Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому мученику Маманту (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Небеса обходя, яко изряден мученик быв, и Трисиянныя Зари, славне, исполняяся, на земли чествующия твой честный и светоносный день скончания, Божественнаго просвещения сподоби.

Благородие и по всем совершенное ума твоего проведый Слово, Маманте, от пелен тя разума исполни, и добрых сладостьми многовидно украси, мучениче страстотерпче всехвальне.

Родителие твои непорочныя веры, предбедствующе, во изгнании прелести, заключаеми в темницах, Божиими веленьми прозябоша тебе, разорившаго многобожия соуз.

Богородичен: Преславная о Тебе глаголашася в родех родов, Яже Бога Слова во чреве вместивши, чиста же пребываеши, Богородице Марие. Тем Тя вси чествуим, по Бозе предстательство наше.

Песнь 3.

Ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Яко светозарну звезду, страстотерпца Маманта положи Христос на высоте Церкве Своея, страданий светлостьми и преславных чудес всю подсолнечную просвещающа.

Возшед на гору истиннаго знания и облистався видении ума чистотою, естество безсловесное, к словесному песнопению Божественными повелении, блаженне, воздвигл еси.

Юноша красен добротою был еси, тем беззаконно ищущим яти тя явился еси неприступен, Пришедшему на Страсть, яко всех Господу, приведеся.

Богородичен: Небо прострый и земный, Пречистая, круг содержай весь, естеством Божества, на объятиих Твоих плотию держимь бысть и верным Тя утверждение всем показа.

Седален, глас 8.

Благочестия сый рождение честно, нечестия показался еси потребитель, Маманте всехвальне, силою Духа: в тризнищи бо лесть идольскую обличил еси и благодерзостно Троицу пети проповедал еси. Темже и зверем вдан быв, страстоносче, зверя уморил еси и злоначальнаго змия. Сего ради вопием ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати чествующим любовию святую память твою.

Богородичен: Божественная скиния была еси Слова, едина Пречистая Дево Мати, чистотою ангелы превозшедшая, паче всех мене персть бывша, осквернена плотскими прегрешеньми, очисти молитв Твоих божественными водами, подающи, Чистая, велию милость.

Крестобогородичен: Нескверная Агница, Слова нетленная Дево Мати, на Кресте зрящи повешена из Нея безболезненно Прозябшаго, матеролепно рыдающи, взываше: увы, Чадо Мое, како страждеши, хотя избавити от страстей безчестия человека?

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Самовольне к подвигом отлучился еси, неужасно, славне, мудростию: Христа бо имел еси помогающа Божественною силою, немощь твою утверждающа, и свидетеля показующа Своих страданий, и вышней светлости причастника.

Яко помощник, иже от Бога, спутник твой, покаряшеся, якоже словеснейший, дивий зверь. Божественною бо любовию ты покорил еси страсти безсловеснейшия, красен явился еси помыслом мудрейшим, безсловесие врагов побеждь.

Пред судилищи мучителей ты предстал еси, Слова воплощение, блаженне, проявленно возглашая, и безбожия низлагая свирепство, и вся несомненно пети научая: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Богородичен: Рождением преестественным Рождества Твоего, болезней грех разрешися, и от клятвы земнородных естество изменися, Богородительнице Всенепорочная, и отверзошася дольным Тебе ради горняя, и со ангелы человецы ликуют.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Стружемь, никакоже о телеси славный Мамант попечеся, тления дебельство растерзатися отложив, и кожныя совлек ризы, и одежду нетления прием.

Благодарственную хвалу пел еси Зиждителю твоему, ископоваемь в ребра, всеблаженне, и глас с небесе услышал еси, утверждающь паче помысл твой к лучшему и страданий болезнь облегчающь.

В темнице заключену явися с небесе тебе, носящи преславно видение, страстотерпче всеблаженне, многострадальне, пищу нетления, голубица краснейша: тления бо пределы преминул еси.

Богородичен: Воплощения Божественнаго и пременения несказаннаго Ты была еси Ходатаица, Яже прежде солнца из Отца Рожденнаго рождши: Тобою бо естество земных Богу совокупися и на престоле Славы посадися.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Ревностию к Богу распалаемь, священнейше, о поджигающем пламени никакоже попеклся еси, божественным орошаемь с небесе дождем, страдальче доблественнейше.

