Русская Православная Церковь. Святцы

Канон святому праведному Евдокиму Каппадокиянину (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Высоко житие имея и восхождении божественными весь светел быв, просвещение ми испроси, восхваляющему честныя твоя подвиги, имиже добре пожив, получил еси, Евдокиме, ихже надеялся еси.

Мировонная любя учения и во чтении Священных Писаний упражняяся, сластей уклонился еси, всеблаженне, смрадных и безчестных и облаговонился еси, божественными даровании украшаемь.

Дремание очию от души, блаженне, отгнал еси, бдя и Богу приединяяся, всенощными стоянии, непреклонен нуждами естества, темже ко дню невечернему достигл еси.

Богородичен: Яко чертог одушевлен Божий и кадильницу мысленнаго и светоноснаго угля, присно благодатную ублажаем Богородицу, зовуще: радуйся, Ходатаице спасительнаго воскресения.

Песнь 3.

Ирмос:

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Глаголом животочным внимая, испил еси воду спасения, возгнушався горькаго греха, и, поя, глаголал еси Богу, Евдокиме: яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Милование стяжал еси христоподражательное, раздал еси богатство требующим, небесное же богатство, ходатайствующее тебе, получил еси, вопия, Евдокиме: яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Присвоився Зиждителю любовию божественною, приял еси небесное наследие, и древа животнаго причастник еси, общением обожаемь, и, поя, славне, глаголал еси: яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Сущи ангел честнейши, Зиждителя ангелов во утробе носила еси и родила еси неизреченно. Емуже вси поем: Ты еси Бог наш, и несть свят, паче Тебе, Господи.

Седален, глас 4:

Благоволив благими деянии, искусился еси, яко злато в пещи, напастьми, Евдокиме славне, темже и по смерти источаеши богатно чудеса, яко воды, и недуги уставляеши, о нас присно моляся, яко да согрешений прощение приимем.

Песнь 4.

Ирмос:

Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но Сам Господи воплощся, и спасл еси всего мя человека; тем зову ти: слава силе Твоей, Господи.

Учения отеческая храня невредимо, православным мудрованием, ты от младенства имел еси житие нескверное и милостивен нрав, досточудне.

Ни молва мирская, ни власти держание, ни слава временная твоего к Богу желания преврати, Евдокиме, но благоволил еси воистинну божественным деянием.

Возвышаемь божественными поучении всегда, врага смирил еси, исцелений действо приял еси, Евдокиме, судом праведным вся Управляющаго.

Искапающи сладость рака мощей твоих богатых исцелений, страсти отгоняет, Евдокиме, верою чтущих тя и попаляет бесов вся полки.

Богородичен: Всепетая, воинствы горними певаемаго Бога родила еси, Человека воистинну бывша, Егоже о рабех Твоих молящи не престай, Приснодево.

Песнь 5.

Ирмос:

Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе Бога не знаю.

Зарею чисто Святыя Троицы просвещен, законом же Сея огражден, нощь жития непреткновенно преминул еси, видении божественными окриляемь, блаженне, и в божественную жизнь вселился еси.

Ныне на тебе чудо велие зрится и ужаса исполнено: како по погребении воистинну много лет соблюдеся нерушимо, блаженне, твое тело, во гробе лежащее, судьбами, имиже весть Сам, прославляяй тя.

Благоже твоему к Богу дерзновению, благоже желанию, еже в сердцы к Нему имел еси: благо пожив тезоименно, просиял еси преславно божественными светлостьми и уяснил еси верных совокупления.

Богородичен: О нас из Тебе Воплощеннаго, Дево Мати, всегда моли, благочестно Тя блажащих, избавитися бед, и душетленных страстей и печалей, и вечнующаго пламене мучения.

Песнь 6.

Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже мя возведи.

Течения сладкая искапаху, блаженне, потове твои и радования, исцелений сияние во хвалу Христа Бога нашего.

Во дворех Божиих процвел еси, виноград многоплоден прозябый, и добродетелей гроздие делателю душам обильно подав.

Царства Божия возжелел еси и, над страстьми царствовав, Евдокиме, по благоволению лучшему радость праведных получил еси.

