлое, апостолов славо, и тех омрачение светом словес твоих и Троическою верою просветил еси. Тем святую твою и Божественную празднуем память.

Богородичен: Молебницу Ти приводим и теплую Заступницу, Пречистую Матерь Твою, вернии по долгу: сподоби рабы Твоя причаститися славы Твоея, Христе, и праведных наследия, и пищи райския, и даждь Царство Небесное.