Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому мученику Полиевкту Мелитинскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Посеченый несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде, лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль. Песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.

Многожеланныя пищи насыщаемь, и блаженныя зари, славне, исполняемь, и ангельскаго лика удостояемь, твой благохвалящия праздник, Полиевкте, спасай, Господу поющия: славно бо прославися.

Светоносная и благознаменитая память твоя, света Божественнейшаго полна, возсия, просвещающая светло верою воспевающия тя, доблий воине Христов Полиевкте всеблаженне, Господу поющия: славно бо прославися.

Вжиляемь крепостию Духа и Божественною силою, блаженне, одеявся, изшел еси твердо к борению гордаго и, сего крепко низложив, усердно взывал еси: Господу воспоим, славно бо прославися.

Богородичен: Воплощеннаго, первее Безплотнаго, Дево Богородице, родила еси, Всенепорочная и Всечистая, яве Дева пребывши, богатством благоутробия нас ради обнищавшаго и спасшаго Тому зовущия: славно бо прославися.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Изменил еси мудрование к благочестию, свыше сподобився божественнаго зрения Спасова, Полиевкте.

Победы желаяй, вся оплевал еси, славне, яже на земли, и небеснаго наследия сподобился еси.

Славы желая, яже паче ума, устремился еси терпеливно и идольское безславие низложил еси.

Богородичен: Направи моя, Владычице, стопы, да к Твоему Сыну похвальным жительством пойду.

Седален, глас 5.

Яко добр воин Христа, всех Бога, благодатию Сего укрепляемь, всего преложил еси себе в любовь Его Неархом, верным воином, иже с тобою, мудре. Темже, законно пострадав, достойно венчался еси от Господа, мучениче Полиевкте.

Слава, и ныне: Иорданскими струями обложся, Иже светом преславно одеваяйся, в нихже Адамово естество обновил еси, сокрушшееся злым преслушанием, Слове Божий. Темже Тя восхваляем и святое Твое вси славословим явление.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Благочестивым исповеданием, всеизрядне, Владыце сам себе привел еси, еже за Того, славне, заколение любовию прием и порока всякаго свободен быв. Отсюду Спасу взываеши: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Сладость благочестия усладися тебе, вперился еси Божественною любовию, чистым и светлым желанием уязвен и любовию распалаемь вышняго Царствия, песнопоеши Владыце: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Преестественным единомудрием связався Неарху, сего же глаголы огласився ко благочестивей вере Троичестей, богомудре мучениче Полиевкте, воистинну многожеланныя и любезныя сподобился еси мучеников светлости.

Мученическим сочислився воинством, Царство приял еси недвижимое, новозаклався, в сие вшел еси, еще кровем каплющим. Взялся же еси, премудре, в радость непременную, и Свет невечерний, и великия славы получив.

Богородичен: Уподобився сущим на земли, Небесный небесныя сия содела и, пострадав естеством страстным, Божественнаго безстрастия причастие дарова. Сего убо Рождшую, Неискусобрачную Отроковицу Богородицу ведуще, славим.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Да присносущное получиши наслаждение, блаженнейше, красная жития, и естества свойство, и сладость, и славу, и жизнь самую презрел еси и надежды твоея не погрешил еси.

Тайнонаучен быв Божественнаго образа Божественным тайнам, твердым умом к совершенным подвигом отлучился еси и, победоносец явлься, нетленных сподобился еси венцев, Полиевкте.

Безбожнейшую честь, естеством ненавистозлобное имея мудрование, благочестно отринул еси и боги суетныя низвергл еси, благочестия ревностию разжегся и усердия богодохновеннаго исполнився, преславне.

Богородичен: Речению Твоих устен, Пречистая, последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворив, Господь возвеличи Тя истинную Божию Матерь, рождся из утробы Твоея, показа.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна грехов и прегрешений буря мя смущает и во глубину нужднаго реет мя отчаяния, но Твою крепкую руку мне простри, яко Петрови, о Управителю! и спаси.

Чина ангельскаго удостоился еси, досточудне мучениче, ангельскую ревность яве показав, с ними убо прилежно, блаженне, моли, избавитися от напастей воспевающим тя.

Уснул еси любезне, страдальче, должным сном, отсекшейся главе мечем, многострадальне, и ныне на небесех жребий нетленен наследовал еси, с мученики водворяяся.

Сообразен и общник страданий Спаса был еси, нас ради страсть крестную подъемшаго, и ныне, блаженне, с Ним, якоже обеща, царствуеши во век безконечный.

Богородичен: Имущи милосердие, яко рождши человеколюбное Слово, спаси ны нужднаго и лютаго обстояния: Тя бо едину, вернии, Всечистая Владычице, Предстательницу непобедиму стяжахом.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Показал еси, Владыко, Твоему рабу силу Твою, сего ради преусердно к подвигом прииде самозванен и, победоносец быв, пояше: благословен Бог отец наших.

Славный и всезнаменитый праздник твой, мучениче, возсия, явления бо твоего Владыки свет приносит и озаряет верою зовущия: отец наших Боже, благословен еси.

Богатство некрадомо, пребывающее обрел еси достоинство и неотпадающе, но во веки пребывающую приял еси славу, поя, чудне: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Безначальному Родителю Спребывающаго присно Разумеваемаго заченши, Дево, воплощенна Сына родила еси, за еже спасти верою зовущия: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Священнодействуется днесь многомолебная память твоя, мучениче страстотерпче Христов Полиевкте: Христу бо благоугодна и приятна жертва был еси, заклавшемуся тебе ради и пожершуся. Егоже отроцы благословят, священницы воспевают, людие превозносят во вся веки.

Страдальческое сопротивление, страстотерпче, даже до крове показав на земли, Полиевкте, в чертог многосветлый на небесех вселился еси, твоих кровей крещся банею и поя Владыце: священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Умерщвленную паденьми душу мою возстави, мученическим твоим дерзновением объем, Божественным повелением причитая, славне, достолепно к добродетели обращая вопиющую Владыце: священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Радуйся, Еяже ради обретохом радость вечную; радуйся, Евину печаль разрешившая, Адамово сетование в светлость обративши; радуйся, Бога воплощенна рождшая, Дево Богородице, верных Предстательнице, Тя превозносящих во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Приидите, убо боговенчаннаго, мучениколюбцы, воспоим мученика, егоже спрослави светоименным Своим Вышний явлением, и честным днем почествова, и венча, и божественными добродетельми украси.

Струями мученических излиявшихся твоих кровей удавил еси враждебнейшаго, злобу соделавшаго, Церковь же Христову напаяя, уяснил еси, богоблаженне, верою тя присно блажащую.

Буди ми, мучениче, помощник, от напастей мя различных избавляя и обстояний, уз же реша ереси и лютыя свобождая темницы молитвами твоими, воспевающаго тя мыслию чистою, преславне.

Богородичен: Закона же и пророков Главу, Христа, и полноту, Всечистая, родила еси, за благоутробие безмерныя пучины вочеловечитися нас ради из Тебе благоизволившаго и спасшаго верою Тя присно величающия.

Светилен.

Многожеланное стяжав от души многожеланныя богатство небесное, о Полиевкте блаженне, и славу, и светлость, в Бозе быв, и венец Божественный приял еси от руки Вышняго с мученическими лики, яко мученик истинен.

Слава, и ныне: В рабии образе пришел еси, Слове, и крещения, Безлетный, яко Человек просиши. Ужасеся земля и небо, и ангельстии чини, и водное естество. Предтеча же, убоявся, страхом и радостию служение совершаше.