Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Акакию Синайскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Незлобным нравом обложився, благообразную добродетелей стяжал еси доброту, Христову вольному послушанию подобяся даже до смерти, всеблаженне.

Злобы обретателя посрамил еси беззлобием твоим, терпением же, отче, искушений того гордую и вознесенную вражду к земли, всеблаженне, смирил еси.

Воздержанием терпеливным, преподобне, предъобучаяся и страстей отсекая начала, безстрастия одеждею украсился еси послежде, благодатию Божественною покрываемь.

Укрепль душевное устроение терпением твердым и доблим, всеблаженне, помыслом, по вся дни терпев мученический подвиг, и венечник показался еси.

Богородичен: Крепость творительная и пение, Бог и Господь, Иже нас ради из Тебе воплощейся и рождейся, пророчески якоже Исаия, Пречистая, благовести.

Песнь 3.

Ирмос:

Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Всего тебе самаго Творцу твоему и Богу, преподобне, возложив, терпел еси томительное уничижение.

Законно страдальческое терпение, воздержниче, показал еси на земли, темже тебе небесное веселие дадеся.

Смирение истинно, долготерпение опасно держал еси, терпение, воздержание с послушанием, преблаженне.

Богородичен: Всех Содетель зиждется, нас ради, Пречистая, плоть прием одушевлену из Тебе, Пресвятая Богоневесто.

Седален, глас 4.

Светлостию веры и детельным светом явился еси равноангелен на земли воистинну, Акакие всемудре, показал еси мужески крепкое ума твоего, сокрушил еси нападания страстей постом. Темже и по кончине, яко жив, явился еси, непобедиме.

Богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным рождеством Твоим истлевшее во страстех земнородных мертвенное существо и воздвигла еси вся от смерти к животу нетления. Темже Тя по долгу блажим вси, Дево препрославленная, якоже прорекла еси.

Крестобогородичен: На Кресте Тя возвышена яко узре Пречистая Мати Твоя, Слове Божий, матерски рыдающи, вещаше: что новое и странное сие чудо, Сыне Мой? Како, Жизнь всех, вкушаеши смерти, оживити мертвыя хотя, яко Милосерд?

Песнь 4.

Ирмос:

Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Умертвив, отче, мудрость плоти твоея, твою душу оживил еси и правды венец приял еси, зовый, Акакие: слава силе Твоей, Господи.

Подвиги долги приемля, иже по вся дни терпеливное показовал еси сопротивление, отче. Темже по смерти, яко жив, возопил еси: слава силе Твоей, Господи.

Твердым умом томления за Христа претерпел еси, Акакие блаженне, Сего помышляя, на Кресте пригвождена за спасение рода нашего.

Богородичен: Чистейши еси небес и мысленных сил, яко сих Зиждителя, Пречистая, рождши. Темже Ти зовем: радуйся, Богородице Всепетая.

Песнь 5.

Ирмос:

Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Ты, преподобне, язвами мужески ураняемь и биении по вся дни терпя крепко, преподобно почил еси.

Течение доброе скончав, Акакие незлобный, трудов свободный и болезней восприял еси покой.

Ум твой, чистым помыслом окормляемь, Акакие богоносе, к Виновному всех благополучно устремися.

Богородичен: Ни ангельский ум, ни человечь может рождества Твоего сказати: превосходит бо всяко постижение разума.

Песнь 6.

Ирмос:

Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Уснул еси блаженным сном, блаженне, и по смерти явился еси, послушая, отче, вопрошающих, яко не умирает послушание имеяй.

Скончав добрыя подвиги, тезоимените, нетленнаго, богомудре, сподобился еси воистинну безсмертия, идеже, радуяся, венцы победы восприял еси.

Божественное, и доброе, и богоугодное воздержание жития твоего, блаженне, многия утверждает Божественным страхом и желанием благ будущих, Акакие.

Богородичен: Воистинну Богородицу, Тя верою славим, яко Бога заченшую и рождшую Сего неискусобрачно, соединшася из Тебе, приятныя святым храмом.

Кондак, глас 2.

Мир оставль, Христу последовал еси от младенства, премудре Акакие преподобне, Того подражая вольное смирение, низвергл еси гордостнаго мучителя, моли непрестанно о всех нас.

Песнь 7.

Ирмос:

В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем, опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Всем желанием ко Владыце идый, досады, и безчестия, преподобне, и язвы терпя, взывал еси: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Помысл твой Владычния помышляя страсти и распятие и смерти поучаяся, ураняемь, пояше: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Мертв во гробе по закону умирающих, лежа без дыхания, глаголющему вещаеши паче естества, яко не умерл есмь, и взываеши: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: Умершия, имже, Дево, держими бехом законом, Жизнь рождши истинную, возставила еси зовущия: благословена Ты в женах, Пренепорочная Владычице.

Песнь 8.

Ирмос:

Руце распростер, Даниил, львов зияния в рове затче; огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Крепким воздержанием Богу тебе бысть смеситися, преподобне, уз тела разрешшуся и плоть изнурившу, и видением детельным, отче, зовый: благословите, вся дела Господня, Господа.

С мученики Христовы сочетаемь и вчиняемь, непрестанно, преподобне, поя Человеколюбца и моляся о нас, восхваляющих тя и вопиющих: благословите, вся дела Господня, Господа.

Пострадав законно на земли, небесный обрел еси покой, радуяся, преподобне, со святыми, и сопричастник веселию и радости их быв, и взывая: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Воплощается Безплотный прежде, Содетель зиждется из Тебе, Всенепорочная, ибо в пречистая ложесна Твоя зашед непостижимый, описанием плотским хотя объятся. Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто.

Песнь 9.

Ирмос:

Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольный отсечеся — Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Милостивно вместился еси, отче ко всяческих Благодателю, незлобия добротою украшаемь и красотою добродетелей сияя, темже тя вси ублажаем.

Закону повинуяся Владычню, твою преклонил еси выю монашествующих борению и, победоносец, отче, быв, к незлобию достигл еси совершенному, всеблаженне.

Пение Богу возсылати со безплотными сподобился еси, яко соблюд онех житие и чистоту, терпением же дел мученик славу приял еси.

Приими от нас, богоносе, приносимое тебе пение от чиста сердца и воздаждь мольбами твоими согрешений оставление и спасение, всечестне.

Богородичен: Яко корень сущую воистинну нетления, Тя, Дево, вси вернии, и утверждения, хвалами почитаем: Ты бо Ипостасное Безсмертие нам родила еси.