Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому апостолу Иакову, брату Господню (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Даянию благому, Иакове, и дару совершенну от Отца светов человеком подаятися, учиши яве, Емуже причаститися, апостоле, тя поющим помолися.

Светом просвещен, доблий, Божественнаго Духа и с Ним законы изложив, Церкви управляеши языков, яко Христов апостол, священнотаинниче всеблаженне.

Лик апостольский, всемудре, яве украсил еси, яко первый иерарх быв, самодейством Слова помазан, яко ученик и брат Божий, священнопроповедник священнейший.

Богородичен: Источник Тя исцелений имуще, почерпаем, яко Источник рождшую жизни, Богородице Дево Чистая, и душ врачевство, и телес обновление.

Песнь 3.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Веселится о тебе колено Иудово днесь, Христовыми светлостьми виде тя светло облистающа.

Звезду богосиянну Церковь язычная имущи тя, благославнаго проповедателя, и Божественным Светом озаряется.

Закон ты жизни Церкви Христове положил еси, Жизнодательным Духом ты законополагая и вещая.

Богородичен: Егоже родила еси плотию, о Богомати, из Отца Возсиявшаго, Того, Чистая, Иаков яко Бога всех проповеда.

Седален, глас 8.

Сродник по плоти Иисусов был еси, и от Него, апостоле, благодать многу приял еси и всем преподал еси просвещение и разум, всемудре Иакове, и идольскую лесть из корене исторгнув. Тем, иже тмы предстатели и лестцы, неправедно тя убивают, Спаса проповедающа. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Солнца облаче разумнаго, Божественнаго Света светильниче златокованный, Нескверная, Неблазная, Всенепорочная Владычице, омраченную душу мою ослеплением страстей, безстрастия зарею просвети, молюся, и оскверненное мое сердце омый потоки умиления, покаяния же слезами и от тимения мя очисти дел моих, да любовию зову Ти: Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление подати ми, Тебе бо имею надежду, раб Твой.

Песнь 4.

Ирмос:

Любве ради, Щедре, Твоего образа, на Кресте Твоем стал еси, и растаяшася языцы: Ты бо еси, Человеколюбче, крепость моя и хваление.

Ввел еси в море Твоя кони, апостолы, Спасе, и просветиша языки, к Твоему познанию привлекше, Владыко.

Нескверно, яко зерцало, явлься, и перводетельныя лучи Несозданныя Троицы известно прием, всем возсиял еси.

Валяемаго тя каменя пророчество освященное зрит и сокрушающа прелести гнилое суетство силою Духа.

Богородичен: Вшед, о Богомати, во чрево Твое Превечное Слово, родивыйся из Отца неизреченно, Иакова апостола являет.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Ты, Господи, Свет, блистание Иакова явил еси светяща, и земныя неведения и тмы изменяюща.

Тя, Господи, гласом свободным проповеда праведный брат Твой, подражатель же Страсти бысть, убиваемь.

Кий земный ум похвал пения тебе принести может, добродетелей просвещенному благодатьми, Иакове?

Богородичен: Тя истинно Божественное обрет жилище, вселися, о Дево, наше спасение, Слово, промышляя.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Одеждею законною облече тя лучшею, и иерарха являет, Аарона древняго честнейша, иже милости ради в братство приемый тя.

Орган, действы ударяемь Духа, все помышление наслаждая и Богу привед спасаемыя от работы лютейшия, был еси изряднейший.

Возжаждав, жизненныя испил еси воды, и реки источаеши богоглаголиваго твоего чрева, текущия вселенней Божественным Духом.

Богородичен: Ева убо преслушанием смерть роди, Богородица же, Жизнь заченши, роди Нестареющуюся и древний за всех отдаде долг.

Кондак, глас 4.

Отчее Единородное Бог Слово, пришедшее к нам в последния дни, Иакове божественне, перваго тя показа Иерусалимлян пастыря и учителя, и вернаго строителя таинств духовных: темже тя вси чтим, апостоле.

Икос:

Рождение тя Иосифово, Иерусалимов перваго иерарха, Иакове боговидче, и Господня брата песньми похвальными воспоем верно, и к тебе возопием: даруй нам дар совершен от Отца светов и отжени скорбь, настоящую от множества прегрешений, поднесоша бо врази на ны пяту и обступиша нас исмаильтяне, ихже сокруши вскоре луки, священноявленне, яко да тя вси почитаем, апостоле.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Яко в пещи, на горнице просвещаемь, Божественным пришествием Духа, таинственно, богоглаголиве, возопил еси: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Свыше дыхание зельное апостола языком огнеобразным вещати Божия величествия устрои: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Видения деятельнаго излагая дщицу, от скрижали же, яко духовныя, человеки научил еси: благословен еси, Боже мой, зовый, Господи.

Богородичен: Возсоздавый мир, во утробе Твоей, Богоневесто, Божественнаго служения показует совершителя Иакова, взывающа: благословена Ты в женах Всенепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Руки распростер крепкия, апостолы Твоя, Спасе, благословил еси, восходя, Владыко, к Безначальному Отцу Твоему, и устроил еси тыя с веселием вопити: благословите вся дела Господня Господа.

Якоже обещался еси, неложно апостолом Твоим, Духа послал еси. Сего Иаков, Владыко, светлостию просвещаемь, вселенную молниями просвещает яве и вопиет Тебе: благословите вся дела Господня Господа.

Мудрость, Иакове мудре, ипостасную имел еси Учителя, учащу тя неизреченным и неизглаголанным тайнам, и к благочестию люди звати воздвигл еси: благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен: Гору явленну мысленную, Дево Чистая, пророк виде Тя, из Тебе бо пречестный Камень отсечеся, спасая вселенную воистинну, Божественно поющую: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Приидите, первопрестольника вси, Церкве светильника, священными, Иакова, песньми, яко иерарха и христопроповедника, тезоименне праведнаго именованна, величаем.

Божественнаго общника, яко явльшася безконечнаго Царствия, и Божия нареченна брата, и житием истинствующа, именование приемша, священнотаинника, тя величаем, Иакове.

Престолу предстоя, блаженне, венценосец Троицы, верою почитающих твою память, нетлеющих насладитися честей, яко иерарх, Иакове, благоприятен, твоего Владыку умоли.

Богородичен: Ты, от Девы Рожденнаго неискусобрачно, богоявленне, учении твоими яве чести Бога научаеши, Воплощенное Слово, в Негоже мы верующе ныне, достойно величаем.

Светилен.

Яко Господня брата бывша, блаженне Иакове богодохновенне, вернии по долгу хвалим тя, славяще светлую и всечестную, и светоносную твою память, молися прилежно за чтущих тя.

Богородичен: Молитвенницу Тебе приводим и теплую предстательницу, Чистую Матерь Твою, вернии, по долгу: сподоби рабы Твоя причаститися славы Твоея, и праведных части, и сладости райския, и улучити нам небесное Царствие.