Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Савину Ермопольскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Нетленнаго и Божественнаго пребывания и непостижных наслаждаяся ныне благ, Савине, с мученики, богомудре, восхваляющия тя спасай.

Жертву хваления Христу себе освящая к страданием терпеливно, в пустынях удалился еси, Савине, постническими обучаяся подвиги.

Цветцы насладився духовными, рай явился еси, украшен добродетельми, объемлемь мечем мучения и снедь Богу познаваемь.

Богородичен: Отбеже смертное сетование: Живот бо из утробы Твоея, во ипостаси Бог пройде несказанно, Богородице, обновляяй, Дево, естество наше.

Песнь 3.

Ирмос:

Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Храм соделав чистую твою душу, приял еси в ню Бога и храмы демонския, о Савине, низложил еси.

Милостива ради милости Бога обрет, страстем Его подражатель был еси, предателю ученику бывшу.

Богородичен: Бога рождши всея твари, Владычице, яко воистинну едина Богородица превышшая явилася еси.

Седален, глас 8.

Связався любовию Избавителя, язвы многообразны и растерзания претерпел еси, святе, мужественным мудрованием, в реку же ввержен быв, конец святый в ней приял еси и богатство многоценно всем подался еси, источая исцеления и решая недуги верно притекающим к тебе, Савине блаженне. Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, богородичен: Яко деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4.

Ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Яко агня, водимо, мучениче, на жертву, никакоже провещал еси, Владыце твоему подобяся, Егоже ради и смерть пренебрегл еси.

Целомудрием украшаемь и с сим живый, строгания и раны твердым умом твоим терпев, враги, Савине, низложил еси.

Плотскими твоими уды, мучениче, Христа прославив, приял еси с праведных духи веселие божественное и не погибающее.

Богородичен: Наслаждающеся, Пречистая, Твоих дарований, Тебе благодарственное воспеваем пение, ведуще Тя Богоматерь.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Тяготу строганьми плоти твоея отлож, душу уяснив, вперил еси, Божий Савине, к божественному и истинному наслаждению.

Да сладости поток и нетления доброту обрящеши, преславне, текущую мира яве оплевал еси.

Богородичен: Умертви, Чистая, страстей моих взыграния, тления избавляющи мя и безстрастия спасение мне подающи.

Песнь 6.

Ирмос:

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Никакоже о привременных брег, якоже в чуждей плоти претерпел еси язвы, связания, терзания, жжения и кончину блаженную прием, от Христа венцев славы, Савине, улучил еси.

Вод яко воистинну исполнися животочных Христова Церковь из глубины речных вод, тя, источника чудес, обогатившися, обретши же себе бисер, Савине, многоценен.

Богородичен: Исправила еси падшее существо Твоим рождеством, Богородице Дево, Зиждителя и Владыку рождши, наша немощи понесшаго и спасшаго ны от тли смертныя страстию Своею.

Кондак, глас 2.

Божественная прозябения, цвет неувядающий, розга многоплодная, богоносе Савине, иже верою чтущих память твою веселия твоего исполни и молися непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Да славу нетленную приимеши, славу оплевал еси жития, славы ради Божия, наслаждаяся в муках, Савине, зовый непрестанно: Боже, благословен еси.

Манием Божественным Владыки отвергл еси безбожных мерзость, Божественную яве избрав мудрость, Савине, поя непрестанно: Боже, благословен еси.

Богородичен: Спасе мир, Богородице, от утробы Твоея воплощшееся Слово Божественное, Егоже почитающе, поем Тя, вопиюще: благословен, Пречистая, плод Твоего чрева.

Песнь 8.

Ирмос:

Мусикийским органом согласующим и людем безчисленным, покланяющимся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху и славословляху во вся веки.

Прекривен быв мучителей суровствы, Христовою же любовию исправлен, неотъемлемо обрел еси тамо безстрастие, Савине, поя песнь Господеви: Тя превозносим во вся веки.

Украсился еси, мучениче, воздержанием, уяснился еси страданий лепотою и просиял еси, якоже звезда, зовущим: пойте Господа, вся дела, и превозносите во вся веки.

Богородичен: Девства просияла еси зарею, мысленнаго бо Солнца облак была еси, Мати Божия, угасившаго идольскаго пещь неистовства, Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Устремився любовию всех Бога, речныя волны попрал еси, в нетления пристанище достиг, мучениче славне.

Основание веру имея Спасову, прилог безбожных не устрашился еси, но из глубины к тишине жизни устремился еси.

Богородичен: Яко стену Тя и покров и яко Предстательницу едину, Чистая, и спасение имуще, от бед и прегрешений присно избавляемся.