Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Никифору Антиохийскому (Сирскому) (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Воздвизаема житейскаго моря волнующься люте душевный корабль напастьми и страстьми, мира Виновниче, к тишине глубоцей, яко Благодетель, преложи, мученика, Христе, мольбами.

Разумною мыслию, премудре, мысленней души гнева страсть благочестно покорил еси и к ближнему притекл еси Саприкию, тщася пременити, чудне, законом Спасовым повинуяся.

Троичен: Равномощную, Единоестественную, и Сопрестольную, и Единосущную, Трисиянную зарю Единаго Божества исповедающе, чтим в Трех Лицех, нераздельно проповедающе Слово со Отцем и Духом.

Богородичен: Ум небесный Твое таинство непостижное разумети истинно не может, Всепетая: Отцу бо Сопрестольный, во чрево Твое вселився, из Тебе родитися благоволи, во двою естеству познаваемь.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят паче Тебе, едине Человеколюбче.

Никифор прозван быв, при делех явися победоносец, прелести бо мрак, благодати светом разорив, отгна, зовый: несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

Умерщвленному тебе ради веровав Владыце, самовольно к смерти притекаеши, вольныя Его возжелав мертвости, яко победоносец мученик, Божественною силою укрепляемь.

На земли подвижник, на небесех венечник, угодник Христов Никифор показася яве, с безплотными чинми зовый: несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

Троичен: От Ума великаго — Отца, устремльшееся Слово, исходяща же и Святаго Духа, просвещаеми верно богодохновенными повелении, исповедаем вси несозданное Едино Божество.

Богородичен: Неискусобрачно от Отца прежде век Рождшагося, во чреве Твоем заченши, Дево, породила еси нам Бога, вкупе и Человека, в коемждо естестве совершенна, нераздельна.

Кондак, глас 1.

Любве союзом связався, Никифоре, разрушил еси яве злобу ненависти и мечем во главу твою усечен был еси, мученик божественный воплощшагося Спаса, Егоже о нас моли, поющих славную память твою.

Седален, глас 1.

Багряницу твоими кровьми омочил еси, и сею яко воин одеявся непобедимь, и, якоже скиптр, крест держа, востекл еси от земли к небесем, Никифоре блаженне, Царю всяческих предстоиши. Слава Давшему ти крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Богородичен: Руце Твои божественнии, имиже Создателя понесла еси, Дево Пречистая, воплощшагося благостынею, простерши, умоли Его избавити нас от искушений, и страстей, и бед, хвалящих Тя любовию и вопиющих: слава Всельшемуся в Тя, слава Прошедшему из Тебе, слава Избавльшему нас рождеством Твоим.

Крестобогородичен: Зрящи Тя, Христе, Всенепорочная Мати, мертва на Кресте простерта, вопияше: Сыне Мой, Собезначальне Отцу и Духу, что неизреченное Твое сие смотрение, имже спасл еси пречистых рук Твоих, Щедре, создание?

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Божественную жизнь, о Никифоре, получил еси, Божественныя зари, блаженне, сподобився, Божественным светом световидно ныне озаряеши творящия память твою, богомудре, и верою вопиющия: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Сияеши, Христовым мучеником совокуплься, разорил бо еси лесть многобожную, мечем усечен быв во главу твою, и кровными течении твоими всю потопил еси идольскую прелесть, Владыце зовя: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Иже законов Твоих не сохранив Саприкий, Твоея обнажается, Спасе, Божественныя благодати и, врагом плещи подав, Твоих мученик лишается славы окаянный. Темже, Твоему праведному удивльшеся промышлению, зовем: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Троичен: Свет Отец Безначальный и всех виновный, Свет Слово, Свет Дух Святый, от Отца, якоже от источника, прежде всех век неизреченно сияющее Трисолнечное Божество во Едином Существе, и силе, и славе познавается.

Богородичен: Всего в Тебе обновляет человека весь, всему, Пречистая, соединяемь, Отеческих недр не оставль и в Твою утробу вселитися изволив, Иже богатством милосердия волею обнищав и обогатив мир Божеством.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Теченьми твоих кровей церковный рай напоил еси, разделяемыми в начала четверочисленная, блаженне, добродетелей божественных, от нихже душам, о Никифоре, почерпаем Божественная дарования.

Сеятель злобы злопомнением окаяннаго восхити, благости же и мира Виновник привлече вместо онаго Божественным световидением украшена Никифора, богомудраго мученика.

Освящается, Спасе, Твоей вольней страсти подобяся, из ребр бо Твоих богомудрый каплями окроплен, своих кровей Тебе токи приношает, мечем посекаемь, к Тебе грядый.

Троичен: Спасения основание православие ведуще, Собезначальна Отцу Слова и Святаго Духа проповедуем в Трех Лицех Едино Начало, Едино Существо, Едину волю, Едино действо.

