Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Арефе Негранскому и с ним 4299 святым мученикам (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Песнь возслем, людие, чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе, единому Владыце.

Мучениче, страстотерпче Христов, Арефо всеблаженне, молитвами твоими и сущих с тобою мучеников ум мой просвети, яко да воспою вашу светоносную и божественную память.

Выспрь житие яве на небесех стяжав, богоблаженне, Христовым подобием, себе предал еси желанием мучения беззаконным евреем, богомудре.

Глагол преступив Божий, евреин пребеззаконный и неправеднейший богоизбранное стадо Христово погуби, обаче восприяше суд праведным и Божественным промыслом.

Стезю шествовав неуклонно, к небеси ведущую, Христу привел еси мученический собор, Арефо всехвальне, всякаго возраста и рода всякаго собранный.

Богородичен: Песньми Пресвятую, вернии, Марию похвалим, Богоматерь Обрадованную, покров божественный, тихое пристанище, всех верных Предстательницу.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Утвержденну зряще Креста благодатию Твою Церковь, еврейстии отроцы пребеззаконнии, завистию тающе, и ранами многообразными нещадно мучаху, едине Человеколюбче.

Ядометный язык зловернии имуще и Тя хуляще, сих прародители Избавльшаго древняго мучительства, в Тя верующия, Спасе, заклаша.

Создавый наедине богодейственным манием человеческая сердца, кто промысла Твоего глубину возможет постигнути? Яко стадо, еже, Христе, собрал еси, волком предал еси.

Богомудрое твое стадо, варварскими мечи ссекаемо, усердно призываше Тя: приими духи и души наша, Спасе, и к свету настави Царствия Твоего.

Богородичен: Умерщвлена мя древле, к жизни, Пречистая, паки возвела еси, едина Ипостасную Жизнь рождшая, Ейже приразившися, расторжеся яве враждебнейшая смерть.

Седален, глас 8.

Креста силою вооружився и верою оградив град твой, делы посрамил еси мучителево свирепство, терпения же образ божественнаго быв, привел еси Христу мученики. Тем, сошедшеся, по долгу почтим, Арефо прехвальне, всепразднственную память твою, страстоносче всеславне, моли Христа Бога грехов оставление подати чествующим любовию святую память твою.

Богородичен: В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих, и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно, молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящихтися, Богородице Пречистая, молящи Его присно согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен: Агнца и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление, верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Собор, укрепляемь благодатию, и лик божественный и пресветлый, мученически множество стражда, воинство победоносное, Арефу имуще чиноначальника, да поется любовию честно песнопоющими: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Твоим содержащся разумом богомудрый град твой, пребогате, сединою светящася честною, к пребеззаконным мужески подвизася, и, победу взем, песнопоет Спасу: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Законом новым Животворящаго Духа ограждаемь, закон писмене попирая, благочестный град преодоле душевною чистотою и нравом благородия, Христу песнопоя: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Воистинну град Божий явился еси пречестный и мучеников божественное жилище, и о тебе поются светло ныне преславная, велия же и дивная, лик бо поющих Владыце приводиши: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Богородичен: Из Давидова царскаго прозябши сродства, Всецарствующаго прежде век, из Отца Слова неизреченно и паче ума возсиявшаго, родила еси, Дево. Тем Тя, Богородицу, богомудренно вернии ублажаем.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Богозванный собор и богоблаженный, подвизаяся, и тепле друг друга укрепляюще, и способствующе, от беззаконных Христа ради заклатися, благославно, добропобеднии, изволиша.

Укрепльшеся верою и благочестия ревностию распаляеми, угодницы Твои, Христе, пребеззаконных страха не убояшася, и, Твоею любовию целомудренно связани, сами волею предашася.

Бога Божественным промышлением и неизбежным промысла судьбам всю жизнь свою возложивше, собор божественный, к пребеззаконным еврейским скверноубийством благодерзостно, доблии, устремишася.

На Тя надеющеся и веровавше ныне Воскресению Твоему, Твои, Спасе, мученицы, не ретящеся, ниже вопляще, беззаконными за Твое исповедание убиени быша, доблественнейшии.

Богородичен: Божие Бог Слово, прежде век Отцу Соприсносущный, благоутробия богатством во утробу Твою вселився, обнища, и Человек явися на земли, плоть быв, Дево Богородице Всепетая.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Кровию Христовою знаменавшеся, святии, крови своя усердно излияша, славнии мученицы, и ныне царствовати с Ним сподобишася.