Юношам трием Претворивый пещь в росу светоявленно, богомудре, всеблаженне, от пламене исхити тя и огня показа преславно сильнейша.

Величайшия претерпевая подвиги, явился еси превеличайш, в страдальцех чуден, в мученицех же искусен. Тем и величайших тя Подвигоположник воздаяний сподоби.

Богородичен: Быхом общницы Божественному естеству, Пречистая, Божественным Рождеством Твоим, и покой небесный, со ангельскими чинми Тя восхваляющии, во Христе наследствовахом.

Кондак, глас 3.

Жезлом, святе, от Бога тебе данным, люди твоя упаси на пажитех живоносных, звери же невидимыя и неукротимыя сокруши под ноги тя поющих, яко вси, иже в бедах, предстателя тя тепла, Маманте, имут.

Икос:

Иже по всей земли преславнаго тя мученика, и на небесех со ангелы ликующа, воспоим, Маманте, первее елени в пустынях яве дояща, и ныне богатныя люди Господня, жезлом силы, яко пастыря добра, пасуща и путеводяща на место злачно, идеже есть истинно райская сладость. Тоя бо ради мир оставил еси, яко да вси тя предстателя, Маманте, тепла имут.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Пещи вид, якоже хлада потребное тебе исполни, на дни бо многия в той, Маманте, затворен, не опалился еси, вопия Сотворшему: благословен Бог отец наших.

Ангелы сприемники, сликовники тебе, и общники неизглаголанных песней, посреде пламене, мучениче, имел еси. С нимиже всех Владыце взывал еси: благословен Бог отец наших.

Яко шипок неувядаемь, яко от чертога жених, исходя, краснейший, истинно от пещи, попалив безумныя, и зрящия просветив, зовущия: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Се ныне исполнися богоглаголиваго проречение, во утробе бо, Дево, Бога Слова имела еси и родила еси Жизнодавца. Емуже вси зовем: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Яко Даниил, зияния зверей заустил еси божественным Владыки призванием, славне, змия умертвил еси, злочестивыя посрамил еси, и яко победитель, на небесех, поя, живеши в веселии: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Побиваху камением тя, блаженне, камению служащии, и окамененнии душею пребеззаконнии, око воздвизающа священныя твоея, мучениче, души к неразседному и неуклонному Каменю и поюща усердно: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Подвигоположник, свыше тебе простирая венец, якоже победителю, и добрый прошедшу подвиг, пребогате, возглашает тебе еже к Нему спешити, честное и сладчайшее шествие, усердно поющу: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Преестественно зачала еси Сущаго из Отца без матере, пребывши Дева и по рождестве, Чистая: Божие бо соединение обновляет естества в Тебе, и обновляются существа пределы. Тем Тя православно, яко Бога рождшую, истинно Богородицу поем во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Возложил еси душу твою Избавителю, и к Сему усердно востекл еси, добротами украшен светло священных подвигов твоих и борений чудных, всехвальне оружниче, светило вселенныя, церковное удобрение.

Совокупился еси со ангелы, ангельское на земли жительство стяжав, и с ними поеши во хвалении радостно священное песнопение, Маманте, Троице всехвально, обожаемь Божественными причастии, и славою непреемною обогащаемь.

Яко имея дерзновение к Богу, божественное твое сие торжество радостно, мучениче, совершающия, и честное и священное твое страдание верою чистою хвалящия, поминай всеблаженне, и бури и бед и напастей ны спаси.

Богородичен: Неискусомужную Матерь сущих на земли, Отроча раждающу, кто слыша когда? И Рожденное, безначальна Бога же и соестественна Отцу пребезначальному же и Рождшей преестественно? О, страннаго таинства! О, Божественнаго общения, имже Богу соединихомся!

Светилен.

Млеком воспитался еси еленей, в горах живый, мучениче Маманте, но явился еси паки на тризнищи, страдав усерднейше, и победы взем венец, ко Господу отшел еси.

Богородичен: Иже жизни божественней и блаженней позавидев ми древле в раи, враг льстивейший и вселукавый, и Едема изгнана сотвори мя, умерщвляется Твоим Рождеством, Дево.