Святцы: Соообщество Православных Прихожан

Канон святому преподобному Антонию Великому, Египетскому (Каноны святым)

Песнь 1.

Ирмос:

Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Безсмертия и жизни емься вечныя яве и Трисиянныя зари, отче, насыщаяся, просвещением благодати омраченную душу мою озарити помолися, яко да достойно воспою тя.

Млад сый возрастом телесе, нов путь добродетели восприем, сим безбедно шествовал еси, закону новому повинуяся Спасову, треблаженне, и живоносным повелением Евангелия последуя.

Трисолнечным сиянием, всемудре, озаряемь, злоумное, блаженне, демонов свирепство, и зверей зияния, и ран болезни, якоже паучину, разорил еси, Божественным разжизаемь желанием.

Богородичен: Яко Божия Мати, дерзновение имущи к рождшемуся из Тебе Единородному Слову, и Отцу Собезначальному, и Соестественному Духу, молящи не престай от бед спасти, Всенепорочная, Тя, Богородицу, славящия.

Песнь 3.

Ирмос:

Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Утвержденным помыслом и крепким терпением страстей увядил еси пламень, в безстрастия светлую одежду, Антоние, одеялся еси, отче, и спасения ризу.

Крепчайшия прилоги демонов дерзающих и зверскими образы подобящихся, пренебрегл еси тех немощную силу, крепкаго бо имел еси во бранех Спомощника.

Богоносец, начала тмы и власти обличив воздержанием крепким, доблественный победитель, Антоние, был еси, постников слава, монашествующих похвала.

Богородичен: Умерщвленный мой ум животным действом, из Тебе явльшимся миру, воздвигни, Чистая, и к жизни настави, яже смерти двери разоршая едина Рождеством Твоим.

Седален, глас 8.

Душу твою связав любовию Христовою, земная возненавидев вся мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго бо древа вкусив, славне, яко от незаходимых, таинниче, ангельски просиял еси. Темже и, мрак прошед плоти твоея, тму отгнал еси демонов, Антоние, и, монашествующих предызбранный, моли Христа Бога прегрешений оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Богородичен: Яко Всенепорочная Невесто Творца, яко Неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко сущи Утешителя, Всепетая, беззакония мя суща скверное обителище и демонов игралище в разуме бывша, потщися от тех злодейства мя избавити и светлое жилище добродетелей соверши, Светоносная Нетленная. Отжени облак страстей, и вышняго причастия сподоби, и Света Невечерняго молитвами Твоими.

Песнь 4.

Ирмос:

Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Добродетелей лествицу Божественную употребив, к высоте, отче, возшел еси и Бога видел еси, на ней утверждена и дары раздавающа рукою богатейшею верно поющим: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Весь Богу освятился еси, Антоние, един Единому, всемудре, единяяся добродетелию и беседами и богоявления, яко чист, сподобляемь: земли бо и земных отступив, достойно небесное обрел еси наслаждение.

Ум и душу очистив, Антоние, прелесть, отче, душегубную, и коварствия, и лести горькия, и мечтания врагов обличил еси, пострадав бо, навыкл еси и, научився, учиши монашествующих множества, всеблаженне.

Богородичен: Бога, из Тебе воплощеннаго, моли, непреложно, еже бе, пребывша и естественно равна Отцу, и Тебе, Рождшей, бывша Единосущна, прощение прегрешений и душ спасение поющим Тя верою даровати.

Песнь 5.

Ирмос:

Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Живуща в тебе имея вся видящаго Бога, блаженне, научающа тя, и просвещающа, и умудряюща, душ, треблаженне, чистых и блаженных восходы зрети сподобился еси.

Исцелений тебе благодать на недуги различныя дарова и на духи нечистыя Христос власть, мудре: естество бо, отче, победив, паче естества даров причастился еси Духа.

Богородичен: Тя стену имуще и предстательством Твоим соблюдаеми, Твоею божественною славою хвалящеся, Тя блажим: Ты бо, Всечистая, душам нашим источаеши веселие и радование.

Песнь 6.