Мир пророчески глаголаху языцы немотствующии, проповедаху Христа младенцев немования, девы богомудрыя за благочестие сами себе Богу принесоша.

Отделися тебе свет, возсияющь исцеления богатно от Христа, Арефо богоглаголиве, к Немуже изшел еси, еще искапая поты страдания.

Множество Тебе мученическое божественно, Спасе, приведеся: окрест Тебе лицы святых, ликующе, просят оставления грехов тех присно прославляющим.

Богородичен: Возсия от Сиона высочайшаго благолепие приятием плоти по соединению неизреченно из Тебе, Неискусобрачная, одеян, и мир просвети.

Кондак, глас 4.

Веселия ходатай нам наста светоносный днесь страстотерпец праздник, егоже совершающе, славим в вышних сущаго Господа.

Икос:

Ум мой просвети, Христе, зарею подвигов Арефы добляго и всех святых, с ним пострадавших: первый бо всех явися верный, мужески ополчився на отмещущих воплощение, Тебе, паче естества воплощшагося и рождшагося, да нас избавиши от лести и покажеши неблазненно хотящим шествовати путь свидетельства, имже страдальцы ходиша, Тя поюще в вышних сущаго Господа.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Кровей потоцы страдалец Твоих источают исцеления, верою тех память похваляющим, и Тебе, Творцу, усердно зовущим: благословен еси, Боже отец наших.

Посрамиша весь, победоносцы, беззаконных совет, яко божественным разумом и остроумием украшаеми, и, веселящеся, закалаеми пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Матери щедрыя, яко уязвлени Твоею любовию, Христе, не пощадеша детей, но в пещи попаляемыя, Тебе, Владыце, взывающе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Свещи страдания девства светло вжегше, в Божии чертозе, богоноснии, веселящеся с мудрыми девами, зовут: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Душ очищение и спасения Ходатаица еси, верою Тя и любовию, Божию Матерь, возвещающим и Сыну Твоему согласно зовущим: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Не в законе бысть яве совершение, но в Христе спасение дадеся, — вопияху мученицы, богоубийцам глаголюще. — Тем, радующеся, закалаемся вси и умираем усердно, Тому песнопоюще: людие, превозносите Христа во веки.

Тайнонаучает младенец и учит безумныя к Твоему образу зрети пречистому, Христе, и веру прияти пришествия Твоего на земли, и утаився пребеззаконных рук, в пламень вниде с рождшею, поя: людие, превозносите Его во веки.

На земли мученицы благочестно подвизавшеся, на небесех от Христа венцы достойно прияша, радостно отшедше, идеже веселящихся жилище, верою песнопоющих и вопиющих непрестанно: людие, превозносите Его во веки.

Победивше, святии, лютаго миродержца и служащия того хотением, ко Вседержителю и всех Господу со дерзновением и радостию неизреченною преидосте, вопиюще: священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

Богородичен: За ны молися Сыну Твоему и Господу, чисто и истинно поющия Тя и Тя, Богоматерь, исповедающия, Пречистая, грехов просящи разрешения, получити же спасения верно поющим: священницы, благословите, людие, превозносите Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Причастницы славы Христовы, общевавшеся смерти бысте, святии мученицы, и Царствия диадимою украсистеся светло. Богу же предстоите, нам просяще спасения душевнаго, достославнии.

Законнии явистеся Христови воини и непобедимии мученицы, Арефо всемудре и со страдавшими с тобою усердно, со страстотерпицами женами, девы отроковицы, темже молим прилежно, о нас молитеся.

Управи, Слове Божий, жизнь мою и окорми, Владыко, угодников Твоих моленьми любящих Тя, и сподоби тех сопричастнику быти, грехи моя презирая яко Благ и Человеколюбец.

Богородичен: Селение была еси Божие, Невместимаго во чреве вмещшая и, прежде Безплотнаго, воплощенна нам порождшая. Егоже ныне умоли, Чистая, прегрешений оставление всем даровати, верою Тя присно величающим.

Светилен.

Арефина пророчества Бог Исполнитель бысть, возставив на падение нечестиваго Омирита Елесвана мужественнаго, гоняща и убивающа нечестивых полки, Негран же возносяща и веселия исполняюща.

Богородичен: Сущую Богородицу Тя исповедаем, Владычице, спасшиися Тобою: Бога бо неизреченно родила еси, разрушившаго Крестом смерть, к Себе же привлекша мучеников множества, с нимиже Тя восхваляем, Дево.