Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому мученику Диомиду Тарсянину, Никейскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Светом озаряемь трисолнечным, разреши мрак, блаженне, неразумия моего, яко да воспою светоносную твою память и исправление жития твоего.

Страстей неприятен помысл соделав, приятелище, славне, явился еси Духа, и источил еси исцелений пучину, всю потопляющую недугов скверну.

Жизни желая безконечныя, чашу смертную, прехвальне, испити потщался еси, юже и получил еси, якоже весть Звавый тя к венцу неувядающему, мучениче непобедимый.

Богородичен: Граде одушевленный Царя, Всенепорочная, странное рождество и божественное успение показавшая, град Твой от всякаго труса и падения покажи невредимь.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Неизглаголанным и Божественным рукодейством очищая страсти человеков, от Бога даровался еси верным врачь изряден и молитвенник тепл, тя чтущим, пребогате.

В путь свидений Твоих теку и Твоей подобяся страсти вольней, — мученик взываше, на заколение влекомь, — к Тебе, единому Богу нашему.

Славный мученик Диомид, нас созвав тайно на трапезу днесь, предлагает страдания своя, якоже брашно невещественное, вернии, приидите, насладимся.

Богородичен: Град Твой сей, от всякаго труса и падения, Чистая, яко на Тя, Богоблагодатная, возложен есть, избави и в мире сохрани и единомыслии, Богоневесто.

Седален, глас 4.

Даров Божественных исполнен, душ показался еси врачь и телес, и мученическим благославием обогатився яве, радуяся, пришел еси ко обителем присноживотным. Темже, святую твою празднующе память, взываем: помяни нас, тя чтущих, богомудре и пребогате.

Песнь 4.

Ирмос:

Неизследный Божий совет, еже от Девы, воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Слово Божественнаго разума, яко реку, нося в сердцы, потопи прелести потоки и идольскую крепость до конца погрузи мученик Диомид славный.

Возсия, яко солнце на земли, зарею добродетелей и чудес богатством и просвети верных православныя соборы мученик Диомид всемудрый.

Врачевство безмездно твой храм всем, верою притекающим, явися, преблаженне, и забрало твердо Царскому граду, упражняя нашествия иноплеменных враг.

Богородичен: Странно Твое рождество, яко и честное успение, показася, Пренепорочная Благословенная, еже град Твой почитает, иноплеменных избегая вредов теплым Твоим предстательством.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей, Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Явился еси без крове мученик досточуден, без болезней венечник, без язв победитель изряден, полки врагов низлагая твоими подвиги, Диомиде блаженне.

Свет тебе возсия, сущу праведну, неугасимый, сего же супруг, богомудре, тебе веселие последова, яко праву имущу душу, всем последующу Спаса повелением.

Света лишаются убо телеснаго мучители, твою главу по кончине отсекшии, но душевнии светозарно зеницы отверзаются, Христу верою приступльше, Диомиде чудный.

Богородичен: Забрало имея Царский град, Тя, Царицу и Госпожу, побеждает варваров зверина стремления, избавляется всяких напастей, растет и утверждается, Богомати Всенепорочная.

Песнь 6.

Ирмос:

Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Твоих подвиг течением погрузил еси врага безплотнаго и чудес твоих источением омываеши страстей многовидныя скверны, досточудне.

Божественными дыхании движимь, Вышним мановением окормляемь, к тихому пристанищу праве достигл еси, о нас молися, мучениче прехвальне.

Страстей пажити потребляются неизглаголанным рукодействием твоим, славне, и отгоняется полк демонский божественным твоим предстательством, мучениче присноблаженне.

Богородичен: О Тебе, Дево, хвалимся, Тобою от враг избавляемся, надеянием Твоим нашествия не убоимся враг иноплеменных, воспевающии Тя.

Кондак, глас 2.

Истинный и непобедимый страстотерпец, благочестия и благодати небесный таинник явлься, Диомиде преславне, победив мучителя и победоносец быв, венцы победными прославися.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Отсечена бывши, глава твоя, свет облиста суемудрым, юже, яко живу, видев, устыдеся мучитель, умерщвлен умом, не разуме же вопити, преславне: Боже, благословен еси.

Совлеклся еси умерщвления, славне, ризы злообразныя, в безсмертия одежду красну благодатию облеклся. Темже Владыце твоему вопиеши, радуяся: Боже, благословен еси.

Огнем терпения попалил еси вещную лесть врагов, богосиянна же звезда явился еси исцелений, мучениче, облистая лучи зовущим: отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Царица мира, рождшая Царя Христа, избави тли и труса, и язык наития, Царствующий град, Владычице, благословен, — поющий, — Плод чрева Твоего.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

Ноги честныя твоя, страстотерпче, ко стезям мучения направишася, ходят же ныне, радующеся, во стране живущих, премудре, в райстей пищи. Темже и, сошедшеся, чтим, воспевающе Христа во веки.

Исплетеся тебе венец нетления, твердо подвигшуся и победившу змия злоначальнаго, мучениче достохвальне, и страдальческий лик тя прият, Господа пойте, — вопиюща, — и превозносите Его во веки.

Чудес испущаеши лучи, Божественною одеян, мучениче, силою, уставляеши болезни, решиши недуги, отгоняеши духи лукавыя, вопия: Господа пойте, дела, и превозносите Его во веки.

Богородичен: Многими прилоги греховными преклонени, к Твоему непреклонному покрову прибегаем: утверди рабы Твоя, на страсти укрепи и от труса, и глада, и язык нашествия, Дево, избави Твое стадо, яко на Тя возложено есть.

Песнь 9.

Ирмос:

Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Обрел еси возмездие трудов, горе тебе уготовльшуюся пищу, идеже водворяяся, украшен мученическими добротами, наслаждаешися Зиждителя твоего красоты, прося, мучениче, чтущим тя очищения и зол избавления.

Столп добродетелей и веры утверждение, забрало недвижимо, и стена непреклонима показался еси, мучениче, Церкви Христове, и река исцелений, источая токи врачевания безмездна любовию творящим твою память, преславне.

Отгнал еси от земли идольское безбожие, потребил еси мглу и к невечерней зари приложился еси светоначальныя жизни, еяже явления, славне, первее стяжал еси, отонудными сиянии озаряемь и радости присносущныя исполняяся.

Богородичен: Граде Божий, в оньже Сам вселися, воистинну непоколебимый, избави стадо Твое труса, Дево, и падения, варварскаго пленения, огня и меча врагов, от всякаго, Пречистая, озлобления, теплым ко Христу предстательством Твоим.