Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Иакинфу Римскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Тя, сиянием мученическим многоценна каменя бывша Божественныя Церкве, ныне призываю помощника твоих похвал быти ми.

Земную славу оставль, небесную славу наследовал еси, всегда сый со Владыкою всех, венценосче мучениче славне.

Возраста юностное и ума доблественное, по Христе показал еси, мучениче страстотерпче, на лесть мужествовав.

Богородичен: Всем сущим Содетель, спасения ради человеча во Твою утробу вселився, воплощается, Богомати, еже по нам назидаяся.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Юноша сый, старческий, мудре, разум, мучениче Христов, явился еси, имея, и мудростию украшен.

Течение спешно мученически потек, достигл еси мученик доблести и честное венчание.

Богородичен: Направи молитвами Твоими к небесному восходу благочестно, Обрадованная, Богородицу Тя мудрствующия.

Седален, глас 3.

Камень честен Церкве, хранимь в сокровищах небесных, был еси, Иакинфе, покланяющияся камению обличил еси и мучения чашу испил еси, мучениче славне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Богородичен: Божественнаго естества не отлучся, плоть быв во чреве Твоем, но Бог вочеловечся и пребысть, Иже по рождестве Матерь Тя Деву, яко прежде рождества, сохранив Всенепорочну, един Господь, Того прилежно моли даровати нам велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Слова, Нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея без болезни прозябшаго, матерски подобно рыдающи, вопияше: увы Мне, Чадо Мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Страдалец законен, болезньми благочестия обложився, явился еси, пребогате, мучителей суровства не ужаслся еси.

Каменя, глаголемаго иакинфа, венец с небесе, богомудре, прием, ликовати сподобился еси с небесными, яко небесен.

Доблим смыслом благочестия слово проповедал еси и мучителя обличил еси непобедимым нравом, всеблаженне.

Богородичен: Яже Бога Вседержителя едина приемши, Богоблаженная, от всякаго обстояния и бед избави поющия Тя.

Песнь 5.

Ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

Неистовствующаго мучителя обличил еси, страстотерпче, силою непобедимою от Бога одеявся.

Безсмертно стяжал еси благочестие, венценосче, смерть вольную за Христа прием.

Богородичен: Да избавимся молитвами Твоими, Пречистая, сетей врага, чтущии паче слова Твое Рождество.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Мученьми нечестивых мученик стражда, радовашеся, и страстию безстрастнаго ум укрепляя, егда безумными к Страстоположнику неослабно ведяшеся.

Иакинф яко светлый, сень божественную просветил еси, яко червленою избранною страдания кровию, возложение был еси первородных Церкве, преславне.

Богородичен: Да избавимся от лютых прегрешений молитвами Твоими, Богородительнице Чистая, и да получим, Пречистая, божественнаго сияния, из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.

Кондак, глас 6:

Древо жизни посреде души своея, веру Твою, Христе, стяжавый Твой мученик, Едемскаго рая честнейший бысть, древо прелести змиевы погубив дерзновенно духом, венчася славою Твоею, Многомилостиве.

Песнь 7.

Ирмос:

От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Самодержца нося страстей яве, благочестивый помысл пищу беззаконных оплевал еси, преблаженне, божественным словом питаемь: отец наших, — вопия, — Боже, благословен еси.

Священно заколение сам Господеви ближайший принеслся еси, мудре, душевною чистотою и ума светлостию: отец наших, — вопия, — Боже, благословен еси.

Богородичен: Падающу роду человеческому, Дево, смертнаго ради нетления, Источник безсмертия и Жизнь нетленную заченши, упокоила еси отцев Бога, Чистая, Благословенная.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

От лютыя тесноты и темницы к пространней широте рая и красней достигл еси, святых видя, световидныя светлости и, ангельския смотряя лики, Богу предстоя, прилежно вопиеши: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Ты Бога возлюбил еси от души даже до крове, ко греху, страдальче блаженне, сопротивляяся и враги яве убивая, и, победными украшаемь венцы, усердно взываеши: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Яко благолепно возложение, яко камень прозрачен, яко священна багряница, украсил еси храм небесный. Святых святая мученическими сиянии украсив, непрестанно взываеши: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Слово Божие Безначальное паче слова родила еси на благодеяние словеснаго естества, Имже избавляемся тлетворнаго умерщвления и животворящий прияхом Дух, темже Тя, Богородицу истинную и сущую, славим, Дево, во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Тя, Неискусобрачную Матерь Бога Вышняго, Тя, паче ума рождшую словом воистинну Бога, вышшую пречистых сил, немолчными славословлении величаем.

Милостива сотвори твоими молитвами Владыку, всем, верно поющим твое непобедимое страдание, имже идольскую лесть упразднил еси, слово же благочестия уяснил еси.

Видением прекрасен ангельским воинством, яко небесным шаром, Иакинфе, обагрен кровию, иже по Христе исповедания и веры, и венцем мучения украшен.

Весь был еси Божие всесвященно приятелище, тело и душу освятил еси неослабным сопротивлением, к мучительстей брани и беззаконней бывши, темже тя вси ублажаем.

Богородичен: Умертви во мне, Владычице, еще живущий грех, оживи душевное умерщвление действом истинныя Жизни, рождшияся из утробы Твоея за неизреченное милосердие, благочестно Тя величающих.