Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Емилиану Доростольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Восхвалим днесь над всеми Бога нашего и сего мученика да восхвалим, пострадавшаго законно и победы венец вземшаго силою духовною.

Крепостию одеявся в нашу немощь благодатию, славне мучениче, Облекшагося, обнажил еси идольскаго неможения суетное шатание, богоблаженне.

Единицу Тричисленную, совокупляему в Томже Естестве, славне, радуяся, проповедал еси и многобожную разорил еси лесть, пострадав твердо, богоблаженне.

Богородичен: Крепость моя, и пение, и просвещение сердца моего есть, Всенепорочная, Христос Господь, Егоже родила еси, во двою существу, во единой же Ипостаси разумеваема.

Песнь 3.

Ирмос:

Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Светильник ногам твоим бысть и свет стезям твоим истинно закон Бога нашего, имже препял еси беззаконнующих стопы, мученически украшаемь.

Направил еси ума твоего шествия к Божественней воли, мудре, пристанищу тихому, многобожия моря волнующася духов лукавствия избегл еси.

Емилиана божественным страданием, и вере даже до кончины, и мужеству удивишася силы небесныя, како, плотию безплотнаго смирив, низверже.

Богородичен: Законов естества утаившися, преестественным рождеством Девою по рождестве, Дево Мати, пребыла еси: Содетеля бо всея твари, Чистая, родила еси.

Седален, глас 8.

Силою Божественною укрепився, боги безбожных безвестию конечному предал еси, страдальче доблественный, и, вшед в судилище, твердо страдание строгания и пламень мужески претерпел еси. Темже прошел еси подвиг божественный, победы, радуяся, венец приял еси, Емилиане прехвальне. Моли Христа Бога согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемля Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Божие тя божественное желание преславно распали, темже горьких ран опаление претерпел еси, и боги безбожных сожегл еси, и души верных, преблаженне, оросил еси.

Презрел еси временная пребывающих ради и Божественней любви всю душу твою привязал еси, тем нечестия державу разорил еси, страстотерпче Емилиане досточудне.

Едино Естество, едину славу Трисолнечнаго Божества благочестно прославляя, Емилиане, в судилище, яко воин добль, вшел еси и змия крепкаго на землю низложил еси.

Богородичен: Священия Тя место, нас освящшаго, Пресвятая Отроковице, едину обретшуюся славим: Еяже ради, на земли живущии, обожихомся и жизни истинныя сподобихомся.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Окропленьми погасил еси священных кровей твоих, Емилиане, огнь безбожия, темже и чудес источник источил еси, езера изсушающь страстей и недуги потопляющь и погружающь демоны.

Простерта тя бити злочестивый повеле. Темже, растерзаему телу твоему и ранами уязвляему, Уязвившагося на Кресте страсть вообразил еси, страдальче, блаженную.

Сый исполнен даров духовных, недуги неисцельныя целиши болящих, уставляеши опаление, духи отгоняеши лукавыя и всем в печалех помогаеши, досточудне.

Богородичен: Оружием уязвена мя греховным, исцели действенным Твоим врачевством, Спаса Христа рождшая, копием уязвеннаго мене ради, Пречистая, и прободшаго сердце змиино.

Песнь 6.

Ирмос:

Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов, но яко Бог из глубины возведи живот мой, Многомилостиве.

Богат и исполнен Божественныя славы мучением, блаженне, был еси и со ангелы на небесех живеши, моли спастися душам нашим.

Тела мертвеннаго ты не пощадел еси, темже безсмертие пребывающее наследовал еси, умертвився любве ради, славне, страсти Умертвившаго.

Миро исцелений источает мощей твоих рака, пребогате доблий мучениче, и упраждняет смердящия всегда человеков недуги.

Богородичен: Ева убо объят от древа плод смертоносен, Ты же, Пречистая, Жизни Древо породила еси, егоже вкус вся умирающия оживил есть.

Кондак, глас 3.

Божественною ревностию распалаемь, огня сослужащаго не устрашился еси, но возшед небоязненно волею, возгнещающим огнем всесожжегся, и Владыце, яко жертва, принеслся еси, мучениче славне Емилиане, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Просвещен благодатию, блаженне, Божественнаго Духа, пещное запаление прошел еси и пел еси, неопалимь: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Распаляемь желанием, блаженне, рачителя твоего Христа, огня не ужаслся еси, в немже орошаемь Духом, пел еси: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Красотою страданий уподобился еси безплотным, мудре, прекрасному Христу с ними предстоя, поеши, радуяся: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Богородичен: Господоименитая Богоневесто, радуйся, верою Тебе зовем, ибо родила еси радость неизглаголанную, Христа Господа, Емуже зовем: отцев Господь и Бог, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Разорив служения прелести, узами вместо тебе держимаго, премудре, разрешил еси и к мучению самохотне издался еси, вопия, прехвальне: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Се обретохся не ищущим, ни вопрошающим явихся, — зовеши, преславне, — разумейте, беззаконнии, якоже бо агня незлобиво, заклатися поспеших, Господа, — вопия, — благословите, и превозносите Его во вся веки.

Великий Емилиан на трапезу нас призва, предложив, яко снеди, своя борения, духовне напитаемся, вернии, и воспоем: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Капли мне одожди милости, Источник милости рождшая, и греха моего изсуши наводнения, и души моея укроти свирепыя волны, Дево Богородице Марие, да Тя славлю во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Видети желая Божие неизглаголанное веселие и светлость, вся красная, яже в житии, усердно преобидел еси, славне, и, радуяся, мучение прошел еси. Темже тя верою ублажаем.

Яко заколение, испечено огнем, прехвальне, заколеному якоже овчати, к Божественней трапезе принеслся еси, благовонием Духа соблюдаемь и славы истинныя сподобляемь. Темже тя любовию ублажаем.

Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче, паче солнца, всех веселящи сердца верных, мысли просвещающи и тму недугов отгонящи, юже молебно празднуем.

Первенец избранный лик согражданина тя стяжа, мученицы вси, с ним тя зряще ликующа, радуются, с ними же и нас, поминающих тя, поминай, мучениче великоимените.

Богородичен: Светом мя просвети Твоим, Препетая, во тме ходящаго, даждь ми руку помощи, облаки души моея отжени, страстей моих бурю утиши, отчаянных Прибежище.