Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому праведному Симеону Богоприимцу (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

В праведных селениих радостно водворяяся Праведнаго Господа, Симеоне праведный, иже божественное твое совершающия преставление, оправдати моли, преблаженне.

В законе быв священнодетель, священнейше, Егоже закон проповеда, Младенца видел еси и естества законом, Богоприимче, умер, к безсмертней, радуяся, прешел еси жизни.

Руками держащаго вселенныя концы, Девическими носима руками, видел еси и, честными твоими прием объятии, Моисея вышший явился еси, пребогате.

Богородичен: Полный истощавается, Превечный начинается, Слово одебелевает, Содетель зиждется, Невместимый вмещается, во чреве Твоем воплощаемь, Богоблагодатная.

Песнь 3.

Ирмос:

Яко неплоды роди от язык Церковь, и многое в чадех изнеможе сонмище, чудному Богу нашему возопиим: Свят еси, Господи.

Возвысився деяньми священными, богоглаголиве, яко световиден столп высок, Всесвятому Духу был еси, утверждаяся яве, темже восхваляем тя.

Закону Господа, разверзшаго ложесна Девича, и Младенца, плотоносна, Симеоне, бывша, видел еси, дарующаго всем избавление.

Руками человека создавый, воплощся, руками твоими держимь есть, освящая тя яве, и к жизни будущей просившася, блаженне, отпущает тя.

Богородичен: Мысленную Тя клещу, угль носящу Божественный, от Твоих кровей воплощенна паче ума Симеон яко виде, Всенепорочная, радуяся, ублажаше.

Седален, глас 3.

От Девы Тя воплощенна, Христе, радуяся, подъят священный Симеон, — ныне отпущаеши, — вопия, — раба Твоего, Владыко! Анна же непорочная, пророчица и славная, ныне исповедание и пение приносит Тебе. Мы же, Жизнодавче, вопием Ти: слава тако благоволившему.

Песнь 4.

Ирмос:

Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Престарелся еси в старости, верою же обновился еси, нова Младенца хотя видети, Симеоне, всесовершеннаго, обновляюща мир обетшавший прилогом ветхаго борца.

Ублажим согласно Симеона блаженнаго, яко сподобльшася видети Бога блаженнаго, в плоть оболкшася, яко да сотворит блаженны, окаянны прежде бывшия.

Законодавца Тя вем и законных естества воплощшагося кроме, закон же нов введшаго, — Симеон взываше, — Едине Господи, ныне отпусти мя к жизни нетленней.

Богородичен: Иже рукою вся носяй, на руках носимый Приснодевы, Сию херувим содела и серафим вышшу, яко родительницу, Юже воспоим и благочестно ублажим.

Песнь 5.

Ирмос:

Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Ума чистотою Богу Вседержителю, яко ангел послужив, блаженне, кровными жертвами очистил еси древле люди Израилевы, кровь спасительную предзнаменав ясно.

Самого себе сотворил еси храм Богу всесвят делы божественными, богоглаголиве. Темже яко Младенца во святем храме видел еси Бога с плотию, тя преставляюща к Божественным селением.

Воспоим днесь, духовно ликующе, вси Симеона Богоприимца и с ним Анну целомудрую, пророки суща Божия, и Сего видевшия, нас ради младенствовавшаго.

Богородичен: Не опалив ложесн Твоих естеством Неизменный, Едина херувим святейши, Человек явися, из Тебе раждаемь, и отриновенныя тлением вся совокупи, Богомати, Рождеством Твоим.

Песнь 6.

Ирмос:

Возопи, прообразуя погребение тридневное, пророк Иона, в ките моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Возопил еси, внегда видел еси Господа, Симеоне, яко обещался еси: ныне раба Твоего, Спасе, отпусти, во аде сущим всем Твое Божественное возвещающа воплощение.

Украсился еси и Моисея светлейший был еси, на руки добротою Краснаго приим, Симеоне старче, нас ради по нам Младенца бывша.

Вод тя исполнена Божественных суща и во адова дольная места сшедша, видевше тамо сущии узницы, Симеоне, Божественныя росы исполнишася.

Богородичен: Уловити мя всегда ищет вселукавый, но того мя сетей исхити, Владычице, и божественным кровом крил Твоих цела соблюди.

Кондак, глас 4.

Старец днесь отрешитися от юз моляшеся сего жития тленнаго, Христа восприят на руки, Зиждителя и Господа.

Песнь 7.

Ирмос:

Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Законно Господу Вседержителю ты послужил еси, праведен яко истинно и в законе непорочен, блаженне, быв, темже поеши: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Радость скорбящих прииде, избавление Израилю воистинну явися, яко Младенец в храме своем, отпусти мя к жизни будущей, — Симеон вопияше, радуяся.

За милосердие щедрот Твоих претруждена мя закона писменем, слячена мя старостию отпусти, Спасе, раба Твоего, яко видех Тя, — Симеон взываше, — на земли носяща плоть.

Богородичен: Не истощив Полный пречистых недр рождшаго Отца, в Твоих недрех, Чистая, яко Младенец седит, уготовая, имже восхоте уподобитися, Пречистая, священное яве седалище.

Песнь 8.

Ирмос:

Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Овдовевший мир Божественныя славы пришедшаго невестоукрасити Пребожественнаго, вдова сущи, Анна всехвальная, и пророчества благодатию облистаемая, прослави Его, и будущее всем предстоящим показаше Божественное избавление.

Законныя жертвы приносил еси, Агнца за милосердие несказанное, кровь спасительную провозвещая издалеча, блаженне священниче, Егоже воплощенна прием, Симеоне, прославился еси паче Моисея и всех пророков.

Видев Желаемаго, разрешение приял еси телесное, богодохновенне и, якоже зрелая пшеница, прешел еси ко отцем, славне, воспитан в старости добрей. Темже твою всепразднственную память радостию душевною совершаем.

Богородичен: Яко крин, яко благовонен шипок, яко божественное обоняние, обрет Тя Слово Пребожественное, Пречистая Богоневесто, и в Твою утробу вселися, благоухая наше естество, злосмрадия исполншееся, еже от греха, Марие Богородице.

Песнь 9.

Ирмос:

Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Честны руце твои, воистинну прикоснувшияся, Богоприимче, Божественным удесем, — прикасающагося горам, — якоже поет Давид, — и дымятся, — блажен воистинну ты был еси. Темже достойно восхваляем тя.

Рака твоя источает верным исцеления, память же блаженная, сияющи паче солнца, и всех души просвещающи, и мрака мысленнаго исхищающи, священнотаинниче всечестне.

Просвещают сиянием мысленным, яко солнце и луна подсолнечную, Анна целомудренная и пророчица, старец же Симеон славный. Ихже ради нас, Человеколюбче Господи, греховныя тмы избави.

Богородичен: Явльшуюся Тя, Матерь Божию, яко видев, Богородице, старец рече, якоже пророк: се Твой Сын, на востание и падение многих лежит, Владычице, и в знамение неудобосказуемое.

Светилен.

Непременне по Ипостаси в Тебе, Богородительнице, плотию соединися безсеменно и младенствова Слово, Егоже на руках носящи, херувимски, яко престол, ныне Богу Отцу принесла еси, и Симеон старец, радуяся, прият Того.

Слава, и ныне: Духом во святилищи представ, старец на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков и Израилю спасение.