Ирмос:

Бездна грехов и прегрешений буря мя смущает и во глубину нужднаго реет мя, отчаяния, но Твою крепкую руку мне простри, яко Петрови, о Управителю, и спаси.

Законное страдальчески житие от мягких ногтей восприим, богомудре, даже до конца соблюл еси и, яко божествен доблественник, венец приял еси победы от всех Царствующаго.

Имуще тя к Богу молитвенника крепчайша, блаженне, и общника попечений, и предстателя, и поборника, и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, и напастей, и обстояний.

Богородичен: Вознесла еси всеистинно падшееся человеческое существо, во зраце Божественнем и Отца в равенстве, видимаго Сына неизменнаго, Богомати, без семене во чреве поносивши.

Кондак, глас 2.

Житейския молвы отринув, безмолвно житие скончал еси, Крестителя подражаяй всяким образом, преподобнейший, с ним убо тя почитаем, отцев начальниче, Антоние.

Икос:

Христов глас услышав, шествовал еси в след Того заповедей, наг жития быв, и отвергл еси попечения вся стяжаний, имений и рабов твоих, и сестры любление, богоносе Антоние, и, един в пустынях Богу беседуя чистейше, разума благодать приял еси, юже ми посли, в песнех тя поющему, отцев начальниче, Антоние.

Песнь 7.

Ирмос:

Божия снисхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Чаши быша аромат ланиты твоя, добродетелей благовоние и спасение благоухающия, яко от цветника, верою зовущим: благословен Бог отец наших.

Благодать Духа Всесвятаго, в тя всельшися, духов гонителя лукавствия, отче, содела и монашествующих обучителя, зовуща: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Марию Пречистую и Всесвятую восхвалим: Тою бо благодать нам источается паче ума даров, яко от потока Божественныя благости, Юже благочестивым помыслом ныне ублажим.

Песнь 8.

Ирмос:

Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

В молитвах бодрое, в пощениих благомощное, терпеливное в напастех, Антоние, ума чистотою на земли, яко ангел, показуя, Богу вопиял еси: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Молитвами, преподобне, и мольбами приближаяся ты непрестанно к Богу, востекл еси к высоте превзятей, демонских сетей избег, свободився же тех мучительства, богомудре, воспеваеши: священницы, пойте, людие, превозносите во вся веки.

Новый Моисей быв, в пустыни победу на враги и борители поставил еси, люди предводя, постников собор в веселии и новом жительстве, вопиющих Владыце: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен: Богородительнице Всечистая, души моея язвы и греховныя струпы очисти, источниками омывающи, сущими из боку Рождества Твоего и сущими из того очищающи струями, к Тебе бо взываю, и к Тебе прибегаю, и Тя призываю, Богоблагодатную.

Песнь 9.

Ирмос:

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Наста светоносный твой праздник, всеблаженне отче Антоние, исполнь радости, исполнь веселия духовнаго, исполнь Святаго Духа, исполнь благоухания и просвещения, и ныне, имуще тя пощения правило и законоположника, радуемся.

Не престай моля Избавителя, всечестный отче, даровати благоговейно память твою совершающим священную, прегрешений оставление, дарований раздаяние, божественное предстательство, душ спасение, вечное радование.

Равноангелен пожив на земли, равноангельну обрел еси светлость, тех бо боговиднейшим сиянием в причастии был еси. С нимиже и радуешися всегда, яко божественный пророк, яко мученик венценосец, яко монашествующих верховник.

Богородичен: Зачала еси, Дево, без семене всяческая создавшаго Слово Божие, кроме хотений плотских, и без истления родила еси, без болезней матерних. Тем Тя, Богородицу, и языком, и сердцем исповедающе, величаем.

Светилен.

Свет единонравных показался еси, света ходити стезями благочестивыя научив, Антоние, отцев отче, и пламень молнии паки огнь испущая и попаляя демонов полки.

Богородичен: Тя песньми немолчными ублажаем, Дево, яко от Троицы Единаго родила еси, Богородице, и носила еси на божественных объятиих Пресущественное Слово, невращно и неизменно.