Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Неофиту Никейскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Христов тя, всеблаженне, новый сад, в вертограде процветший мученичестем, и священныя плоды благочестия израстивша, познавше, поем, Неофите.

Глаголов Божественных исполнитель показався, блаженне, от младенства благую часть мудре избрал еси и наставник заблуждшим был еси.

Видети желая Христа, плотию из Девы младенствовавшаго нас ради, младенец сый, младенцев к совершенству водяй мудрование.

Искапаяй, богомудре, сладость богоразумия из уст священных, души, очарованныя злобою чуждаго, честно усладил еси.

Богородичен: Рождшая естеством Содетеля, обожила еси все существо земнородных, темже Тя, воистинну Богородицу, исповедуем, Дево Богоневесто.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Всего возложена тя Всещедрому Слову Чистый Дух соблюдаше невредима, славне.

Воспеша Господа множества людей верных, видевше тобою, мучениче, рождшия тя из мертвых востание.

Светом облистающая голубица, гласом живым тя и путем спасительным призывает, Неофите.

Богородичен: Пение радостное род человеческий присно приношает Тебе, Мати Божия, безсмертие Тебе ради восприемший.

Седален, глас 4.

Новоцветный якоже сад, прозябл еси в вертоградех Христовых страстотерпцев, плоды Божественнаго разума принесл еси, имиже питаются верно тя чтуще, славне Неофите, страдальче доблемудренный, но твоими молитвами нас всегда спасай, Богу предстоя.

Богородичен: По Бозе в Твой, Богородице, прибег смиренный покров божественный, припадая, молюся: помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, мук, и трепещу. Моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему от сих избавити мя.

Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе! — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человеков, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Жития твоего непорочное и разума неужасное множества премнога зряще, к Богу приступиша, мучениче славне.

Гору достиг, вселился еси, Божественным наставляемь, блаженне, Духом, от ангела же питаемь, ангелов явился еси равностоятелен.

Сострадательно расточив, дал еси убогим, якоже повелено бысть, возмездие приемля, блаженне, во веки непроходимыя.

Богородичен: Вольно обнищавшаго богатством благости, Пребожественнаго, Богородице, родила еси, нашу нищету ущедрившаго.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Таин неизреченных исполнен быв, досточудне, к предлежащим страдания, радуяся, отлучился еси мужеским подвигом, не убоявся мук, ниже смерти, мучениче Неофите.

Неизреченным промышлением твоя Направляющаго шествия, славне, представше, божественнии ангели к подвигу влечаху тя от горы, якоже другаго Моисея, прославленна лицем Божественными светлостьми.

Глагол жив в сердце имея, всеславне мучениче Неофите, дерзновенным умом гонителем вопиял еси: самозван не ищущим мя обретохся ныне обличити вашея веры немощь.

Богородичен: Еже прежде всех веков, Отроковице Всенепорочная, Божественное таинство сокровенное Тобою познася концем: Сын и Слово Божие, плоть быв и обожив, Дево, человека.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Возвышаемь на древе, всеблаженне, железом по ребром строган был еси немилостивно и льстиваго обличеньми ожесточенное сердце расторгл еси, повелевающаго жрети богом и Бога отврещися Безсмертнаго.

Растерзаем и вяжем, мучениче, связал еси до конца лесть, и врага безчинная шествия бездельна показал еси силою Духа, и потекл еси к небеси венценосец Господу предстати.

Усладився добротами Владыки и Тому прилепился еси, зовый: Слове Божий, Тебе ради, пожершагося волею, аз закалаюся, подобяся преявственне честным Твоим и божественным страданием.

Богородичен: Пресветлый явилася еси Престол Царя Небеснаго, Дево, на Немже плотию воспочи волею, и многий наш долг отъят, и посади на Отчем престоле Человека, якоже благоволил есть.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Пещь живогорящу сотворив, пребеззаконный в сей заключает на три дни, не опалился же еси отнюд, вопия, Неофите: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Наслаждаешися песней преславно, стоящу ти посреде пламене, блаженне, роса бо Божия прохлаждаше тя, мучениче, вопиюща: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Величайшее чудо удивляя всяк ум, в тебе содеянное: ибо огнь никакоже опали тя, богомудре, разлиявся же, попали огня наследники.

Богородичен: Явилася еси ангелов превышши, Совета великаго Ангела рождши, Богородице Чистая, Емуже вси песнопоем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже; силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Юным, всеблаженне, телом и совершенным мудрованием началозлобнаго лукавство погубил еси, Сад краснейший, прозябший во дворех, от Иессеева израстшаго корене, к Немуже вопиял еси непрестанно: священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

На судищи зверие тебе, страстотерпче, устыдешася, якоже Даниила священнаго первее, Христовых бо тя познаша страданий свидетеля. Егоже исповедуя, нестерпимыя муки претерпел еси, взывая: священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Познавый тя первее в горе, Неофите, лев превеликий, на судищи связану приведен, напущается в мучении твоем, страдальче и, познав, покланяшеся тебе со страхом, студом одержимь и источники умилением слез благочувственне проливая, богоблаженне.

Богородичен: Ново Отроча родила еси, прежде всея твари рождшагося из Отца несказанно, Всечистая. Того убо моли обветшавшаго прегрешеньми ныне обновити и вопиюща мя спасти: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Стал еси, якоже агнец, к заколению вольне предлежа убивающим тя горьким мучителем, мучениче Неофите, и, прободен в твоя ребра копием, блаженный конец восприял еси, страстотерпче Христов доблественнейше.

Яко жертва, яко добро агня, яко честное заколение, якоже возложение храма святаго, якоже приношение чистое, якоже птица избранна, якоже юнец многоценен, якоже нов, блаженне, сад райский, Богу принеслся еси.

Сообразен был еси страстем Пострадавшаго нас ради благостию, и равенством копия, мучениче, воистинну прославился еси, и ныне живеши на небесех, победы диадимою украшаемь и радости непреемныя исполняемь.

Богородичен: Носящи, якоже клеща, небесный, Богородице, Угль, хврастныя моего сердца страсти вся попаляющий, и геенскаго огня избави мя, молюся, да прославляю Тя, Надежду верных, Всенепорочная.