Богородичен: Мысленно научися пророков собор Твоим тайнам: небесе бо дверь на земли Владыка Тя показа, и из Тебе, Дево, воплощься, правды Солнце, сущим во тме возсия.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна грехов и прегрешений буря мя смущает и во глубину нужднаго реет мя отчаяния, но Твою крепкую руку мне простри, яко Петрови, о Управителю! и спаси.

Исцели сокрушение души моея, Никифоре богомудре, и, страстей мрак разорив, отжени зарями сущия в тебе Божественныя светлости, моля Избавителя Христа, блаженне.

Бурю идольскаго треволнения, страдальче Никифоре, крестным ветрилом и дыхании духовными тихо преплыв, мучениче непобедиме, в пристанище тихое Христово достигл еси.

Пострадал еси мученически и воистинну победоносец был еси, коварствия благомощно разорив змиева, и, страстем яко общник, блаженне, быв Владыки, ныне по достоянию спрославился еси.

Богородичен: Ужасаются мысленнии ангельстии чини, дивящеся, со Отцем Сущаго прежде век и Духом из чрева Твоего плотски Младенца раждаема зряще, Богородительнице Пречистая.

Кондак, глас 3.

Вперився, славне, Господнею любовию и Сего славный Крест на рамо взем, посрамил еси диаволи козни, пострадал еси даже до смерти и истины явился еси победоносец, оружник и таинник Божия благодати.

Икос:

Павлово яве учение возлюбил еси и в персех твоих, славне, насадил еси, вопия: любовь не безстудствует, сия Зиждителя Человека совершенна нам дарова; любве ради вся претерпе: гвоздие и крест, оцет и оплевания, копием прободен бысть в ребра святая, имиже источи нам кровь и воду богодельную. Егоже возжелав, явился еси победоносец, и званием оружник, и таинник Божия благодати.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Смерть бысть тебе, Никифоре, отшествие от сущих зде, блаженне, к небеси же и на небесная возшел еси, ныне ликуя, со ангелы поеши: благословен еси, Боже отец наших.

Укрепляемь страстьми Вседержителя, немощи превозвышенное око и превзятую бровь низвергл еси на землю, богомудре, взывая Создателю твоему: благословен еси, Боже отец наших.

Путь свидетельства твоего Никифор текий соверши, разширив сердце действом Божественнаго Духа, ныне усердно взывает Ти, Владыко: благословен еси, Боже отец наших.

Троичен: Ума перваго и безначальнаго, рождшаго Слово Собезначальное безстрастно и безлетно и произведша Всесвятаго Духа, Тя, Отца ведуще, взываем: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Обоя была еси, Девомати, Богородительнице Чистая, во чреве заченши Бога несказанно, из Тебе воплощаема, во обоих зрацех познаваема, богомужно на земли пожившаго.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Знаменався благодатию Спаса, самозван ты к подвигом мужески отлучился еси и, победу взем на сопротивныя, мучениче Христов, победительными украсился еси венцы, божественне воспевая: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Освятився водою, Никифоре, и Духом и мученическими обагрен кровьми стяжал еси яко мученик истинный Христа Бога световидную светлость, всеблаженне, в нейже ныне взываеши: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Троичен: Со безплотными чинми в Триех Ипостасех Един благости источник приснотекущий, нерождено, безначально и пресовершенно Божество, содетельное и Царя всех, отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Святейши Ты была еси, Богородице Всепетая, премирнаго ангельскаго чина, сих бо родила еси Содетеля и Господа от девственна неискусобрачна чрева во дву существах неслиянно, непревратно, во единей же ипостаси Бога воплощенна.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Преставился еси, яко жених, украсився одеждами, истканными от крове мучения, Божественныя светлости ко причастию украсившаго, славне и, удобрившаго на Кресте страстию честною всех Благодетеля, о Никифоре преблаженне!

Привлеклся еси Владыки добротами, ихже ничтоже краснейше, славне, и Того тщася насладитися непрестанныя и благолепныя светлости, мечем отсещи твою главу поущал еси мучители, разжигаемь любовию, о Никифоре, Господа твоего.

Светло на лесть, мучениче Христов, доблествовав и сию победив, яко победитель, венец приял еси твоей главе дарований, славне, и ныне ликуеши мученически с мученическими лики, всеблаженне Никифоре, у престола всех Царя.

Троичен: От нерожденна Отца боголепно Сына рожденна славяще и Духа Праваго, прежде век исходнаго, Три Ипостаси чтим пресущныя и начальныя Троицы, соединенныя единством неслиянным, богословяще величаем.

Богородичен: Явилася еси, о Дево, Мати Божия, паче естества рождши плотию Преблагое Слово, Егоже Отец отрыгну от сердца Своего прежде всех век, яко Благ. Егоже ныне и телес превышша разумеваем, аще и в плоть облечеся.

Светилен.

Тезоименит показался еси победы, о Никифоре, любовию и мучением победив мучители. Темже и победы венец приял еси от Господа.

Богородичен: Державным Твоим покровом от врагов навета нас, Чистая, Твоя рабы, сохраняй вся невредимы, Тя бо стяжахом Едину прибежище в нуждах.