Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому мученику Платону Анкирскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Вечнаго Царствия, славне, чистейшую проходя широту, от всякия скорби и напастей тесноты, поющия тя спаси, невозвратно шествующия к небесней стези вводя.

Огражден благочестия оружием, столп незыблен явився, Платоне, все свирепство ран претерпел еси и болезней тесноты подъял еси, Божественною благодатию простираяся.

Юношеское показав противление, мертвенную и тленную дебелость страданием отвергл еси, всемудре, и в нетленную ризу одеявся, радуяся, Владыце предстоиши.

Богородичен: Воплощенна, Отцу Собезначальна и Соприсносущна, Единородна Слова паче ума родила еси, Благословенная Пречистая Богородице. Сего ради право мудрствующе, проповедаем Тя и всечестно славим.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Якоже нетленная искра, в пламень лютый терпеливо, всеблаженне, вшел еси, благочестия явственно ревностию распалаемь и огнем Божественным озаряемь веры.

Победив паче естества демонския слуги, терпением же крепких мук болезни подъем, ангелов всельник и венценосец явился еси, Платоне богомудре блаженне.

На земли за Христа, всеблаженне, подвизався, небесныя дары прием и венцы, от Него приснопребывающия, в чисте месте рая вселяешися.

Богородичен: Двере Света, светлыми Духа зарями украшена Богомати сущи, Тобою бо к нам Слово сниде, просвещающее вся Божественным светом поющия Тя.

Седален, глас 8.

Подвигов широтою, мучениче мудре, простираяся верою, всеславне, вражия, утеснив, козни погубил еси и, добре совершив течение божественное, райскую широту, радуяся, достигл еси. Темже Церковь, пространством благочестия сияющи днесь, празднует память твою и вопиет ти, блаженне: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: По Бозе в Твой, Богородице, прибегаю, смиренный, покров божественный, припадая, молюся: помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, муки, и трепещу, моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему от сих избавити мя.

Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца Рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе! — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Растворився весь любовию Создателя твоего, не чувствовал еси болезней телесных, страстныя плоти мертвенныя и кожныя ризы совлекся и целомудрия и спасения одеявся, Платоне, ризою.

Священноделатель Божественный явился еси, яко непорочно овча, мужеский пол и совершенное всесожжение, мучениче, тебе самаго за всех закалаемому Христу принес, Избавителю, душу бо разжег Владычнею любовию, о сожигаемей плоти небрегл еси.

Юноши три, сущия в Вавилоне, подражая, всеядца огня не убоялся еси, но крепко и юношески того претерпев пламень нестерпный. Темже тя Росодавец со онеми достойно прият в чертог славы.

Богородичен: Яко из корене царскаго сущи, всеми владычествующаго, Слово Божие родила еси нам, плоть бывша и пребывша непременна. Темже Тя, Богородицу, истинно и господьственно, Всесвятая Дево, славим.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Дремания твоим веждом и сна твоим очесем не дал еси, мучениче, дондеже сном блаженным и подобным, Бога любящим, любезным уснул еси, блаженне, мечем во главу усекаемь.

Якоже в чуждем телеси, всеблаженне, стражда, подвизался еси, яко страждущим иным видец быв, ты пострадал еси, Божественным бо рачением разжегся, предлежащих мук не убоялся еси, славне.

Богатство обрел еси неотъемлемо и славу неувядную, в небесных обителех со ангелы ликовствуя и нетленнаго безсмертия в причащении быв, всеизящнейше.

Богородичен: Разрешение грехов Твоими молитвами подаждь рабом Твоим, избавляющи тыя искушений, и бед, и скорбей, и хульных еретиков одержания, Дево Богородице Всепетая.

Песнь 6.

Ирмос:

Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Вышши страстей и мук быв, плоти отсечения претерпел еси, славне, Христа бо помощника и содетеля имел еси и споспешника.

Душевным разумом благолепие Создателя взирая всегда и созерцая доброту неизреченную, видимых худость небрегл еси.

