Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому апостолу и евангелисту Марку (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Марка боговидца восхваляя, призываю благодать Духа: яко да вдохнув ми светло, отженет неведение и божественное богатство премудрости дарует.

Твоего богогласнаго светом просветив, Спасе, благодатным, в мир послал еси, Слове Божий, благих яко виновный, Твое пришествие нам благовествующа.

Петру премудрому ученик быв и того обогатився сыновством, Марко всеславне, таинник показался еси таин Божиих и снаследник славы его был еси.

Богородичен: Иже египтяны во глубине потопив облаком Духа, Сей прииде от Тебе, Чистыя, египтяном послежде и Марком тех от прелести измени.

Песнь 3.

Ирмос:

Едине, ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый, одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Тя, ипостасную, Христе, Премудрость проповеда, лучами Твоими озаряемь, всему миру явльшуюся, Владыко, и жизнь дающую, и человеки просвещающу, угодник Твой славный Марко, Человеколюбче.

Струю прием, Христе, премудрости приснотекущую, яко река, шумящи, земныя напои богоразумия светом концы, являя Твое суще истинно проречение, самовидец Твой Марко, Человеколюбче.

Петру последуя, мудре, яве, Евангелие яко ученик его вообразил еси, богословия свет прием от него, апостоле, и Божие плотское пришествие возвестив ясно.

Богородичен: Египта первее, девическими руками носимый, демонская требища Ты потрясл еси и сему паки Марка послал еси вразумити всем Твое вочеловечение и божественную, Христе, Твою тайну.

Седален:

На высоту возшед добродетелей божественный Марко, возгремел еси нам спасительных догмат великия тайны, божественный проповедник быв. Темже верою тя молим, преблаженне, всякия скорби, согрешений и бед нас свободи.

Песнь 4.

Ирмос:

Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Во всю землю вещание твое изыде, и в концы, премудре, вселенныя твоих ясно глагол сила, давидски светло проповедающи спасение наше и обновление.

Явися, Спасе, яко молния, апостол вселенней премудрый, истины радость благовествуя, богосиянием светолития просвещаемь во спасение наше и обновление.

Нозе твои пророчески украсишася, ибо паче слова нам благовестил еси проявленно мир, богоприятне, плотию Явльшагося концем во спасение наше и обновление.

Богородичен: На облаце Слово девичестем седе, египетския советы и богоборныя мысли, обуив, разори, учении божественнаго Марка, яко Милосерд, во спасение наше и обновление.

Песнь 5.

Ирмос:

Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего богоразумия, православно поющих Тя.

Искапал еси сладость благочестия словес твоих божественных тучу, всюду лучами осияваемь, явлься благодатию яве мысленнаго Солнца, Марко всеблаженне богоприятне.

Из дому Господня источник изшел еси и напояеши оляденевшая сердца струями богатно духовными, плод вместо неплодствия приносити уча, апостоле.

Ты Петра великаго сын был еси и, сего ученьми просвещаемь всегда, души просветил еси к тебе тепле приступльших, блаженне, боговидче апостоле.

Богородичен: Яко Человек от Девы рождься, египтяном, Христе, послался еси, от Отца возсияв прежде всея твари, имже Марка помазал еси, Мудре, тех научающа богоразумия таинством.

Песнь 6.

Ирмос:

Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Низложил еси бровь беззаконных, Господи, и досаждение гордое смирил еси, апостола Твоего показав победоносца силою Твоею, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Венец надежды, славне, имже ныне венчаемся, словесы твоими проповедал еси, мудре Марко, Зиждителя твари, Иже в нашу славу исплетен естеством плоти.

Петр тя верховный, славне, яве тайно научи Евангелие списати честное, показав служителя тя Божественныя благодати, ты бо нам богоразумия свет простерл еси.

Богородичен: Египта, иже первее во тме суща, Господи, Девою Богоматерию просветил еси, яко Младенец прошед, того обличил еси суетство учении богогласнаго Марка, Человеколюбче.

Кондак:

С высоты приим благодать Духа, риторская плетения разрушил еси, апостоле, и, языки вся уловив, Марко всеславне, твоему Владыце привел еси, Божественное проповедав Евангелие.

Икос:

Верховнаго апостола ученик быв, с ним Христа, Сына Божия, проповедал еси, на камени истины утвердив лестию колеблющияся. На немже и мене утвердив, души моея исправи стопы, яко да вражиих сетей избавлься, непреткновенно славлю тя: ты бо всех просветил еси, Марко мудре, Божественное проповедав Евангелие.

Песнь 7.

Ирмос:

Тебе, умную, Богородице, пещь, разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Божественными блистании освещаемь, возломлением тайно возпосылаеши заревидныя лучи, Марко преблаженне: Слово бо проповедал еси воплощаемое, безлетное, хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.

Богодельными, Вседетелю, силами богогласнаго ученика вооружив, чудодейственника сего совершил еси: недуги бо отгна и язи исцелил есть, прехвальнаго Тя проповедуя Бога и препрославленнаго.

Ученическаго лика старейшаго учителя имея, божественнаго Петра, подобен сему явился, все бо исправил еси церковное исполнение прехвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.

Богородичен: Столп сам во Египте поставил еси, Евангелия твоего писание Рождшемуся без семене от Богоматере, речением последуя Исаии, преславне, прехвальнаго возвещая Бога и препрославленнаго.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Рождшееся Слово от Отца прежде всех век, в естество человеческое облекшася Христа, проповедал еси, славне, и вопиял: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Давшаго избавление себе за наше согрешение и страсть падших, воздвигшаго Христа прославил еси, славне, вопия: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Петрову Марко повинуяся премудрому учительству, премудре писании вообразил еси верным честное Евангелие, вопиющим: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Богородичен: Дева, Еммануила носящи яко Младенца, предста египтяном, имже, яко светлая звезда, Марко посылается, взывая: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Достиг источника неизреченна, трисолнечнаго, богоявленне, сияния, чистейша наслаждаешися и яснейша обожения, еже паче ума, со ангелы ликуя непрестанно, преблаженне.

Петрова общник быв учения и божественнаго проповедания, в небесных живеши селениих, с нимже, богоглаголиве преблаженне, и молишися о нас, Марко апостоле.

Свет, трисиянно совокупляемь, единственно же паки странно устрояемь, проповедал еси благочестно, досточудне, просвещаемь зарею благодати. Темже тя молим: о нас присно молися.

Богородичен: Марк, честный апостол, египтяном святитель даровася; к нимже, яко Младенец воплощся, прииде, от Девы Чистыя Богоматере, Господь славы, Егоже достойно величаем.

Светилен:

Премудрости небесныя научився, апостоле, плетения витийская и числа звездословцев разорил еси языком твоим, о Марко преславне! и, ученик быв Петров, миру проповедал еси Евангельская словеса.