Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому мученику Севастиану Медиоланскому, Римскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Божественными уясняемь зарями честныя Троицы, приснопамятне, верою чтущия твое светозарное и священное торжество твоими молитвами света причастники покажи.

Имея помысл световиден и приятен честных осияний, Единаго возжелел еси, воистинну Сущаго, яко смыслен и мудр, мучениче страстотерпче, и Сего верою получил еси.

Поты божественными истинно плотская мудрования очернил еси, кровьми страдания мутныя потоки изсушил еси многобожия, богомудре мучениче пребогате.

Полк привел еси страдальцев учении твоими божественными Зиждителю, всякое злочестие гонителей низложив благодатию Святаго Духа, с нимиже молишися спастися нам.

Богородичен: Млада породила еси Сына, прежде век со Отцем Сущаго, естества обновльшая законы, Чистая Дево, Мати Пречистая, преестественным честным и божественным Рождеством Твоим.

Песнь 3.

Ирмос:

Едине, ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый, одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Воинство ведый честное, божественными оружии веры утвержденно, мучениче непобедиме, ополчения борца и коварствия мучителей вся низложисте силою Духа.

Утвердив на камени умнем восхождения сердца твоего благочестномудренно, мучениче многострадальне, не превратился еси коварствы льстиваго змия, но всем утверждение благочестия в Дусе был еси.

Членов бодения лютая претерпел еси, связан и на древе, мучениче, протязаемь, Бога же Божественною силою, славне, неврежден, всецел абие показался еси, посрамляя вражия коварствия.

Богородичен: Священие явилася еси мысленное вся Освящающаго и чисто, Всенепорочная, селение: из Тебе бо явися Бог воплощаемь и сугуб естеством миру познаваемь во единой ипостаси, Богоневесто.

Седален, глас 4.

Кровей твоих обагрении омочил еси страдания одежду, одеялся еси, якоже багряницею честною, Севастиане. Темже и вселился еси со Христом в Вышнее безконечное Царство, с страдавшими с тобою и венцы приял еси, мудре, с нимиже ликуя, нас присно поминай.

Богородичен: Иже на престоле херувимстем седяй и в недрех Отчих водворяяся, яко на престоле святем седит Своем, Владычице, в недрех Твоих: воплощся бо Бог воистинну, воцарися над всеми языки, и разумно ныне поим Ему. Егоже умоли спастися рабом Твоим.

Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца Рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, увы Мне, Любезнейший Иисусе, вопияше, како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя распинаешися? пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4.

Ирмос:

Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Мощь тебе, Тивуртие, дарует Господь немощию плотскою поборити врага: огню бо распаляему, юношески вшел еси, мучениче крепчайше, и небесную росу восприял еси.

Совокупился еси с горними служители, о Тивуртие! яко послужив Христу и вознесл еси чисты жертвы в Дусе, священнодетелю, мучеников слава и хвала; сего ради радостно тя почитаем.

Праве повешен, и остны стружемь, и зельными ран окружаемь стремленьми, и в рове засыпаемь, и в нем божественную кончину прием, доблемудренный радовашеся Кастул.

Врачевания в Дусе Святем, блаженне, совершая, ко просвещению зрящим благочестно людем спасение благолепно, Севастиане, возвестил еси, мученически же течение совершил еси.

Богородичен: Едину Тя от всех родов избра пресущественный Бог и осуществовася ради нас, быв Человек, Зиждитель человеческаго существа, Богородительнице Пренепорочная, Владычице.

Песнь 5.

Ирмос:

Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего богоразумия, православно поющих Тя.

Стези твоя и шествия, к единому ведущия Господу, безпутия врагов уклониша и многим быша путь прав и тверд, мучениче Христов всечестне.

Витийствует Маркеллин и Марко мудрейшая пред судищем, Христово спасительное пришествие; привязана же быша вкупе, остнами в нозе пригвождаются, мученически украшаема.

Страдание, страсти наша умертвившаго, Маркеллин и Марко крепко образующе, копием прободаются, и венценосцы с лики страдалец совокупляются.

Богородичен: Пресветлый солнца облаче, Всенепорочная, отжени души моея облаки молитвами Твоими и ум мой просвети, нерадением омрачившийся, яко да пою Тя, Всепетая.

Песнь 6.

Ирмос:

Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Твердостию ума, честнейше, показался еси неутомлен, егда бияху тя палицами нещадно и стрецаху многими стрелами. Темже к Свету прешел еси, радуяся, мучениче, невечернему.

Вжиляше тя Христос, подвизающася, и демоны ратующа, и ранам приобщающася лютым, Севастиане мучениче непобедиме, и к Нему смотряюща сердечными очесы.

Заворами твердыми премудрых словес твоих прелесть сокрушил еси, и чтилища разорил еси врагов, и идольския храмы потребил еси, и тебе самаго храм Божественнаго Духа воздвигл еси.

Богородичен: Истлевшее наше от преступления существо обновила еси, Обновляющаго вся Божественною волею рождши, едина в женах Благословенная, Богорадованная.

Песнь 7.

Ирмос:

Тебе, умную, Богородице, пещь, разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Силою Твоею державною укрепляеми, страстотерпцы Твои, Христе, победиша врага, лесть попраша, телеса предаша ранам, воспевающе: хвальный отцев Бог и препрославлен.

Богозарнии страстоносцы мученицы, подвигшеся добре, Маркеллин, и славный Марк, и Тивуртий, и Кастул всемудрый к небеси преставишася, хвальнаго воспевающе Бога и препрославленнаго.

Юношески, страдальче Тивуртие, якоже отроцы, на пламень наступил еси мысленно, росу Духа свыше прием и песнопоя усердно: хвальный отцев Бог и препрославлен.

Якоже агница повешена, славная, удавила еси врага жилами терпеливных болезней твоих, всехвальная, живеши же по смерти, мученице Зои, воспевающи: хвальный отцев Бог и препрославлен.

Богородичен: Стамну златую, всесвятую трапезу Божественнаго хлеба жизни, именуем Тя, Чистая, место священия, престол высочайший, на немже Бог почи, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Умертвитися миру восхотев и сущим в мире всем, сущия сподобился еси, всечестне, жизни, вопия усерднейше: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Положиша тя беззаконнии люте, в рове преисподнейшем, посыпающе и умерщвляюще, воспевающа тепле, приснопамятне Кастуле: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Блаженныя улучила еси жизни, яко тезоименита сея, удавлением бо нужднейшим тленную жизнь оставила еси, поющи: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Богородичен: Украсилася еси, рождши Бога краснаго и Владыку, Божественными уясняющаго род человеческий, Чистая, красотами, Емуже вопием: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос:

Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Да Божественныя светлости, и вечныя славы и красоты, Севастиане, сподобишися, всеблаженне, мучения, болезни и смерть претерпел еси мужественне; темже тя вси величаем.

Явился еси среди звезд солнце, страждущих с тобою, мучениче, и ныне просвещаете страдании священными, чистыми светлостьми, Церкве Божественное утверждение, и все диаволе разоряете кичение.

Любяще Христа, Тивуртий, и Маркеллин, и Марк, Зои и Кастул с Севастианом наставником и богомудрым страждут и равныя приемлют победы венцы, о нас присно молящеся.

Взятся ко обителем, вселяемь, световидным мучеников лик божественный, и небеса обходит, радуяся, о всех нас Человеколюбца присно умоляюще, блажащих их всегда.

Богородичен: Ужасаются мысленная воинства, Отчее зряща Божественное озарение, на Твоих руках несказанно держимо и Твое имущее подобие, да земныя обожит, Дево Мати Всенепорочная.