Святцы: Соообщество Православных Прихожан


Канон святому мученику Анастасию Персянину (Каноны святым)

Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Утром светлейшим Твоего, Христе, востания осияваемь, сего тезоименитый, от востока устремився, яко солнце, ныне Церковь озаряет чудесы.

Божественныя любве исполнен, терпеливно муки претерпел еси, мучениче Анастасие, и Христу, постническими украшен добротами, радуяся, привелся еси, благовонная жертва, блаженне.

Богородичен: Радуйся, благодати источниче, радуйся, лествице и двере небесная, радуйся, свещниче, и стамно златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа миру Рождшая.

Песнь 3.
Ирмос: Едине, ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый, одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Стезю шествовав тесную, первее убо пощением к мученической славе предуспел еси, мучения ради наслаждение обрет болезньми, славне мучениче Анастасие, небесную красоту приемля.

Болезнь страдания твоего во всю изыде вселенную, мучениче непобедиме: противу бо греха даже до крове сопротивився, победоносец был еси и венцем победы украсился еси.

Богородичен: Из Тебе прозябе, Чистая, Цвет неувядаемый, благоухающий все человечество Божественным миром естества Своего, Иже Отцу Собезначальный, и из Тебе быв под летом, Дево Всенепорочная.

Седален, глас 4.

Славою совершенства явился еси пречестен, яко Божественными просветив светозарении ум и познав Креста крепость, преподобен постом и кровьми мученик был еси, богомудренне, Анастасие блаженне. Темже и чудес тобою точит дар Христос.

Богородичен: Дево Всенепорочная, яже Пресущнаго Бога рождшая, со безплотными Того непрестанно моли оставление прегрешений, и исправление жития дати нам прежде конца, верою и любовию поющим Тя по долгу, Едина Всепетая.

Крестобогородичен: На Кресте Тя возвышена яко узре Пречистая Мати Твоя, Слове Божий, матерски рыдающи, вещаше: что новое и странное сие чудо, Сыне Мой? Како, Жизнь всех, вкушаеши смерть, оживити мертвыя хотя, яко Милосерд?

Песнь 4.
Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Ничтоже тя сущия ко Христу любве отлучи: ни удов отсечение, ни ран прещение, ни мечь, ни смерть, но ниже огнь, ниже глад, Анастасие, небеснаго ликования купносельниче.

Со усердием на рамо крест твой взем, последовал еси Христовым спасительным заповедем и, Сего быв подражатель даже до смерти, всеизряднейше, ныне наслаждаешися Того светлости.

Богородичен: Радость Тебе яве с небесе пришед, архистратиг, Чистая, благовести, рек: Бог изыдет с плотию из Тебе, Дево Всечистая, во спасение любовию поющих Тя.

Песнь 5.
Ирмос: Бог Сый мира, Отец щедрот, великаго Совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам; тем, богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Древле хваляйся безмерно, и землю претя объяти, и всуе гордяся, море, мудре, все потребити, твоими благомужествы, Анастасие мучениче, попирается богопротивный.

Законно пострадав мученик Христов и победив, страдании возмездия, чудес действо приемлет яве: недуги бо целит и демоны отгоняет, Христовою силою чудодействуя, Анастасий.

Богородичен: Проклятие Евы, всех матере, Твоим Рождеством, Дево, упразднила еси, миру благословение израстивши, Христа: тем Тя, радующеся, и усты, и языком, Богородицу воистинну исповедающе, величаем.

Песнь 6.
Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият; в Деву же всельшееся Слово и плоть приемшее пройде, сохраншее нетленну: Егоже, бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Зарею Крестною яве просвещаемь, прелести мрак разрешил еси и победил еси, сплется с мучителем, всеславне, и, радуяся, приял еси твоя победительная, мучениче Христов Анастасие, ликуя с мученическими воинствы.

Богородичен: Весь лик от Бога научен пророческий Твое прорече таинство несказаннаго и божественнаго зачатия, еже из Тебе Божественнаго Слова, Мати Дево: Ты бо истиннейший и древний совет явила еси.

Кондак, глас 1.

Божественнаго ученика и спутешественника Павлова Тимофея, вернии, воспоим вси, с сим почитающе мудраго Анастасия, возсиявшаго от Персиды, яко звезду, и отгонящаго душевныя наша страсти и недуги телесныя.

Икос:

Солнца множае возсия летнее святых торжество, и верныя просвети, и демонскую тмообразную силу отгна всю, и недуги очисти, и прошения просящих исполни. Темже притекаю аз, окаянный, и молюся от болезни страстнаго моего сердца, да прииму, яже хощу, и обрящу, яже требую: пременение печали, и житие безпечально, и прегрешений оставление, и божественное врачевание душевное и телесное.

Песнь 7.
Ирмос: Тебе, умную, Богородице, пещь, разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Страдалец верныя поущает, яве образ показав мужество свое Божественней ныне подражати страсти вольней, юже за ны претерпе хвальный отцев Бог и препрославлен.

Равномощная Троица веруется благочестия рачителем: доблии бо страдальцы за Сию пострадаша, крови изливающе, мученически борющеся, и души предающе яве, и убиваеми.

Богородичен: Радуйся, Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу одеявся, воистинну превозносимый во всего мя, человека, за благоутробие непостижное, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Песнь 8.
Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо, яже прият, палит юныя, яко ниже огнь Божества — Девы, в Нюже вниде утробу. Тем, воспевающе, воспоем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

От земли ты к небесем венценосец, мучениче Анастасие, возлетел еси, лести всякия демонския избег, и попрал еси идольская чтилища. Темже и зовеши ныне, радуяся: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Омочил еси мученическими твоими кровьми твою одежду, пребогате мучениче, крест же, яко скиптр, нося, со Христом царствуеши во веки, Анастасие, Емуже ныне воспеваеши, радуяся: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Богородичен: Архангельскими песнословии славимый, Богатное Слово нас ради обнища, Тя Матерь, доброту Иаковлю, Благословенная, избрав. Темже, воспевающе, поем: да благословит тварь вся Господа и превозносит во вся веки.

Песнь 9.
Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Струями твоих кровей, славне, идольскую лесть всю погасил еси, исполнение же Церкве уяснил еси, о нейже моляся, всеизряднейше, не престай Владыце, да тя вси блажим.

О, паче слова славы твоея и неизреченнаго Божественнаго воистинну осияния! Егоже причастился еси яко победитель, Анастасие, Владыце Христу предстоя, Егоже и ныне моли о нас, воспевающих тя.

Богородичен: О, страшнаго Твоего чудесе! Ты бо, Дево Богородице, таинство, прежде родов и прежде веков сокровенное в Бозе, вся создавшем, рождши Бога Слова несказанно, явила еси.

Светилен.

Два светила в мире сияют светоносно, Тимофей же великий во Христовых апостолех и Анастасий мученик во единообразных, ихже восхвалим вкупе.

Богородичен: Вси вернии, Тя Ходатаицу ко из Тебе ныне Рождшемуся предлагаем, Пресвятая, мы же лучшаго ради сраспинаемся Сему. Темже не престай о нас молящи.