Богородичен: Избранна Богу бывши, яко красное село и пространное, Сему, Дево, была еси и чертог, и свещник, и трапеза.

Кондак, глас 2:

Вышних желая, с вышними совокупляяся, и колесницу огненную, божественными восхожденьми добродетелей, совершил еси душу, преблаженне Евдокиме, на земли пожив, яко безплотен, Зиждителю всех благоугодил еси.

Икос:

Житие сугубо показал еси правою, блаженне, верою, во обоем Богу благоугодив, Евдокиме. Темже обрел еси небеснаго Царствия наследие и, со святыми ныне живый, Владыце всех предстоиши; твое же тело скверны соблюл еси кроме и нерушимое любовию чтущим тя оставил еси: чисто бо пожив, славне, Зиждителю всех благоугодил еси.

Песнь 7.

Ирмос:

Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый Благословен и Препрославлен.

Крепостию вжилився Живодавца, плоти удержал еси желания, пребогате, и ум вперил еси к небесным, поя крепко: сый благословен Бог и препрославлен.

Сам ся неблагороден сотворь, благородны нравы стяжав ума целостию, поучением же упражняяся богодохновенных писаний, все твое желание на Бога Всевидца, блаженне, возложил еси.

Вышняго Царства, вышняго же града, Божия рая, праведных наслаждения пищи нетленныя и богатства некрадомаго, Света невечерняго сподобился еси, блаженне Евдокиме.

Богородичен: Егоже родила еси, Владычице, присно моли от работы избавити мя страстей и осуждения, и стужающаго ми лютаго отчаяния, и от оскорбляющих мя, Чистая, одержания, Богорадованная.

Песнь 8.

Ирмос:

В пещи отрочестей прообразил еси иногда Твою Матерь, Господи, образ же Сия из огня изымаше, неопально входящия. Юже поем, явльшуюся Тобою концем днесь, и превозносим во вся веки.

Огнь помышляя страшный, пред престолом Христовым хотящ изыти, умилением сердца теплы изливаеши капли слез, погашающия тебе страстей пещь, Евдокиме богомудре.

Все приложил еси к Богу, мудре, душевное око и Тому прилепился еси, вопия псаломски: Христе мой, кала мя избави и смертоносных страстей во веки.

Терпением пождатель и сердцем смирен ты был еси, милостив требующим и, обычай принося благ и нравы добродетельны, всечестне, в нихже добре пожив, чудес точиши благодать.

Разум имея божествен, исполнитель Владычних явился еси словес, десныя любя стези, левых яве уклоняяся, яко благоумен и мудр. Темже тя почитаем, богомудре, во веки.

Богородичен: Адамов Содетель от кровей Твоих чистых зиждется и млеком питается, Питаяй всякое дыхание, Дево Богородице, темже яко Божию Тя славим Матерь.

Песнь 9.

Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу, величаем.

Видети желая славу Бога нашего, добродетельми богоразумия тебе удобрил еси и свещеносец во светлый чертог вшел еси, со ангелы живый, и яснее наслаждаешися боговидения.

Яко утро, яко солнце, возсия память твоя, сущая во мраце сердца просвещающи: ты бо и света и дне воистинну сын явился еси, богомудре Евдокиме. Сего ради тя почитаем.

Мудростию украшаемь и разумом просвещен, смирением сердца удобрен, высотою жития сияя, к мысленным прешел еси двором, идеже нас помяни, почитающих тя, Евдокиме.

День празднственный и пользы ходатайственный честный твой совершаем, от земли преставления: ты бо Господень угодник и Того заповедей делатель явился еси непостыден, досточудне Евдокиме.

Богородичен: Света приятелище утроба Твоя бысть, просвещшаго мир, Богорадованная, темже молю тя, окаянный: светлы зари ми подаждь мольбами, Богоневесто, Евдокима богомудраго.

Светилен

Якоже солнце, блистая, зари испущаеши чудес, просвещая всех сердца, твою славную память творящих верно, треблаженне, и спасаеши, Евдокиме.