Богородичен: Яко одушевленный кивот, Законодавца вместила еси, якоже храм святый, прияла еси Святаго, бывша Человека, на благодеяния человеков, Всеблаженная.

Кондак, глас 3.

Святая твоя память вселенную веселит, созывающи верныя вся в пречестный храм твой, идеже ныне, радостию совокупльшеся, поем в песнех и светлостех. Сего ради, Платоне, вопием ти: языческаго нашествия избави град твой, святе.

Икос:

Еллинское оставив все суетство, Христовых учеников душеполезная учения возлюби зело Платон богомудрый. Тем и явися всем честен, яко анкира веры во отечестве, егоже и звание яве Анкира именуется. Добре бо того воспитавшее известен покров на враги и заступника тепла в ратех обретает всегда, вопиющи: языческаго нашествия избави град твой, святе.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже, отец наших.

Законно пострадавша и враги твоя поправша, победы венцем Законоположник тебе венча, велегласно вопиюща и глаголюща: благословен еси, Боже отец наших.

Преставился еси, радуяся, к присножеланному тебе древле, Егоже пречистей страсти, спасения человеком вине бывшей, подражая, пел еси: благословен еси, Боже отец наших.

Удивишася вся небесныя силы терпению твоего страдания и человецы, тогда зрящии. Преестественно бо вопиял еси, секомый: благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Избавляемии, Пречистая, Божественным Рождеством девства Твоего уз смертных и клятвы первозданнаго Адама, Тя, Богородицу, мудрствующе, зовем: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Светлыми подвиги убо подвизался еси, всехвальне, светлейше же много благославие Христос тебе дарова и вечно пребывающее, в небесныя тя обители вселив, усердно песнопоюща: священницы, воспойте, людие, превозносите Христа во веки.

Яко молебника вернейша, яко предстателя теплейша Всецарю и Творцу твари, тя ныне предлагаем; за ны молися, мученическим твоим дерзновением ходатайствуя о хвалящих тя и верно песнопоющих: людие, превозносите Христа во веки.

Прияти сподобился еси Царство недвижимое твоею детельною верою, яко тебе дати обеща нелживый Бог, за Негоже тело и огню и мукам предал еси, зовый: священницы, воспойте, людие, превозносите Христа во веки.

Богородичен: Слова Божия, безначальнаго и Отцу сразумеваемаго, из не сущаго Отчим советом все составившаго, боголепно родила еси, плоть бывша ради нас, человеков. Тем Тя, Богородицу, православно мудрствующе, Христа превозносим во веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Приидите убо, боговенчаннаго, мучениколюбцы, воспоим мученика, простершаго благочестие своего рождия: ибо лозы жизни сад быв, плод износит, умиления нам вино точащий.

Честна пред Богом мученическая явися смерть, присносущныя бо и негиблемыя бывает Ходатай истинныя жизни и жребий нетленный, и славу безсмертную, и богатное подает воздаяние.

Всю твою жизнь, мучениче, Вседержителю Богу освятил еси и, яко благоугодну, живу жертву, тебе самаго, радуяся, принесл еси. Тем сладости сущия паче ума яве сподобился еси, но моли избавитися искушений поющим тя.

Богородичен: Спаси мя, Мати Божия, рождшая Христа Спаса моего, Бога и Человека, сугуба естеством, но не ипостасию: Единородна убо из Отца, из Тебе же перворождена всея твари. Темже Тя вси присно величаем.

Светилен.

Жестокую шествовал еси в путех божественную стезю, к широте возшел еси небеснаго Царствия, Платоне, мучеников славо, светом сияя нетленныя Троицы. Темже, славе непрестающей причащся, чтущия тя помяни.

Богородичен: Яко Заступницу нератну и предградие воистинну предлагаю покров Твой, Богородице Дево, Ходатаицу Богу, избавитися, Владычице, муки вечныя и в жизни нетленней Тобою причаститися небеснаго Царствия.